Online kupovina znatno porasla u EU, odjeća najpopularnija

Pixabay.com
Kupovina putem interneta, ilustracja, Foto: Pixabay.com

Posljednjih nekoliko godina kupnja putem interneta postala je vrlo popularna. U 2023. godini 75 posto ljudi u EU-u izjavilo je da je kupilo ili naručilo robu ili usluge putem interneta, što je porast u odnosu na 57 posto u 2013. godini.

Kupnja putem interneta nudi brojne prednosti: pogodnost pregledavanja proizvoda iz udobnosti doma, internetske trgovine koje su otvorene 24/7, širi izbor i lakšu usporedivost cijena.

Godine 2023. udio korisnika interneta koji su kupovali robu ili usluge putem interneta u prethodnih 12 mjeseci kretao se od 54 posto u Bugarskoj i 55 posto u Rumunjskoj do 93 posto u Nizozemskoj i Irskoj.

E-trgovina je najpopularnija među osobama u dobi od 16 do 24 godine (82 posto), u usporedbi s onima u dobi od 25 do 64 godine (78 posto). U međuvremenu, više od polovice (52 posto) osoba u dobi od 65 do 74 godine također je kupovalo online 2023.

U Hrvatskoj je također najviše on-line kupaca bilo u najmlađoj skupini od 16 do 24 godine s udjelom od 85.4 posto. Onih između 25 i 64 godine bilo je 71.9 posto, a onih od 65 do 74 godine 29.7 posto.

Dobna struktura on-line kupaca, Hrvatska i ostale EU države, izvor: Eurostat

Odjeća je najpopularnija online kupnja

U 2023., među ljudima koji su kupovali online u prethodna 3 mjeseca, 70 posto je kupilo odjeću, obuću ili dodatke.

Kupci na mreži također su kupili sljedeću robu i usluge:

36 posto kupilo je ulaznice za kulturne ili druge događaje, 35 posto streamanih ili preuzetih filmova i serija, 33 posto iznajmilo je smještaj, poput sobe, stana ili kuće, putem web stranice ili aplikacije, 33 posto je kupilo uslugu prijevoza, 30 posto naručene dostave iz restorana, 28 posto je kupilo kozmetiku.

Gledajući kupnju odjeće, obuće i dodataka, Cipar bilježi najveći udio online kupaca koji su naručili odjeću (82 posto), ispred Rumunjske (80 posto) i Bugarske (78 posto). Nasuprot tome, najmanji udjeli pronađeni su među online kupcima u Latviji (56 posto), Estoniji (57 posto) i Finskoj (58 posto).

Hrvatska je u vezi toga na 72 posto, malo više od europskog prosjeka od 69.7 posto.

Jedan od trojice online kupaca susreo se s problemima pri kupnji na mreži

Iako online kupnja donosi brojne prednosti, kupci se također mogu suočiti s problemima pri kupnji putem interneta.

U 2023., među ljudima koji su kupovali online u prethodna 3 mjeseca, 33 posto se susrelo s problemima pri kupnji online putem web stranice ili aplikacije. U zemljama EU najveći udio online kupaca koji su imali problema zabilježen je u Luksemburgu (56 posto), Nizozemskoj (55 posto) i Španjolskoj (50 posto). Nasuprot tome, Portugal je imao najmanji udio online kupaca koji se suočavaju s problemima pri kupnji putem interneta (4 posto), a slijede ga Latvija (14 posto) i Cipar (15 posto).

U Hrvatskoj je postotak na 36.2 posto, malo više nego što je EU prosjek.

Najčešći problem s kojim su se susreli e-kupci u EU bila je sporija brzina isporuke od naznačene, a 19 posto e-kupaca prijavilo je ovaj problem. Za 11 posto online kupaca web-mjesto je bilo preteško za korištenje ili nije radilo na zadovoljavajući način, dok je 9 posto kao glavni problem navelo pogrešnu ili oštećenu robu ili usluge.

7 Odgovora

  1. Online ja fantastično kupovat i doista ima ogromna ponuda. Samo treba paziti od koga i pomno pogledati recenzije. Ali doista je pomak jer možeš naći ono što želiš. Ukratko zakon.

  2. Stvarno ima ogroman izbor, normalno treba jedino paziti od koga se kupuje i pomno pogledati recenzije, ali ukratko zakon.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari