Hrvati se najčešće koriste internetom za slanje poruka i prikupljanje informacija

Pixabay.com
Računalo, ilustracija Foto: Pixabay.com

Računala s pristupom internetu upotrebljava 96 posto hrvatskih poduzeća, a 69 posto ih ima vlastitu internetsku stranicu, pokazali su u srijedu objavljeni podaci Državnog zavoda za statistiku.

Prevladava širokopojasni fiksni pristup (DSL, kabelski internet, zakupljeni vod) koji koristi 88 posto tvrtki.

Istraživanje je pokazalo i da se brzinom prijenosa većom od 100 Mbps koristi se 43 posto poduzeća, odnosno četiri posto više nego u prošloj godini.

Opseg e-trgovine u odnosu na konvencionalnu još uvijek je prilično nizak pošto se prema podacima DZS-a samo oko 15 posto prometa ostvaruje putem interneta.

Posljednja kategorija koju su istražili je korištenje “clouda”. Njime se koristi 45 posto tvrtki, u jednakoj mjeri male, srednje i velike, pri čemu dominiraju one iz sektora poslovnih djelatnosti, informacija, komunikacija i trgovine.

Kod kućanstava i pojedinaca zabilježen je porast pa tako četiri posto više kućanstava posjeduje računalo, a za tri posto je veći i broj kućanstava koja imaju internet.

Najmlađa populacija i dalje prednjači u upotrebi računala, a broj korisnika opada proporcionalno njihovoj dobi.

Sličan trend primijećen je i u strukturi prema radnom statusu, u kojoj učenici i studenti najčešće upotrebljavaju računala.

Pojedinci se najčešće koriste internetom za slanje poruka (93 posto), prikupljanje informacija o proizvodima i uslugama (91 posto), čitanje dnevnih novosti i časopisa (90 posto), upotrebu e-maila (80 posto), videopozive (76 posto) i društvene mreže (75 posto).

5 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari