Pjero i Nataša Zekan, Orgula: Naglasak smo stavili na nove proizvode i izlazak na inozemna tržišta

Foto: Promo

Godinu na izmaku između ostalog su obilježile i turbulencije na tržištu maslinovog ulja čija je cijena u odnosu na prošlu godinu porasla za više od 100 posto. Razlozi takvog rasta cijena kriju se u slabijem urodu prouzročenom sušom, klimatskim promjenama i globalnim zatopljenjem koje dodatno otežava uzgoj hrane.

U tom svjetlu, zlatna medalja koju je za svoje ekstra djevičansko maslinovo ulje ZLATNO 500 ml na prestižnom natjecanju Berlin Global Olive Oil Awards osvojila splitska tvrtka Orgula dodatno dobiva na težini.

“Iako je situacija na tržištu maslinovog ulja ove godine bila posebno izazovna, uspjeli smo ostvariti sve naše planove te se dodatno istaknuti inovativnošću i novim proizvodima. Naime, cijena maslinovog ulja na europskoj i globalnoj razini jedna je od najaktualnijih tema ove jeseni. Posljedice klimatskih promjena uzrokovanih globalnim zatopljenjem sve su očitije i takvi uvjeti otežavaju uzgoj hrane. Primjerice, maslinovo ulje je na tržištu sirovina (Mediteran) u odnosu na lani poskupilo za preko 100 posto. Drugi veliki izazov na globalnom tržištu su suše što je dovelo do smanjenja prinosa maslina, a u konačnici i dostupnih količina ulja”, uvode nas u priču CEO Orgule Pjero Zekan i direktorica operacija Nataša Zekan.

Zbog svega navedenog su cijene maslinovog ulja na policama također rasle, ali po manjoj stopi nego cijene sirovina.

“U tom segmentu smo maksimalno iskoristili sve svoje resurse (uspjeli smo pravovremeno zaključivati ugovore o nabavi te korigirati naše marže), pa je porast cijene na policama bio usporeniji. Tako smo nastavili dalje s našom misijom – kupcima i potrošačima osigurati visokokvalitetno maslinovo ulje po pristupačnoj cijeni, istovremeno educirajući o svim blagodatima koje ono donosi. Ukupno gledajući, tekuću godinu će obilježiti rast prihoda uz nešto manji količinski promet koji je posljedica rasta cijena i pada potrošnje maslinovog ulja (cca. za 20 posto u Hrvatskoj). Naglasak smo stavili na nove proizvode sa dodatnom vrijednošću (BIO Junior, Grand Selection), kao i na izlazak na inozemna tržišta, a to bi nam trebalo osigurati dugotrajnu stabilnost i konkurentsku prednost”, kažu u razgovoru za Financije.hr.

Foto: Pixabay/Pexels

Osim spomenutog priznanja, Orgula je za svoje proizvode osvojila još neke nagrade, a godinu na izmaku pamtit će i po dodatnim ulaganjima u svoju uljaru u Marušićima.

Uz zlatnu medalju na prestižnom natjecanju Berlin Global Olive Oil Awards 2023, Orgulina ekstradjevičanska maslinova ulja već su četiri godine zaredom vodeća na hrvatskom tržištu, što potvrđuju relevantni podaci iz godišnjeg istraživanja maloprodajnog tržišta koje provodi NielsenIQ. Još jedna potvrda kvalitete stigla je u ožujku na 25. jubilarnom susretu maslinara Noćnjak. Orgula je dobila čak dvije zlatne medalje za monosortna ulja – za ZLATNO ekstra djevičansko maslinovo ulje (posebna selekcija) te za Orgula BIO ekstra djevičansko maslinovo ulje, a standardna selekcija Orgula ZLATNO ekstra djevičanskog ulja nagrađena je srebrnom medaljom za kvalitetu sljubljenih sorti”, rekli su te nam predstavili i neke nove proizvode koje su lansirali na tržište.

“U sklopu nove, premium linije proizvoda Grand Selection nedavno smo u Dubaiju (Private Label Middle East sajam) predstavili dva nova proizvoda – vrhunsko ekstra djevičansko maslinovo ulje sa i bez jestivih listića zlata, oba proizvoda u posebnoj boci s vrhunski dizajniranom etiketom. Proizvodi su bili izuzetno zapaženi i prepoznati od strane posjetitelja te je pokazan veliki interes za prodaju hrvatskih maslinovih ulja na tom vrlo zahtjevnom i velikom tržištu. Netom prije Dubaija u Splitu smo javnosti, medijima i partnerima predstavili i Junior BIO ekstra djevičansko maslinovo ulje koje prate posebna komunikacijska kampanja i društveno odgovorni projekt. Ono je namijenjeno djeci svih uzrasta, a njegova je posebnost etiketa s QR kodom koji vodi na specijalizirani web što promiče uravnoteženu prehranu i razvoj kroz igru”.

Njihova uljara u Marušićima je u sezonu prerade krenula uz dodatne kapacitete. Pogon je nadopunjen novom centrifugom, miješalicama i mlinom, zahvaljujući čemu je kapacitet prerade udvostručen na 3.000 kilograma po satu. Nastavak je to ulaganja u uljaru omogućenih sredstvima Programa ruralnog razvoja RH i natječajem za tip operacije 4.2.1. – Povećanje dodane vrijednosti poljoprivrednim proizvodima.

Ukupna vrijednost investicije za unapređenje linije za punjenje i kapaciteta za skladištenje maslinova ulja u Dicmu te proširenje kapaciteta uljare u Marušićima iznosi gotovo 500.000 eura, od čega je 50 posto bespovratno.

“Zahvaljujući podršci koju smo dobili putem ovih programa zaključili smo veliki investicijski ciklus te možemo istaknuti da smo učvrstili našu tržišnu poziciju. Uspješno smo proširili kapacitete i ostvarili značajnu prisutnost na tržištima maloprodaje, ugostiteljstva i kod industrijskih kupaca, a jednako tako osigurali smo otvaranje novih radnih mjesta i povećali stabilnost tvrtke”, kažu Pjero i Nataša Zekan.

Za kraj, pitali smo ih i o najvećim izazovima s kojima se susrela Orgula u 2023. godini.

“Izazovi s kojima smo se suočili uspješno su savladani zahvaljujući činjenici da uz raznoliku ponudu maslinovih ulja, uključujući ekstradjevičanska, BIO maslinovo ulje te aromatizirana ulja, Orgula nudi i širok asortiman drugih proizvoda kao što su aromatizirane morske soli, poput one s crnim tartufom, i razne balzamske octe od pažljivo odabranih vinskih sorti. Sve što predstoji dočekat ćemo spremni, a kako vidimo, prema globalnim kretanjima, klimatske promjene itekako će utjecati na maslinarski sektor”, naglasili su navevši pritom i neke druge probleme poput povijesno maksimalnih skokova i cijene maslinovog ulja na tržištu koji su imali izuzetan utjecaj na njihov dobavni i vrijednosni lanac.

Posljedica su bili povećani zahtjevi za obrtnim sredstvima te su zajedno s intenzivnim ulaganjem u opremu i povećanje kapaciteta činili veliki pritisak na novčani tok tvrtke. Obzirom na uspostavljenu kontroling funkciju u tvrtki uspjeli smo osigurati nesmetano odvijanje svih poslovnih procesa, kao i širenje na nova tržišta”, zaključuju u razgovoru za Financije.hr.

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari