Kako bi osigurala buduću konkurentnost autoindustrije u četvrtak, 30. siječnja, 2025. godine, Europska komisija je započela sastanak pod nazivom “Strateški dijalog” s europskom automobilskom industrijom, partnerima i svim drugim ključnim dionicima autoindustrije. Cilj ove inicijative je zajedničko razumijevanje izazova i izrada akcijskog plana radi poduzimanje konkretnih radnji za održavanje globalnog položaja ove važne industrije. Što se točno raspravljalo i koji su daljnji planovi?
Prema izvješću Europske komisije autoindustrija predstavlja kamen temeljac europskog gospodarstva, zapošljava preko 13 milijuna ljudi i doprinosi približno 7 posto BDP-u Europske unije. Ipak, ova industrija se suočava s razdobljem značajne transformacije, potaknute digitalizacijom, dekarbonizacijom, povećanom konkurencijom i geopolitičkom nestabilnosti. Ovi čimbenici su prilično uzdrmali utvrđene prednosti europskih proizvođača automobila.
Prema objavama iz prošle godine vodeći giganti europske autoindustrije Volkswagen, BMW i Mercedesa bilježe značajan pad prodaje. Po pitanju električnih automobila europski se kupci odlučuju za kupnju iz Kine jer je cijena najmanje 30 posto povoljnija.
Zato je u četvrtak hitno održan europski skup pod nazivom „Strateški dijalog“ kako bi se počele poduzimati hitne radnje za spas ovoga sektora.
Što se raspravljalo na sjednici Strateškog dijaloga i što će se dogoditi 5. ožujka 2025. godine?
Europska komisija je priopćila da su na sastanku u četvrtak sudjelovali ključni igrači iz sektora autoindustrije i to njih 22, i da je postavljen rok za akcijski plan koji će 5. ožujka predstaviti povjerenik Tzitzikostas.
“Rezultat ovog dijaloga bit će sveobuhvatan akcijski plan, koji ćemo predstaviti 5. ožujka i koji će našoj industriji zajamčiti uspjeh u Europi i konkurentnost na globalnoj razini”, izjavila je Von der Leyen.
Akcijski plan temeljit će se na:
- Raspravi Strateškog dijaloga usredotočenoj na spomenuta glavna područja koja zahtijevaju hitnu pozornost, uključujući potrebu za međunarodnim „jednakim uvjetima za sve”, olakšavanje čiste tranzicije i regulatornog usklađivanja, kao i utvrđivanje područja u kojima su potrebne konkretnije mjere.
- Javnoj raspravi, koja se pokreće danas kako bi se prikupili širi podaci o izazovima i mogućim rješenjima svih zainteresiranih strana.
- I na četiri tematska područja rada, gdje je predsjednik EK-a ovlastio četiri povjerenika da vode fokusirane rasprave o ključnim temama s raznolikom skupinom dionika iz lanca vrijednosti automobilskog sektora. Teme na koje će se povjerenici fokusirati su: čista tranzicija autoindustrije, problematika industrijskog lanca vrijednosti, tehnologija i digitalne inovacije i vještine i društvena pitanja unutar ovog sektora.
Rezultat ovog konzultativnog procesa nadahnut će donošenje konačnih odluka akcijskog plana. Vijeće i Europski parlament bit će blisko uključeni u ovom cjelokupnom procesu, redovito informirani i konzultirani o Dijalogu.
Pročitajte još:
Zaključak
Europska unija je na mukama jer će se uskoro morati opredijeliti u kojem smjeru voditi autoindustriju. Da li u pravcu dekarbonizacije i ublažavanja klimatskih promjena ili u pravcu usporavanja konkurencije europskim proizvođačima uvođenjem carine za uvoz električnih automobila iz Kine. Uvođenje carine bi EU mogla usporiti prodaju električnih vozila i time stati na put svojim ciljevima dekarbonizacije. Pa će zato morati odlučiti koji joj je pravac važniji da li klimatske promjene ili europska autoindustrija s milijunima radnih mjesta i dobro plaćenim poslovima. Nakon objave akcijskog plana 5. ožujka, bit će jasniji pravac u kojem će se usmjeriti autoindustrija svih članica Europske unije.
20 Odgovora
Mislim da bi bilo najbolje rješenje postepeno uvoditi strože norme uz financijske poticaje za proizvođače i radnike kako bi tranzicija bila održiva. Ako EU samo nametne stroga pravila bez podrške, riskira zatvaranje tvornica i prepuštanje tržišta konkurenciji izvan Europe.
A da probaju spasit i jedno i drugo ?
Velika dilema?
Oh, pa kako se odlučiti..
Europska autoindustrija na prekretnici – hoće li okoliš pobijediti radna mjesta? Čeka nas ključna odluka!
Opet nevalja joj joj
Dugoročno okoliš se ionako ne da spasiti.
Neminovno je da ce se ovakva situacija ponoviti za koji mjesec ili godinu, tako da je bolje da zelena tranzicija ide dalje! Skupa je, ali nužna i dugoročno će sigurno donijeti benefit.
Zanimljiv clanak!
Treba što više industrije zadržati u Evropi.
Teška odluka.. Brza tranzicija na električna vozila mogla bi ugroziti tisuće radnih mjesta u tradicionalnoj autoindistriji
Rješenje bi moglo biti postupnije uvođenje novih propisa uz jaču podršku industriji, čime bi se izbjegle nagle posljedice po tržište rada, a istovremeno zadržao fokus na održivosti.
Tesko pitanje i tezak odgovor
Baš me zanima za što će se odlučiti?
Mislim da je jasno u kojem će smjeru ići odluka
Super.
izgovori za okolis su gluposti i obmanjivanje
Ove ljevičarske politike aurope ništa dobro nisu donjele
A dileme velike.
Prije mi se čini da će spašavati prihode