U mnogim državama Europe zakoni u pogledu zimske opreme vozila vrlo su različiti. U većini njih ova je obveza datumski određena a kod pojedinih je obavezna zimska oprema na snazi kad su zimski uvjeti na cestama, odnosno kad je na kolniku snijeg, ugaženi snijeg ili u slučaju poledice.
Ipak, zajedničko većini europskih država jest i standard da zimsku opremu čine četiri zimske gume, ili, kako je definirano u pojedinim državama, pod zimskom opremom dopuštene su i četiri ljetne gume, minimalnog utora do četiri milimetra s lancima za snijeg u prtljažniku.
Hrvatska ima propisanu obveznu zimsku opremu na cestama, koja počinje od 15. studenog. Ta će obveza trajati do 15. travnja iduće godine, a radi uštede mnogi pokušavaju prezimiti na ljetnim gumama.
No, obvezna uporaba zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika, izuzev vozila oružanih snaga Republike Hrvatske. Kazna za one koji nemaju zimsku opremu je od 130 eura pa na više.
Pod zimskom opremom motornih vozila kategorije čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 tona, podsjećaju iz Hrvatskog autokluba, podrazumijevaju se četiri zimska pneumatika (M+S) ili četiri ljetna pneumatika s najmanjom dubinom profila od četiri milimetra i lancima za snijeg, pripravnim na postavljanje na pogonske kotače.
Zimska oprema za autobuse podrazumijeva lance na pogonskim pneumaticima ili zimske pneumatike (M+S) postavljene na pogonske kotače. Autobusi i teretna vozila koja zbog tehničkih razloga ne mogu postaviti lance na pogonske kotače moraju imati zimske gume (M+S) na pogonskim kotačima, navode u HAK-u.
Gume su nešto skuplje ove godine, no hrvatski građani na gumama ipak nisu odlučili štedjeti te vozači većinom biraju novi set guma, odnosno kupuju četiri nova pneumatika što je i preporučljivo.
Vožnja s ljetnim gumama u zimskim uvjetima svojevrsni je rulet na kotačima, podsjećaju iz HAK-a a gume su jedan od najvažnijih dijelova vozila, budući da posreduju između automobila i ceste, presudne su za sigurnost. Ljetna guma po snijegu nema učinak kao zimska a njome se produljuje i zaustavni put, što može biti opasno.
Kod temperature od -10°C, automobil s ljetnim gumama, pri brzini od 60 km/h zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se automobil koji na kotačima ima zimske gume zaustaviti nakon 44 metra. Na nižim temperaturama put kočenja još je duži, napominju iz HAK-a.
Iz Hrvatskih autocesta (HAC) su priopćili i da su zimske ekipe spremne, naročito na zimskim dionicama u Lici i Gorskom kotaru gdje je zimska služba na snazi već mjesec dana, od 15. listopada. Na svim ostalim autocestama radnici u zimskoj službi spremni su od 1. studenog i rade 24 sata svakodnevno za vrijeme trajanja zimskog održavanja autocesta.
Pročitajte još:
Hrvatske autoceste trenutno u solanama imaju nešto više od 13 tona posipala, međutim na
raspolaganju je još oko 44 tona posipala koje od dobavljača uzimamo prema potrebi. Spremno je 773
radnika, te 200 teretnih, specijalnih vozila i traktora angažiranih u zimskoj službi koji održavaju 28,6
milijuna m2 asfaltnih površina.
Kao i svake godine, priopćeno je iz HAC-a, u zimskom periodu privremeno se zatvaraju odmorišta na manje frekventnim dionicama autocesta i to u razdoblju od 04.11. 2024. do 18. 04. 2025. Ove godine na autocesti A1 zatvoreno je odmorište Jezerane, Pristeg, Sitno, Radošić i Dusina te na autocesti A5 odmorište Strossmayerovac i Andrijevci.
33 Odgovora
Samo letnja guma je guma. Ostalo ne priznajem.
Onda gospon Mirko odite s njom po snijegu.
Dobre su i za snijeg.
Slažem se, ljetna guma može i na Vlašić
Već danima čekam da dobijem termin kod vulkanizera.
Termini čekanja na promjenu guma su stvarno dugi.
Sreća pa imam nove od prošle zime, inače bi me i ove godine opeljušili vulkanizeri
Sad ce biti velika guzva, a cijene rastu, gume se moraju promjeniti
Hmmm, dosta dobro ste ovo složili. Ništa nisam shvatila osim da se gume moraju mijenjati. A realno ne moraju.
Nista cudno
Samo budale voze s ljetnim gumama po zimi
barem kod nas budala ne nedostaje
Dobro je znati
Sve je poskupilo.
Ako je sve poskupilo, normalno da će i gume..
To bi svi vozači trebali znati
Mirko, hahaha!
Sad će naš Senf baciti još i dodatni porez na gume, woke ideologija je poludjela!
Rast cijena zimskih guma dio je šireg trenda inflacije i povećanih troškova proizvodnje.
Kolko košta da košta…
Pa nikad i nije jeftino
Naravno da će iskoristiti situaciju, a nabiti cijenu. doista ništa neuobičajeno.
Svi vulkanizeri rade od 8 do 16. Moraš sa posla otič da promijeniš gume.
Obavezno zimske gume za zimu, tvrdje su i ne moze se usporediti sa ljetnim. S razlogom se trebaju mjenjati.
Realno,svi smo očekivali poskupljenje.
Početak zimske sezone na hrvatskim cestama donosi obaveznu zamjenu guma, no vozače očekuju veće cijene. Ovaj porast cijena može se pripisati globalnim tržišnim uvjetima i povećanim troškovima proizvodnje. Preporučuje se pravovremena priprema kako bi se osigurala sigurnost u vožnji tijekom zimskih uvjeta.
Stigla nam je zima lagano…bome je brzo došla.
Iako su skuplje, prodaja guma nije u padu
vulkanizeri nikad nece propasti
Ma gume za sva 4 godišnja doba i super
Poskupljenje je logican slijed stvari!
Nisam se ni okrenula, već je došla zima.
Univerzalne gume su najbolje.