Novi direktor Glova Hrvatska za Financije.hr: Vi ste jedno od najvažnijih tržišta naše kompanije

Lorenzo Mayol, Foto: Glovo Hrvatska

„Otkako je 2019. stigao u Hrvatsku, Glovo je transformirao način na koji korisnici doživljavaju dostavu hrane, namirnica i drugih proizvoda te značajno pridonio razvoju lokalnog gospodarstva i potpori malom poduzetništvu. Inovativnim tehnologijama i prilagođenim uslugama Glovo je postao neizostavan dio svakodnevnog života brojnih građana diljem Hrvatske.“, poručili su povodom obljetnice poslovanja iz tvrtke.

Nedavno je na poziciju generalnog direktora došao Lorenzo Mayol koji ima bogato iskustvo u upravljanju i poslovnom razvoju koje je stekao tijekom profesionalnog rada u multinacionalnim kompanijama i startupima kao što su HP, Lime i Glovo. Glovu se pridružio 2021. godine, počevši kao Global Head of Q-Commerce Expansion, a u međuvremenu je obnašao funkciju generalnog direktora u Nigeriji i vodio komercijalni odjel za regiju Afrike.

U razgovoru za Financije.hr pojasnio je kakvi su planovi Glova za Hrvatsku i nama bliska tržišta.

Kakav je Vaš plan razvoja poslovanja u Hrvatskoj?

Naša misija je izgraditi vodeću platformu za više kategorija. U pet godina poslovanja Glova u Hrvatskoj, postigli smo sjajne rezultate diljem zemlje, što nam daje sigurnost da smo na dobrom putu.

Naša se strategija temelji na dokazanom uspješnom modelu koji smo implementirali na 23 tržišta diljem svijeta. Ovaj model, koji s ponosom nazivamo pobjedničkim, donio nam je izvanredne rezultate i omogućio nam da se istaknemo kao lideri u industriji.

Ključ našeg uspjeha leži u kontinuiranom ulaganju u platformu. Konstantno radimo na pružanju najboljeg sadržaja i vrhunskog iskustva za korisnike. Cilj nam je da svaka isporuka bude brza, pouzdana i zadovoljavajuća, što je temelj našeg poslovanja.

Naš tim je posvećen pružanju najbolje usluge i kontinuirano tražimo načine za poboljšanja općenito, kao i za poboljšanja ponude. Naš fokus na inovaciju i kvalitetu sadržaja osigurava nam nastavak rasta i pružanje svim klijentima najbolje što tržište može ponuditi.

Uvjereni smo da će naš trud rezultirati ne samo zadovoljnim korisnicima, već i dugoročnim partnerstvima koja će dodatno učvrstiti našu poziciju na tržištu.

Što očekujete od turističke sezone?

Na temelju petogodišnjeg iskustva na hrvatskom tržištu uočili smo učinke sezonalnosti. Prema našim podacima, očekujemo pomak potražnje iz Zagreba u gradove na obali, posebice tijekom kolovoza.

Kako bismo se što bolje pripremili za nadolazeće promjene, planiramo prilagoditi svoje resurse i aktivnosti u skladu s očekivanim trendovima potražnje. Međutim, nastavit ćemo pružati izvrsnu uslugu našim klijentima.

Prisutnost u 23 zemlje omogućuje nam da nastavimo opsluživati mnoge korisnike koji dolaze u Hrvatsku s drugih tržišta. Ovaj međunarodni doseg predstavlja značajnu prednost koja nam omogućuje ublažavanje utjecaja sezonalnosti u Hrvatskoj.

Kako turizam utječe na poslovanje Vaše tvrtke?

Svjesni smo da restorani u pojedinim gradovima na obali mogu biti popunjeni, stoga surađujemo s našim partnerima kako bismo osigurali solidan rad i ispunili sve online narudžbe.

Naš glavni prioritet je, kao i uvijek, osigurati isporuku prema najvišim standardima i što je brže moguće. Hrvatski građani i njihovi gosti imaju visoke standarde usluge i mi se obvezujemo ispuniti njihova očekivanja.

Gotovo 50 posto vozila koja koriste partneri za dostavu su električna čime je Glovo Hrvatska izbjegao 240 tona emisije CO2 u 2024. godini. Ponosite li se time? Planirate li, i ako da, kako planirate poticati daljnja ulaganja u elektrifikaciju dostavnih vozila partnera?

Da, iznimno smo ponosni na činjenicu da je gotovo 50 posto vozila naših partnera za dostavu u Hrvatskoj električno. Time smo uspjeli izbjeći 240 tona emisije CO2 u 2024. godini, što je značajan doprinos zaštiti okoliša i smanjenju našeg ugljičnog otiska.

No, naša predanost održivosti okoliša ovdje ne prestaje. Planiramo nastaviti poticati daljnja ulaganja u elektrifikaciju dostavnih vozila kroz nekoliko ključnih inicijativa.

Među glavnim projektima koje Glovo provodi je sufinanciranje električnih bicikala. Time se omogućuje lakša i brža dostava uz manje fizičkog napora, a ujedno se smanjuje emisija štetnih tvari. Isto tako, Glovo nudi povoljne kredite dostavljačima koji dostavljaju putem platforme za kupnju električnih vozila. Ova inicijativa omogućuje dostavljačima da prijeđu na ekološki prihvatljivija vozila uz povoljnije uvjete financiranja.

Kako bi se osigurala sigurnost dostavljača i potaknulo korištenje električnih motocikala, Glovo nudi i besplatnu sigurnosnu opremu, uključujući kacige i jakne. Također, surađujemo s ponuđačima električnih vozila, što dostavljačima olakšava pristup povoljnim uvjetima najma ili kupnje električnih bicikala i motocikala. Kako bi dodatno podržali vozače dostave u održavanju svojih vozila, nudimo besplatnu uslugu za električna vozila. Redovito održavanje osigurava dulji radni vijek vozila i pouzdanost tijekom isporuke.

Hrvatska je također jedna od zemalja u kojoj Glovo svojim partnerima nudi mogućnost kupnje ekološke ambalaže putem Glovo Storea, u skladu sa strategijom EU za smanjenje plastičnog otpada i zabranu jednokratne plastike do 2030. godine. Ambalaža se koristi odgovorno, a kupljeni materijali se mogu reciklirati i biorazgradivi su.

Vjerujemo da će ove inicijative ne samo povećati udio električnih vozila među našim partnerima, već će pridonijeti i održivijem poslovanju i boljoj kvaliteti zraka u zajednicama u kojima poslujemo.

Nedavno je Vaša kompanija objavila povlačenje iz Slovenije. Mogu li ostala tržišta nadoknaditi te izgubljene prihode?

Glovo je na putu da postigne profitabilnost u bliskoj budućnosti. Odluka o povlačenju iz Slovenije nije donesena olako, već kao dio strateškog plana konsolidacije poslovanja i fokusiranja na ključna tržišta. Time će Glovo svoje resurse i energiju moći usmjeriti na preostala 23 tržišta na kojima posluje, čime će dodatno ojačati svoju tržišnu poziciju i ubrzati put do profitabilnosti.

Poseban naglasak stavljen je na hrvatsko tržište, gdje Glovo trenutno snažno posluje i bilježi pozitivan rast. Hrvatska je postala jedno od ključnih tržišta za Glovo u jugoistočnoj Europi, što pokazuje dodanu vrijednost koju tvrtka donosi lokalnom gospodarstvu. Glovo u Hrvatskoj ne samo da ostvaruje stabilne prihode, već se kontinuirano razvija, unaprjeđujući svoje usluge i prilagođavajući se potrebama korisnika. Ovaj uspješan poslovni model u Hrvatskoj može poslužiti kao primjer ostalim tržištima u regiji.

Jugoistočna Europa općenito je prepoznata kao jedna od ključnih regija za Glovo. Tvrtka ostaje predana svom poslovanju u ovoj regiji, ne samo u Hrvatskoj, već i u drugim zemljama u kojima trenutno posluje. Usredotočujući se na ta tržišta, Glovo može bolje rasporediti svoje resurse, prilagoditi strategije lokalnim uvjetima i iskoristiti regionalne prednosti za daljnji rast i razvoj.

Ova strategija konsolidacije znači da će Glovo moći pružati bolje usluge, biti konkurentniji i brže reagirati na promjene na tržištu. Dugoročno gledano, to će rezultirati snažnijim tržišnim pozicijama na postojećim tržištima.

Glovo ostaje predan pružanju vrhunskog iskustva na tržištu dostave na zahtjev, s naglaskom na kvaliteti usluge i zadovoljstvu kupaca. Ova predanost, zajedno sa strateškim fokusom na ključna tržišta, potvrđuje sposobnost Glova da postigne dugoročni rast i profitabilnost na globalnoj razini.

Kakva poslovna iskustva donosite iz izazovnog okruženja kakvo je Nigerija?

Naše iskustvo u Nigeriji dokaz je naše sposobnosti prilagodbe i premašivanja očekivanja tržišta, čak i kada na tržište ulazimo nakon konkurenta. Kad smo započeli poslovanje u Nigeriji, naš glavni konkurent već je imao 100% tržišnog udjela. Ipak, uspjeli smo u samo dvije godine učvrstiti poziciju tržišnog lidera postavljajući novi standard u poslovanju dostave hrane.

Naš ključ je bio osigurati najbolju korisničku uslugu, što smo postigli fokusiranjem na nekoliko ključnih aspekata – Vrijeme isporuke: Svaka se narudžba pažljivo planira i izvršava u najkraćem mogućem roku; Kvaliteta jelovnika: Surađujemo s najboljim restoranima kako bismo osigurali raznovrsnu i kvalitetnu ponudu hrane; Korisnička podrška: Naš tim za podršku uvijek je bio spreman pomoći korisnicima, rješavajući sve probleme i odgovarajući na upite brzo i učinkovito.

Sve to smo postigli zahvaljujući briljantnom timu i vlastitoj internoj logističkoj tehnologiji koja je osigurala visoku učinkovitost rada. Naša tehnologija omogućila je optimalno upravljanje resursima i precizno praćenje svake narudžbe, čime povećavamo zadovoljstvo naših kupaca.

Vjerujem da je predanost izvrsnoj izvedbi stav koji potičemo unutar Glovo timova diljem svijeta. Nitko ne voli hladnu pizzu na kućnom pragu, bez obzira iz koje zemlje dolazi. Stoga je naš cilj u Hrvatskoj pružiti vrhunsku uslugu dostave hrane, postavljajući nove standarde i ispunjavajući visoka očekivanja hrvatskih kupaca.

Kako se razvoj kompanije u Nigeriji može preslikati na tržišta Europske unije?

Na temelju našeg iskustva na visoko konkurentnim i izazovnim tržištima poput Nigerije, razvili smo vrijedna znanja koja su primjenjiva u EU i šire. Naša strategija uspjeha temelji se na nekoliko ključnih koraka koje smatramo ključnima za uspjeh na bilo kojem tržištu.

Prije svega, potreban je jasan plan. Ključno je poznavanje tržišta, uočavanje izazova i prilika te postavljanje ciljeva koje svatko može postići. Na ovaj način tim točno zna čemu cilja i kako se uklopiti u širu sliku.

Isto tako, potrebno je definirati po čemu je tvrtka posebna. Bilo da se radi o vrhunskoj kvaliteti proizvoda, brzoj isporuci ili izvrsnoj korisničkoj podršci, svakako je potrebno istaknuti ono što vas izdvaja. Ova jedinstvena vrijednost trebala bi biti u srcu brenda i načina na koji se komunicira sa kupcima.

Također treba nastaviti testirati i kontinuirano unaprjeđivati uslugu, slušati povratne informacije kupaca, pratiti tržišne trendove i biti spreman za preokret kada je to potrebno. Ova stalna prilagodba pomaže da ostanete relevantni i u prednosti.

Jednom kada se pronađe plan i prepozna vrijednost, treba ga se pridržavati. Izazovi će doći, ali uspjeh znači ostati na zadanom pravcu. Potrebno je vrijeme, strpljenje i uporan trud. Nastavak usavršavanja i kontinuirana poboljšavanja rezultiraju uspjehom.

Naša iskustva u Nigeriji pokazala su nam da, unatoč početnim preprekama i konkurenciji, predanost i uspjeh u provedbi dobro osmišljenog plana donose uspjeh. Vjerujemo da se ovaj pristup može uspješno primijeniti i na europskim tržištima. Bez obzira na izazove, ostajemo posvećeni pružanju vrhunskih usluga

39 Odgovora

  1. Transformacija u skuplju uslugu dostave eto sto nam je to donijelo i puno slabo placenih radnih mjesta

    1. Pa sigurno.. znas kako to funkcionira, svakom po zasluzi.. mora da je on na bajsu rasturao dostave pa je zato sad direktor hahah

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari