Poduzetnici u Hrvatskoj o sebi samima: svoje vještine ocjenjuju četvorkom

ValGrupa/Media Val
Poduzetnici u Hrvatskoj sebe ocijenili sa četvorkom, ilustracija Foto: MediaVal/UpLift

Poduzetnici u Hrvatskoj smatraju da su im za poslovanje iznimno važne vještine ophođenja sa zaposlenicima i klijentima, vjeruju da su u njima vrlo dobri, ali su svjesni i prostora za napredak, pokazalo je najnovije istraživanje za Mastercard-ov projekt UpLift.

Istraživanje je, između ostalog, pokazalo da su ispitanicima među najvažnijim vještinama sposobnost rješavanja problema, organizacijske vještine, vođenje odnosa s klijentima, sposobnost nošenja sa stresnim situacijama, informatička pismenost te pregovaračke vještine koje je 95 posto ispitanika, stavilo na sam vrh poželjnih vještina.

Kao manje važne vještine istaknuli su poznavanje računovodstvenih procesa, marketing i odnose s javnošću te razumijevanje i provođenja ekološke, društvene i etičke odgovornosti u poslovanju.

Poduzetnicima u turizmu marketing važniji nego drugima

Istraživanje je rađeno na uzorku mikro, malih i srednjih poduzetnika te posebno na uzorku poduzetnika u turizmu gdje se uočava razlika u preferiranim vještinama s obzirom da je i sama okosnica poslovanja nešto drugačija, stoji u priopćenju dostavljenom našem portalu.

Tako se prema rezultatima istraživanja, može vidjeti da su malim poduzećima važnija znanja iz računovodstvenih procesa te odgovornost u poslovanju, dok je onima u turizmu nešto važnija kompetencija iz marketinga i odnosa s javnošću.

Ispitanici su procjenjivali i vlastite kompetencije te su se samoocjenjivali, a istraživanje je pokazalo da se u prosjeku za sve ispitane kompetencije ocjenjuju školskom ocjenom vrlo dobar.

Media Val, Val Grupa
Poduzetnici smatraju da su najkompetentniji u rješavanju problema; Foto: Media Val/UpLift

Među svim ispitanim vještinama, najveći udio ispitanika smatra se izrazito kompetentnim u rješavanju problema, njih čak 92 posto, dok se njih 90 posto smatra vrlo dobrim ili odličnim u vođenju odnosa s klijentima. Među vještinama u kojima se smatraju vrlo dobrima su i organizacijske kao i sposobnost kreativnog razmišljanja te nošenja sa stresom.

Ispodprosječne ocjene su sebi dali za poznavanje zakonskih okvira, računovodstvene procese i za provođenje ekoloških, društvenih i etičkih praksi. Kao uvjerljivo najlošije područje u kojem se snalaze su naveli marketing i odnose s javnošću – samo njih 60 posto misli da su u tome vrlo dobri ili odlični.

Zanimljivo je i da se osobe sa završenim postdiplomskim studijem ili doktoratom značajno bolje ocjenjuju na svim analiziranim kompetencijama.

Među vještinama za koje misle da imaju prostora za unaprjeđenje, a koje su im ujedno i jako važne, poduzetnici navode poznavanje zakonskih okvira, pregovaračke sposobnosti te sposobnost nošenja sa stresnim situacijama.

Osim stručnih znanja koja su ključna za bilo kakav profesionalni razvoj pa tako i razvoj vlastitog poslovanja, neminovno je da poslodavci, bilo da je riječ o vlasnicima poduzeća ili rukovoditeljima, trebaju imati i visoko razvijene vještine ophođenja s ljudima. One se, baš kao i sve druge vještine, mogu nadograđivati i usavršavati.

Podsjećamo, UpLift je je najveća hrvatska platforma usmjerena razvoju poslovanja mikropoduzetnika te malih i srednjih poduzetnika na čijem radu, znanju i inovativnosti počiva većina hrvatskog gospodarstva. Ova platforma osigurava sve potrebno za razvoj poslovanja, a osmislio ju je i realizirao Mastercard. Partneri projekta su Algebra i Hrvatska gospodarska komora.

10 Odgovora

  1. Zanimljiv članak. Uvijek ima prostora za napredak i učenje, stoga ne sumnjam da će poduzetnici nadograđivati svoje vještine i s godinama biti sve bolji u svom poslu.

  2. Neznam, ja bi svog poslodavca ocijenila da ocjenom 10 od 10. Sve je na nivou na kojem bi trebalo biti. Jedina zamjerka je što nije češće s nama.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari