Udio OIE u prometu blago povećan u 2022., Hrvatska na začelju

Freepik.com
Obnovljivi izvori energije u prometu, Foto: Freepik.com/korisnik6702303

U 2022. godini, udio obnovljivih izvora energije (OIE) u prometu dosegao je 9,6 posto na razini Europske unije što je povećanje od 0,5 postotnih bodova u usporedbi s 2021.ali još uvijek 0,7 postotnih bodova ispod najviše razine ikad dosegnute od 10,3 posto tijekom 2020. godine, pokazali su novi podaci Eurostata.

„To znači da je potreban veliki napor kako bi se ispunio cilj od 29 posto definiran Direktivom EU 2023/2413 o promicanju korištenja energije iz obnovljivih izvora do 2030. godine. Ova Direktiva također nudi zemljama mogućnost da postignu drugačiji cilj: smanjenje intenziteta stakleničkih plinova u prometu od najmanje 14,5 posto do 2030. godine“, navode iz europskog ureda za statistiku.

Obnovljivi izvori energije koji se troše u prometu uključuju tekuća biogoriva, primjerice biodizel koji zadovoljava određene kriterije održivosti i uštede stakleničkih plinova, zatim biometan te dio obnovljive električne energije koji se troši u cestovnom i željezničkom prometu.

Po udjelu obnovljivih izvora energije u prometu na prvom mjestu je Švedska, s udjelom OIE od 29,2 posto i već je postigla cilj za 2030. godinu. Slijede je Finska s 18,8 posto što je ocijenjeno kao vrlo visok udio, iako bi se još trebao povećati za oko 10 postotnih bodova do 2030. godine. Dvije nordijske zemlje slijede Nizozemska, Malta, Belgija, Danska, Austrija, Italija, Njemačka i Španjolska, sve s udjelom od oko deset posto.

https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/w/ddn-20240205-1
Udio OIE u EU, Izvor: Eurostat

S druge strane, najmanji udjeli zabilježeni su u Hrvatskoj koja bilježi 2,4 posto OIE u prometu, Latviji (3,1 posto) i Grčkoj (4,1 posto).

Najveća povećanja od 2021. do 2022. zabilježena su u Njemačkoj i to za 1,9 postotni bod, a slijede Nizozemska s povećanjem od 1,8 postotnih bodova i Mađarska s 1,6 postotnih bodova. No iz Eurostata podsjećaju da čak i ako se zadrže do 2030. te stope nisu dovoljne za postizanje cilja.

Najveći pad u ovom periodu zabilježen je u Hrvatskoj i to od 4,6 postotnih bodova,a slijede Latvija, sa smanjenjem od 3,3 postotna boda te Slovenija sa smanjenjem od 2,8 postotna boda.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari