Otkad je u Hrvatskoj počelo transparentnije iskazivanje cijena, sve je više aplilkacija i sličnih alata koji kupcima olakšavaju potragu za najisplativijom opcijom. Na tržištu je tako nedavno predstavljena Usporedilica.hr – nova digitalna platforma koja građanima omogućuje brzu i preciznu usporedbu cijena proizvoda u većim trgovačkim lancima. Platformu je pokrenula Helena Klarić koja je većinu svoje karijere provela u maloprodaji, s posebnim fokusom na loyalty programe, unapređenje korisničkog iskustva i istraživanja kupovnih navika, a u poduzetničke vode krenula je s pozicije predsjednice Uprave Tiska. Više o svemu tome otkrila je za Financije.hr.
Krenimo od početka – kako se rodila ideja o platformi Usporedilica.hr i koliko je proteklo od ideje do realizacije?
Prosječan kupac zna točnu cijenu maksimalno desetak proizvoda koje kupuje. Kada se cijene mijenjaju, a zadnjih par godina svjedočimo inflaciji, očekivano vidimo reakcije kupaca koje su pretjerane (“Sve je poskupilo duplo!“). Mi koji smo u industriji, naravno, znamo da to nije točno i pridonijeti informiranosti kupaca korištenjem modernih tehnologija za mene je osobno bio izazov i povod za pokretanje Usporedilice.
U kojoj mjeri su na odluku o pokretanju iste utjecale nove zakonske regulative, vezane uz transparentnije iskazivanje cijena?
Nova regulativa svakako je omogućila transparentno iskazivanje cijena i to za sve mikrolokacije u Hrvatskoj. Nije bila presudna za pokretanje Usporedilice jer takvu praksu vidimo i u zemljama koje nemaju sličnu regulativu. Trgovci su i bez zakonske obveze prirodno motivirani i vide interes u dijeljenju podataka o cijenama jer ovakva platforma doprinosi povjerenju kupaca prema trgovcima. Vjerujem da bi do pokretanja Usporedilice došlo i bez nove zakonske regulative.
Kako točno funkcionira platforma i koje sve mogućnosti nudi korisnicima?
Korisnici putem stranice mogu u nekoliko klikova:
– pretražiti proizvode koje redovito kupuju i saznati koja im je cijena kod različitih trgovaca
– provjeriti cijene proizvoda u trgovinama u svojoj blizini
– dodati proizvode u vlastitu košaricu koje će sustav automatski rasporediti po trgovinama u kojima su trenutno najpovoljniji
– spremiti i dijeliti popis za kupnju – sve jako jednostavno
Koje sve trgovačke lance trenutno “pokriva”? Planirate li možda proširiti ponudu i na neke manje trgovine?
Za sada objavljujemo cijene Konzuma, Plodina, Spara, Tommyja, Kauflanda, Lidla i Eurospina, ali u skorije vrijeme planiramo uključiti sve trgovce koji objavljuju cijene.
Naplaćuje li se skidanje aplikacije?
Ne, korištenje naše stranice potpuno je besplatno za kupce.
U posljednje vrijeme sve je više aplikacija i sličnih digitalnih alata koji pomažu kupcima. Što biste istaknuli kao glavnu razliku između njih i Usporedilice?
Jako je zanimljivo vidjeti kako su različiti pogledi na istu temu donijeli i različite krajnje rezultate. Usporedilica nije namijenjena za analitičare, informatičare i sve nas ostale koje zanimaju inflacija, cjenovne pozicije trgovaca, promjene u odnosu na referentni period i slično. Usporedilica je razvijena isključivo za kupce i korisničko iskustvo nam je najvažnije. Na tome trenutno najviše radimo.
Evo, dat ću vam jedan primjer. Zamislite jednu trgovinu neto prodajnog prostora oko 1.000 metara kvadratnih, a da nije diskonter. Takva trgovina prosječno ima na zalihi oko 10.000 proizvoda. U stvarnosti ih ima barem tisuću manje. Razlozi za netočna stanja zaliha su razni – trgovina je živi organizam, svaki dan se dogode razlike kod zaprimanja, kriva prodaja ili eventualno otuđenje.
Pročitajte još:
Kada kupac na osnovi kontrole cijena donosi odluku gdje u kupovinu, i tamo ne nađe te proizvode, bit će razočaran i potencijalno izgubiti povjerenje u tu aplikaciju za usporedbu cijena. Mi svakako to ne želimo! Ako samo preuzmete „sirove“ podatke od trgovaca bez ikakvih filtera i kontrola, dobit ćete “garbage in, garbage out“. Upravo to je razlog zašto mislim da samo poznavanje cijelog procesa, koje mi u Usporedilici imamo, i jedino pristup kojem je kupac u centru pozornosti može rezultirati platformom koja će opstati.
Završno, koji su planovi za dalje?
Plan je unaprijediti Usporedilicu i postati prvi izbor kada se kupci informiraju o cijenama.
30 Odgovora
Super
Zvuči zanimljivo, moram isprobati svakako
Korisno
Ajde baš ću probati
Čini se baš super, ekstra korisno sigurno.
Odlicna,korisno u svakom slucaju!
wow ovo se cini korisno
super stvar
Baš zgodno
Radi ! Super !!
Ovo mi se baš sviđa….
Svakako je korisno i dobro!
Takve aplikacije su super stvar
Ma treba drastično smanjenje cijena i nema problema….
Konkurencija u ovom dijelu je vec dosta jaka. U par godina par platformi za usporedbu cijena, svakako ce i ponuda biti bolja za potrošače.
e ovo je odlična ideja da se može javno vidjeti razlika
Odlična stranica na kojoj se lako snalaziti
Nevjerovatno.
Ove platforme nicu kao gljive poslije kise!
Cini se zanimljiva aplikacija.
Zanimljivo
Osobno koristim aplikaciju i izuzetno sam zadovoljna. Sve preporuke
Jako korisno
Već neko vrijeme koristim aplikaciju i jako sam zadovoljna. Sve preporuke.
Odlična ideja
Usporedilica.hr je odličan alat za brzo i jednostavno pronalaženje najpovoljnijih cijena proizvoda.
Prakticno, super ideja
Super ,to nam je trebalo, jer se cijene stalno mjenjaju, a dobro dođe i za kućni budžet
Svakako bravo za usporedilicu.hr.Ideja i realizacija iste su za svaku pohvalu.
To stvarno pomaze kupcima, pogotovo kada je sve toliko skupo