Žene ulažu više napora kako bi bile na istoj poziciji kao muškarci, smatra čak 93 posto ispitanika obuhvaćenih velikim istraživanjem o raznolikosti i inkluzivnosti na radnom mjestu koje su proveli Deloitte i Hrvatska udruga poslodavaca.
Rezultati istraživanja predstavljeni su u srijedu u prostorijama HUP-a u sklopu Deloitteovog SheXO kluba. Ono je provedeno tijekom siječnja i veljače ove godine te prikazuje stavove i razmišljanja 196 žena i muškaraca koji obnašaju najviše upravljačke pozicije u međunarodnim i domaćim poduzećima diljem Hrvatske.
U pitanju je treće takvo istraživanje, a usporedbe radi, da žene moraju uložiti više napora 2019. godine je razmišljalo 96 posto anketiranih.
Uspoređujući rezultate s istraživanjem koje je provedeno prije pet godina, nema velikih i značajnih promjena u stavovima i razmišljanjima koji se odnose na pozicije žena u poslovnom okruženju.
Po pitanju održavanja ravnoteže između privatnog i poslovnog života zato je došlo do preokreta u odnosu na prethodno istraživanje.
Ove godine je tako 54 posto ispitanika izjavilo kako muškarci bolje održavaju ravnotežu, dok je samo 33 posto smatralo da to bolje rade žene. Prije pet godina omjer je bio 44 posto za žene i 38 posto za muškarce.
Na pitanje kako je postojeća EU regulativa o ravnopravnosti spolova utjecala na poslovne prakse vezano uz zapošljavanje i radne odnose žena, čak 47 posto odgovorilo je kako nije mnogo, no prije svega zato što su i prije regulative imali snažnu žensku zastupljenost.
Nadalje, 34 posto ispitanika smatra kako povećana zastupljenost žena u poslovnom vođenju može značajno pridonijeti korporativnoj održivosti, jer žene često donose različite perspektive i prioritete, a samo ih 12 posto misli kako rod i održivost nemaju nikakve veze jedno s drugim.
“Istraživanje je pokazalo kako postoje razlike u načinu rukovođenja između muškaraca i žena”, navodi Karla Grgić Totić, viša menadžerica u Deloitteovom Odjelu za upravljanje rizicima i dodaje kako bi kompanije u konačnici mogle imati velike koristi od optimalnog omjera muškaraca i žena na ključnim pozicijama jer, iako različiti, “njihovi se načini rukovođenja nadopunjuju, što doprinosi ostvarivanju boljih poslovnih rezultata”.
“Poznato je da zemlje s najboljim politikama rodne ravnopravnosti ostvaruju značajne prednosti te da rodna ravnopravnost u ekonomskom smislu dovodi do snažnijeg rasta BDP-a i boljeg društvenog balansa, a kompanije koje njeguju rodnu ravnopravnost dokazano su uspješnije i konkurentnije na tržištu. Žene donose jedinstvene perspektive i inovativne ideje u poslovni svijet, stoga rodna ravnopravnost u gospodarstvu, osobito na najvišim razinama, mora postati standard koji kao društvo ne da moramo, već želimo postići“, izjavila je Manuela Šola, predsjednica NO HUP-a.
Pročitajte još:
Nakon prezentacije rezultata istraživanja održan je okrugli stol na kojem su sudjelovali Višnja Božinović (članica uprave Raiffeisen banke), Maja Crnjak (direktorica sektora ljudskih potencijala Erste banke), Marinko Došen (predsjednik uprave AD Plastik), Sergio Galošić (predsjednik uprave Klimaopreme), Petar Thür (direktor Zagrebačke pekarne Klara) i Manuela Šola (predsjednica NO HUP-a).
2 Odgovora
Ajde lijepo
Istina u naslovu!