Direktor Boeinga priznao grešku nakon ispadanja vrata na zrakoplovu tijekom leta

pixabay.com
Zrakoplov, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Izvršni direktor Boeinga, Dave Calhoun, priznao je pogrešku nakon što su vrata na zrakoplovu 737 Max 9 eksplodirala i ispala tijekom leta Alaska Airlinesa prošlog tjedna, nekoliko minuta nakon polijetanja zrakoplova iz Portlanda, Oregon. Rekao je osoblju da će tvrtka osigurati da se “nikada više ne dogodi” nesreća poput ove.

Najviši dužnosnik kompanije, Stan Deal, također je rekao da Boeing priznaje “stvarnu ozbiljnost nesreće” i da pokreće provjere svojih kontrola kvalitete, prenosi Reuters.

To je bilo prvo Boeingovo javno priznanje pogrešaka otkako su vrata ispala u avionu sa 174 putnika i šest članova posade. Calhoun je rekao da je bio “potresen do kosti” nesrećom, koja je ponovno stvorila probleme za Boeing gotovo pet godina nakon potpune sigurnosne krize izazvane smrtonosnim nesrećama u Indoneziji i Etiopiji.

“Pristupit ćemo ovome priznajući našu pogrešku. Pristupit ćemo ovome s potpunom transparentnošću na svakom koraku”, kazao je Calhoun zaposlenicima.

Alaska Airlines i United Airlines, dva američka prijevoznika koji koriste privremeno prizemljene Boeingove zrakoplove, pronašli su labave dijelove na njima, što je izazvalo strah da bi se takav incident mogao ponoviti.

Na odvojenom sastanku, Boeing je rekao osoblju da je problem u “kontroli kvalitete” i da su u tijeku provjere u Boeingu i dobavljaču trupa Spirit Aerosystemsu. Boeing je poslao pisane naloge svojim pogonima i tvornicama svojih dobavljača kako bi osigurao da se takvi problemi riješe i kako bi proveo opsežnije provjere sustava i procesa, rekli su.

Američki stručnjak za krizne komunikacije Paul Oestreicher, koji je kritizirao Boeing 2019. jer su trebali tjedni da prizna svoje pogreške nakon pada Lion Aira i Ethiopian Airlinesa, rekao je da je ovaj put Calhoun “djelovao mnogo brže, priznajući važnost transparentnosti”.

Vrata koja su ispala tijekom leta su dodatna izlazna vrata na avionima 737 MAX 9 koja koriste zrakoplovne kompanije koje imaju više sjedala. Boeing je provjerio servisnu evidenciju ranijih zrakoplova Boeing 737-900ER koji su imali slična vrata, ali svi su bili podvrgnuti opsežnom održavanju otkako su isporučeni i niti jedan nije pokazao znakove sličnih problema, rekli su izvori.

Boeing je 2023. godinu završio na drugom mjestu, iza konkurentskog Airbusa, u isporukama zrakoplova petu godinu zaredom, nakon što je njegov udio od oko 50 posto na tržištu smanjen zbog ranije krize, rekli su izvori. Najnoviji problemi mogli bi potaknuti FAA da zauzme stroži stav oko certificiranja dizajna za druge modele, uključujući potrebne promjene na manjem MAX 7.

9 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari

Pozivamo vas da podijelite svoje mišljenje ispunjavanjem ankete i pomognete nam poboljšati naše usluge!