Hrvatski poduzetnici svoje poslovanje ocijenili četvorkom, najvažnijim smatraju kvalitetu zaposlenika

Poduzetnici u Hrvatskoj zadovoljni su svojim poslovanjem te s optimizmom dočekuju budućnost, pokazalo je veliko istraživanje koje je u svibnju i lipnju ove godine proveo Ipsos za Mastercard u povodu predstavljanja treće sezone projekta Uplift namijenjenog razvoju mikro, malih i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj.

Gotovo polovica ispitanih poduzetnika svoje je poslovanje bi ocijenila školskom ocjenom vrlo dobar, a zadovoljstvo i kvaliteta zaposlenika, kao i odnos s dobavljačima aspekti su s kojima su poslodavci najzadovoljniji.

Tako je 43,6% ispitanih poduzetnika svom poslovanju daje ocjenu 4 (na skali od 1 do 5), njih 26,1% svoje poslovanje ocjenjuje trojkom, a 20,7% daje svom poslovanju ocjenu odličan.

Izvor: Ipsos/Mastercard

Čak 96,3% poduzetnika smatra da je najvažniji segment za uspješno poslovanje kvaliteta zaposlenika, dok je drugo mjesto po važnosti sa 93,8% zauzelo zadovoljstvo zaposlenika. Poslodavci smatraju da su im od velikog značaja za uspjeh poslovanja zakonska regulativa te broj korisnika njihovog proizvoda odnosno usluge. Zanimljivo, kao najmanje važnu stavku za uspjeh poslovanja navode odnos s jedinicama lokalne samouprave.

Izvor: Ipsos/Mastercard

Istraživanje je osim trenutnog pogleda na poduzetništvo donijelo i uvid u očekivanja poduzetnika u naredne dvije godine, a ono je pokazalo da 61% njih očekuje bolje poslovanje tvrtke, dok 11% njih očekuje negativan trend. Zanimljivo je da nešto optimističniji pogled na budućnost imaju žene nego muškarci, a gledano po dobi, najoptimističniji poduzetnici su oni između 27 i 40 godina (77,2%).

Poslodavci koji rade u sektoru turizma i ugostiteljstva su značajno pozitivniji glede budućnosti, čak 77% njih smatra da će u naredne dvije godine poslovanje tvrtke biti bolje.

Uz spomenuto, poduzetnici smatraju da će u u naredne dvije godine jednako važan aspekt poslovanja biti digitalizacija poslovanja (prosječna ocjena 3,8) koja uključuje razvoj web shopa, informatizaciju poslovnih procesa, prihvat različitih (digitalnih) načina plaćanja i slično.

Razvoj tehnologije sve snažnije utječe na način poslovanja, a ispitani poduzetnici u Hrvatskoj navode da je blockchain vrsta tehnologije s kojom su najmanje upoznati (32,8% ispitanih) te očekuju najmanji utjecaj te tehnologije na poslovanje tvrtke. Uređaji koji prikupljaju i međusobno razmjenjuju podatke (IoT) te cloud (informatičko okruženje za rad i arhiviranje podataka) poduzetnici navode kao tehnologije od kojih očekuju najveći utjecaj na poslovanje svoje tvrtke u sljedeće tri godine. Zanimljivo je da čak 38,2% ispitanih smatra kako im umjetna inteligencija (AI) neće utjecati na poslovanje u naredne tri godine.

Kako bi učinio mikro, male i srednje poduzetnike, s fokusom na one u segmentu turizma, ugostiteljstva i uslužnih djelatnosti, što otpornijima na izazove na tržištu te kako bi im se pružili potrebna znanja i vještine za daljnji razvoj i implementaciju poslovnih ideja, Mastercard je 2021. godine pokrenuo projekt Uplift koji sada ulazi u svoju treću sezonu.

Cilj je projekta stvaranje poduzetnika koji kroz obrazovanje dobivaju alate za postizanje konkurentnosti u digitalno doba. Upravo je zato u sklopu projekta u suradnji s Algebrom pokrenuta Uplift akademija, sveobuhvatni obrazovni program namijenjen MMSP. Dosad je kroz akademiju prošlo 72 poduzetnika iz svih dijelova Hrvatske, a od danas do 1. listopada 2023. svi zainteresirani vlasnici mikro, malih i srednjih poduzeća iz područja turizma, ugostiteljstva, uslužnih i pripadajućih djelatnosti mogu prijaviti sebe ili svoje zaposlenike na natječaj za stipendije putem obrasca dostupnog na stranicama Uplifta.

Osigurane su 32 stipendije za polaznike koji će osim edukacije kroz deset modula (Leadership, Digitalna transformacija: Primjenom modernih tehnologija do poslovnog uspjeha, Design thinking u turizmu, Održivo upravljanje destinacijom, Održivi turizam, Ekonomija doživljaja – budućnost razvoja turizma, Platforme i poslovni modeli temeljeni na internetu stvari (IoT), Četvrta industrijska revolucija i industrija 4.0, Posvećenost rastu i rezultatima, Korisničko putovanje) od studenog ove godine do ožujka 2024. raditi u timovima pod vodstvom mentora te razvijati vlastite projekte koje će na kraju akademije prezentirati potencijalnim investitorima, a pobjednički tim očekuje i novčana nagrada.

9 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari