Počinje zimska sezona na hrvatskim cestama, cijene guma – veće

Pixabay.com
Zimska oprema na cesti obveza od 15. studenog, Foto: Pixabay.com

U mnogim državama Europe zakoni u pogledu zimske opreme vozila vrlo su različiti. U većini njih ova je obveza datumski određena a kod pojedinih je obavezna zimska oprema na snazi kad su zimski uvjeti na cestama, odnosno kad je na kolniku snijeg, ugaženi snijeg ili u slučaju poledice.

Ipak, zajedničko većini europskih država jest i standard da zimsku opremu čine četiri zimske gume, ili, kako je definirano u pojedinim državama, pod zimskom opremom dopuštene su i četiri ljetne gume, minimalnog utora do četiri milimetra s lancima za snijeg u prtljažniku.

Hrvatska ima propisanu obveznu zimsku opremu na cestama, koja počinje od 15. studenog. Ta će obveza trajati do 15. travnja iduće godine, a radi uštede mnogi pokušavaju prezimiti na ljetnim gumama.

No, obvezna uporaba zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika, izuzev vozila oružanih snaga Republike Hrvatske. Kazna za one koji nemaju zimsku opremu je od 130 eura pa na više.

Pod zimskom opremom motornih vozila kategorije čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 tona, podsjećaju iz Hrvatskog autokluba, podrazumijevaju se četiri zimska pneumatika (M+S) ili četiri ljetna pneumatika s najmanjom dubinom profila od četiri milimetra i lancima za snijeg, pripravnim na postavljanje na pogonske kotače.

Zimska oprema za autobuse podrazumijeva lance na pogonskim pneumaticima ili zimske pneumatike (M+S) postavljene na pogonske kotače. Autobusi i teretna vozila koja zbog tehničkih razloga ne mogu postaviti lance na pogonske kotače moraju imati zimske gume (M+S) na pogonskim kotačima, navode u HAK-u.

Gume, Foto: Andrea Piacquadio/Pexels

Gume su nešto skuplje ove godine, no hrvatski građani na gumama ipak nisu odlučili štedjeti te vozači većinom biraju novi set guma, odnosno kupuju četiri nova pneumatika što je i preporučljivo.

Vožnja s ljetnim gumama u zimskim uvjetima svojevrsni je rulet na kotačima, podsjećaju iz HAK-a a gume su jedan od najvažnijih dijelova vozila, budući da posreduju između automobila i ceste, presudne su za sigurnost. Ljetna guma po snijegu nema učinak kao zimska a njome se produljuje i zaustavni put, što može biti opasno.

Pixabay.com
Zimski uvjeti na cestama, Foto: Pixabay.com

Kod temperature od -10°C, automobil s ljetnim gumama, pri brzini od 60 km/h zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se automobil koji na kotačima ima zimske gume zaustaviti nakon 44 metra. Na nižim temperaturama put kočenja još je duži, napominju iz HAK-a.

Iz Hrvatskih autocesta (HAC) su priopćili i da su zimske ekipe spremne, naročito na zimskim dionicama u Lici i Gorskom kotaru gdje je zimska služba na snazi već mjesec dana, od 15. listopada. Na svim ostalim autocestama radnici u zimskoj službi spremni su od 1. studenog i rade 24 sata svakodnevno za vrijeme trajanja zimskog održavanja autocesta.

Hrvatske autoceste trenutno u solanama imaju nešto više od 13 tona posipala, međutim na
raspolaganju je još oko 44 tona posipala koje od dobavljača uzimamo prema potrebi. Spremno je 773
radnika, te 200 teretnih, specijalnih vozila i traktora angažiranih u zimskoj službi koji održavaju 28,6
milijuna m2 asfaltnih površina.

Kao i svake godine, priopćeno je iz HAC-a, u zimskom periodu privremeno se zatvaraju odmorišta na manje frekventnim dionicama autocesta i to u razdoblju od 04.11. 2024. do 18. 04. 2025. Ove godine na autocesti A1 zatvoreno je odmorište Jezerane, Pristeg, Sitno, Radošić i Dusina te na autocesti A5 odmorište Strossmayerovac i Andrijevci.

33 Odgovora

  1. Sreća pa imam nove od prošle zime, inače bi me i ove godine opeljušili vulkanizeri

    1. Hmmm, dosta dobro ste ovo složili. Ništa nisam shvatila osim da se gume moraju mijenjati. A realno ne moraju.

  2. Rast cijena zimskih guma dio je šireg trenda inflacije i povećanih troškova proizvodnje.

  3. Naravno da će iskoristiti situaciju, a nabiti cijenu. doista ništa neuobičajeno.

  4. Obavezno zimske gume za zimu, tvrdje su i ne moze se usporediti sa ljetnim. S razlogom se trebaju mjenjati.

  5. Početak zimske sezone na hrvatskim cestama donosi obaveznu zamjenu guma, no vozače očekuju veće cijene. Ovaj porast cijena može se pripisati globalnim tržišnim uvjetima i povećanim troškovima proizvodnje. Preporučuje se pravovremena priprema kako bi se osigurala sigurnost u vožnji tijekom zimskih uvjeta.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari