Europska unija dogovorila je sadržaj novih sankcija protiv Rusije, a po prvi put će one biti usmjerene i na opskrbu ukapljenim prirodnim plinom (LNG), koji nekoliko država članica nastavlja kupovati, unatoč sankcijama protiv Rusije. Belgija, Francuska i Španjolska glavne su ulazne točke za ruski LNG.
Dokument koji predstavlja 14. paket mjera, rezultat je dugotrajnih pregovora među veleposlanicima u EU. Odobrenje za ovaj set sankcija bilo je odgođeno nekoliko puta, zbog prigovora koje je izrazilo nekoliko zemalja, uključujući Mađarsku, koja je obećala da će blokirati sve sankcije u energetskom sektoru.
Protivnik mjerama bila je i Njemačka, piše Euronews, zbog klauzule “bez Rusije”, koja nameće obveze kompanijama da spriječe zaobilaženje sankcija.
Novi paket mjera trebao bi da sadrži i klauzulu smanjenje uvoza LNG-a iz Rusije ali ne i potpunu zabranu uvoza, kao što je EU ranije učinio s ugljenom i pomorskom naftom, dva najveća izvora prihoda Moskve. Umjesto toga, tvrtkama iz EU i dalje bi trebalo biti dopušteno kupovati ruski LNG, ali će im biti zabranjen ponovni izvoz u druge zemlje, praksa poznata kao trans-shipment.
Centar za istraživanje energije i čistog zraka (CREA), neovisna organizacija koja prati ruska fosilna goriva, procjenjuje da je 2023. godine, EU platio 8,3 milijarde eura za 20 milijardi kubičnih metara ruskog LNG-a, što predstavlja pet posto ukupnog iznosa potrošnja plina.
Otprilike 22 posto ovih zaliha, odnosno 4,4 milijardi kubnih metara, pretovareno je globalno, a 1,6 milijardi kubnih metara poslano je u druge države članice, objavila je CREA. Ostatak je, prema njihovim podacima, otišao u Kinu, Indiju, Tursku i druge klijente.
Također, prošle godine, pomorska industrija zemalja G7, obavila je 93 posto ruskog LNG izvoza, prijevoz vrijedan 15,5 milijardi eura.
Nove sankcije EU trebale bi smanjiti obujam ovog posla i ograničiti sposobnost Rusije da zarađuje. Predviđene su i kazne, usmjerene na tri LNG projekta sa sjedištem u Rusiji koji još nisu operativni, a koje je Reuters prethodno identificirao kao Arctic LNG 2, Ust Luga i Murmansk.
Osim toga, države članice predvidjele su i strože mjere za suzbijanje zaobilaženja i zatvaranje nedorečenosti prethodnih 13. paketa mjera, što predstavlja probleme za EU.
Očekuje se i da novi paket mjera obuhvaća i “flotu u sjeni”, odnosno zastarjele ruske tankere male veličine, koje Kremlj koristi kako bi zaobišao ograničenja G7, koja se odnose na cijene ruske pomorske nafte.
Pročitajte još:
Unatoč ograničenju od 60 dolara po barelu, Rusija je provela posljednjih nekoliko mjeseci prodajući svoju Urals naftu po cijeni između 67 i 75 dolara po komadu.
Dogovor o novom, 14. paketu sankcija, dolazi u trenutku dok ruske trupe pokušavaju iskoristiti svoj obnovljeni ratni zamah, kako bi ostvarile daljnje teritorijalne dobitke. Posljednji paket mjera donesen je u veljači ove godine.
3 Odgovora
14.paket sankcija???? Polako, stvari se zahuktavaju tek oko 58.paketa
Top
Trebalo je tako otpocetka