Najbitnije za razvoj turizma u Hrvatskoj – prihodi po gostu i kontinentalni turizam

Mstercard
Recepcija hotela, Foto: Mastercard/PR

Turistički djelatnici smatraju da su za jačanje hrvatskog turizma ključni prihodi po gostu i da je bitno ulagati u razvoj kontinentalnog turizma, rezultati su to istraživanja provedenog za Mastercardov projekt Uplift.

Istraživanje je provedeno na uzorku od 241 ispitanika, a 29 ispitanika su bili predstavnici tvrtki iz područja turizma i ugostiteljstva. Njih 86 posto složilo se oko važnosti prihoda po gostu i razvoja kontinentalnog turizma. Nakon toga, po važnosti su svrstali dužinu turističke sezone, gastroponudu i ponudu drugih zabavnih sadržaja kao što su koncerti, festivali itd.

Prema rezultatima, 66 posto ispitanih smatra da bi bolji uvjeti za elitni turizam mogli značiti i bolju turističku sliku, a 62 posto ih smatra da su za razvoj i održivost turizma važni broj gostiju te broj noćenja.

Ispitanici od masovnog turizma ne očekuju puno i vjeruju da se on u narednih pet godina neće značajno razvijati.

Morali su ocjenama od 1 do 5 ocijeniti trenutačnu turističku situaciju po različitim segmentima. Broj noćenja predstavljen je kao najbolji segment i dobio je prosječnu ocjenu 3,8. Nakon njega je broj gostiju, a treće mjesto pripalo je gastroponudi kojoj prosječnu ocjenu 3,6 daje 45 posto ispitanika.

Smatraju da su najmanje uspješni dužina turističke sezone i razvoj kontinentalnog turizma pa su njima dali najmanju ocjenu. No, ipak su optimistični i vjeruju da će se u narednih pet godina poboljšati ponuda na kontinentu, dužina turističke sezone i gastroponuda.

Njih 48 posto smatra da će ponuda dodatnog sadržaja (koncerti, festivali, događanja) ostati ista, a 45 posto ispitanih misli da će biti bolja nego sada.

Prema Mastercardovim podacima, u odnosu na pretpandemijsko razdoblje, potrošnja turista na iskustva u lipnju je bila čak za 120 posto veća.

“U ljetnim mjesecima značajan je bio i porast potrošnje u hotelima u odnosu na razdoblje prije 2019., što se može pravdati i porastom broja turista, ali i inflacijom”, rekla je rekla je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.

“Prema rezultatima ovog istraživanja, turistički djelatnici su svjesni potrebe za promjenom. Zbog poprilično jake konkurencije, prepoznavanje želja i potreba naših gostiju je postalo ključno, ali pritom neupitno moramo brinuti i o održivosti jer turist današnjice upravo taj segment nerijetko stavlja na sam vrh liste prioriteta”, dodala je.

Mastercardov projekt Uplift nudi besplatnu edukaciju poduzetnicima iz turizma, ugostiteljstva i OPG-ova.

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari