U Hrvatskoj 31 posto malih i srednjih poduzeća provodi akcijski plan održivosti

pixabay.com
Foto: Pixabay.com

U Hrvatskoj se ove godine 31 posto malih i srednjih poduzeća (MSP) nalazi u procesu provođenja ili su već provela akcijski plan održivosti, što predstavlja blagi pad od jedan posto u usporedbi s 2020. godinom.

Unatoč tome, još uvijek bilježimo 44 posto onih koji zaostaju u implementaciji i 12 posto neodlučnih MSP-ova, pokazali su preliminarni rezultati Bijele knjige, izvještaja koji donosi nove uvide i zaključke o nastojanjima čak 1.240 malih i srednjih poduzeća diljem Europe u njihovoj održivoj tranziciji.

Riječ je o istraživanju koje je nastalo kao rezultat zajedničkih napora Generali Grupe i SDA Bocconi Sustainability Laba iz Milana, a zaključke su u četvrtak na predstavljanju iznijeli predsjednik Uprave Generali osiguranja, Mario Carini te Manlio de Silvio, profesor i istraživač poslovne škole SDA Bocconi.

“Zaključci koje smo danas imali prilike čuti mogu oblikovati budućnost održivosti u segmentu MSP-ova. Održivost je temeljna komponenta Generalijevog strateškog plana ‘Lifetime Partner 24: Driving Growth’ i ima ključan utjecaj na naše procese donošenja odluka. Izuzetno sam zadovoljan što je ovogodišnje izdanje inicijative SME EnterPRIZE u Hrvatskoj privuklo znatan interes među poduzetnicima. Na natječaju je sudjelovalo više od 140 tvrtki, što predstavlja povećanje od 40 posto u odnosu na prvotno izdanje. Ovo jasno ukazuje na rastući broj poduzeća koja prepoznaju važnost održivosti i žele aktivno sudjelovati u inicijativi SME EnterPRIZE”, istaknuo je Carini.

Prema De Silviovim riječima, u 2023. godini 31 posto hrvatskih MSP-ova provodi ili je već provodilo strategiju ili akcijski plan održivosti. Međutim, kako bi se održivi prijelaz dogodio, trebamo pridobiti preostale tvrtke koje još nisu odlučile ili su oklijevale prihvatiti taj prijelaz. Kako bismo to postigli, moramo raditi na preprekama s kojima se još suočavaju ove tvrtke (npr. nedostatak održivog financiranja, nedostatak jasnog zakonodavnog okvira, nedostatak javnih poticaja, nedostatak ekonomskih i financijskih resursa) te objasniti koristi koje ostvaruju MSP-ovi koji prihvate održivost kao jedno od svojih temeljnih načela.

“Primjerice, 86 posto hrvatskih tvrtki koje su usvojile strukturiraniji pristup održivosti izvještava o pozitivnim rezultatima u pogledu utjecaja na okoliš, 84 posto je poboljšalo zadovoljstvo zaposlenika, 76 posto je povećalo zadovoljstvo kupaca i steklo konkurentske prednosti (utjecaj na prihode), a 68 posto svoju učinkovitost (utjecaj na troškove). Kako bismo pridobili nesigurne i oklijevajuće MSP-ove, moramo objasniti poslovni slučaj za održivost i uvjeriti ih da održivost nije samo trošak, već investicija s pozitivnim povratom”, kazao je De Silvio.

Hrvatski MSP-ovi često ističu visoke troškove energije i odgovornost vlasnika kao ključne prepreke, dok regulatorni zahtjevi i težnja organizacijskim i tržišnim prednostima dijele treće mjesto. Kao prepreke su naveli i nedostatak održivih financija, nedostatak jasnog zakonodavnog okvira, nedostatak javnih poticaja te nedostatak ekonomskih i financijskih resursa.

7 Odgovora

  1. Bez poduzetnika i poduzeca nema ni nas! Skidam kapu svakom poduzetniku da se uopce odvaze imati svoje poduzece u ovim ludim vremenima.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari