Košarica, aplikacija koja u dućanima umjesto vas pronalazi proizvode na akciji

Foto: Emirkhan bal/Pexels

Od uvođenja eura povećanje cijena u trgovačkim lancima postalo je aktualna i sveprisutna tema. Samim time, razna sniženja i akcije kupcima su privlačnije i interesantnije nego ikad, a nedavno su dobili i alat koji najjeftinije proizvode u svim većim trgovinama na području Hrvatske traži umjesto njih.

Riječ je o aplikaciji Košarica koju je izradio Smart Solutions iz Zadra, o čemu smo popričali s vlasnikom i osnivačem Stipom Stagličićem.

“Ideja o aplikaciji se rodila krajem ljeta 2022. godine. Prelistavajući papirnate kataloge moj prijatelj Luka Čirjak došao je na tu ideju jer na tržištu nije postojalo takvo rješenje. Rad na samoj aplikaciji je trajao nekoliko mjeseci, a najveći dio je uključivao pripremu različitih skupova podataka da bi se unutar aplikacije mogle prikazivati trenutno važeće akcijske ponude. Početkom prošle godine krenuli smo sa produkcijskom fazom za Android mobilne uređaje. S obzirom na različite promjene u tom periodu od prelaska s kune na euro, preko dvojnog iskazivanja cijena do trenutnog funkcioniranja sa samo jednom valutom, tokom produkcijske faze aplikacije imali smo dosta izazovnih razdoblja”, kazao je Stagličić i pojasnio kako točno funkcionira Košarica.

Aplikacija prikuplja akcijske ponude iz gotovo 20 trgovačkih lanaca na području Hrvatske. Na početnom ekranu nudi prikaz nekoliko istaknutih ponuda za taj dan te listu svih trgovačkih lanaca koji trenutno imaju aktivne akcijske ponude. S nekoliko trgovačkih lanaca surađuju na način da im oni šalju akcijske artikle unaprijed kako bi ih mogli prikazati unutar aplikacije, dok za neke trgovačke lance ponude u sustav unose sami.

Korisnik jednostavno može pretražiti željene artikle i usporediti cijene, ukoliko postoji više ponuda za isti ili sličan artikl u više trgovačkih lanaca. Unutar aplikacije može stvoriti i listu za kupovinu dodavanjem različitih proizvoda te će mu ona biti prikazana grupirana po trgovačkim lancima. Uz to, mogu se dodavati i vlastiti proizvodi na listu za kupovinu, a kad ste u trgovini jednostavnim „swipeanjem“ možete ukloniti artikl s liste. Tu su i notifikacije za artikle s liste za kupovinu ukoliko je zadnji dan važenja akcijske ponude.

“Jedna od zanimljivih funkcionalnosti je praćenje cijena omiljenih artikala. Korisnik može kreirati listu omiljenih artikala te će mu se na ekranu prikazati samo ponude za taj artikl. Aktiviranjem notifikacija bit će obaviješten na dan kada počne akcija za omiljeni artikl kako istu ne bi propustio. Kroz postavke može namjestiti i da li želi prikaz samo omiljenih kategorija i trgovina kako bi mu pregled bio jednostavniji jer nemaju sve trgovine svoje podružnice u cijeloj Hrvatskoj“, pojasnio je naš sugovornik.

Nova funkcionalnost koju smo uveli početkom ove godine je prikaz trgovina koje su otvorene sljedeće nedjelje. Na sustavu pratimo radna vremena gotovo svih trgovačkih lanaca i većih shopping centara na području Hrvatske. Korisnik unutar aplikacije može vidjeti listu svih trgovina i pripadajuće radno vrijeme za predstojeću nedjelju. Također je moguće pretraživanje po gradu ili po nazivu trgovačkog lanca“.

U aplikaciji trenutno možete pronaći akcijske ponude za Bauhaus, Bima, Boso, DM, Eurospin, Interspar, Kaufland, Konzum, Lesnina XXXL, Lidl, NTL, Pevex, Plodine, Prima namještaj, Roto svijet pića, Smit Commerce, Spar, Studenac i ZooCity, no Stagličić najavljuje da će već početkom veljače uvesti nekoliko noviteta vezano uz trgovačke lance.

Aplikacija je besplatno dostupna za preuzimanje na Google Play trgovini te se u potpunosti financira od oglasa koji se prikazuju unutar nje. Testiraju i pretplatnički model koji bi za početak uklonio oglase unutar aplikacije, dok bi kasnije nudio i određene „premium“ funkcionalnosti poput pretrage svih akcijskih kataloga što trenutačno nemaju kao opciju.

Stipe Stagličić, Foto: Privatna arhiva

“Cijena mjesečne pretplate bila bi jeftinija od cijene jedne kave pa se nadamo da korisnicima ne bi bio problem izdvojiti simboličan iznos za to“, rekao je i istaknuo kako im nije cilj da trgovački lanci plaćaju oglase ili istaknute pozicije unutar aplikacije, već da korisnik samostalno dođe do njemu najpovoljnije opcije.

Stipe nam je ukratko predstavio i sam Smart Solutions te izdvojio neke od njihovih projekata.

“Smart Solutions obrt je započeo s radom 2018. godine. U obrtu sam zaposlen samo ja uz nekoliko vanjskih suradnika po potrebi, odnosno ovisno o tome na kojim projektima se radi. Bavi se prvenstveno izradom mobilnih aplikacija i uz to određenim web projektima. Jedan od poznatijih projekata na području grada Zadra je bio CityBus Zadar koji je funkcionirao od 2017. do kraja 2019. godine. Mobilna aplikacija za Android i iOS uređaje bila je vodič kroz javni gradski prijevoz na području Zadarske županije. Cilj aplikacije je bio potaknuti građane na češće korištenje javnog prijevoza, a cijela ideja je nastala na Google I/O Extended Hackathonu održanom u Zadru u svibnju 2017. godine“.

Nakon osvajanja prvog mjesta na tom događaju, projekt se nastavio u suradnji s Gradom Zadrom, tvrtkom Liburnija i Inovativnim Zadrom. Aplikacija je nudila pregled svih gradskih i županijskih autobusnih stajališta i linija, uz procjenu dolaska na svako stajalište. Uz to, tu je bila i navigacija korištenjem javnog gradskog prijevoza, prikaz svih parking zona uz mogućnost lociranja korisnika u kojoj je zoni te automatskog SMS plaćanja. Istaknuo je i suradnju s tvrtkom NextBike na tom projektu u sklopu koje su u aplikaciji bile i lokacije svih stajališta za bicikle, kao i podatak o broju raspoloživih bicikala na svakom od njih.

Za kraj smo ga pitali i o planovima za daljnji razvoj Košarice kojih, napominje, ima puno.

“Prvenstveno nam je želja što prije osposobiti verziju za iOS mobilne uređaje, s obzirom da dobivamo jako puno upita putem maila i društvenih mreža kada će biti dostupna. Nakon toga, planiramo implementirati nekoliko noviteta od kojih će većina biti orijentirana na pretplatnike. Aplikacija će sigurno uvijek biti besplatna za sve, ali uz nekoliko pretplatničkih modela i razina koje će korisnicima omogućiti ugodnije korisničko iskustvo, a nama dati mogućnost za daljnji rast i razvoj same aplikacije“, rekao je Stipe Stagličić.

41 Odgovora

  1. Fora.
    Ni mjesečna naknada nije skupa.
    Valjalo bi isprobati.
    Bolje nego aplikacije za uređivanje, Hollywood i to…

  2. Pa ovo je predobro! Ušteda vremena definitivno, sve na jednom mjestu. Bravo! 🙂

  3. Da bi napunila košaricu sa proizvodima na akciji i uštedila 10€, moram obići 10 trgovina. Gubitak vremena a vrijeme je novac.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari