Od team buildinga koristi imaju i zaposlenici i tvrtke, a sve važniji je i humanitarni aspekt

Foto: King ICT promo

Posljednjih godina teško je, gotovo nemoguće, pronaći tvrtku koja ne organizira team building. Taj oblik neformalnog, opuštenog druženja, smatraju stručnjaci, zbližava i povećava povjerenje među zaposlenicima, zbog čega ne čudi što se i u Hrvatskoj toliko razvio da velik broj tvrtki organiziranje team buildinga spominje čak i u razgovorima za posao.

Team building, odnosno MICE industrija (Meeting, Incentive, Congress, Events) se počela razvijati prije više od dvadeset godina u Hrvatskoj te je u međuvremenu svakako doživjela svoj zalet, i kao oblik turizma i kao korporativna praksa. Osobno sam u turizmu i industriji organizacije događanja prisutan 20 godina te mogu reći da sam poprilično dugo u MICE “svijetu”. Sam projekt www.team-building.com zapravo je započeo prije par godina, što se na žalost poklopilo sa pandemijom COVID-a. To nas je malo usporilo u samoj realizaciji na početku, ali zato sada imamo velike planove za budućnost”, uvodi nas u priču Filip Kraljević Seričević, direktor tvrtke Team-building.com.

Tvrtkama nude više desetaka najrazličitijih varijanti team buildinga, od avanturističkih poput “Putevima Winetoua” preko adrenalinskih (rafting, “River Challenge”) do kreativnih radionica i onih na kojima se, primjerice, uči slikati.

“Trudimo se u ponudi imati što širu paletu aktivnosti jer su želje naših klijenata zaista šarolike. Najbitniji je prvi kontakt s klijentima kada nam oni izraze svoje želje, a mi im nakon toga kažemo možemo li ih realizirati sukladno budžetu. Najpopularniji su ipak “izleti” u druge hrvatske gradove gdje se najčešće žele samo opustiti, zabaviti te doživjeti po mogućnosti lokalnu gastro i enološku ponudu. Zanimljive su im i adrenalinske i zabavne aktivnosti, poput kartinga, paintballa, pub kvizova, olimpijade starih sportova ili igre rješavanja misterioznog ubojstva”, kazao je Kraljević Seričević i istaknuo kako u zadnje vrijeme raste i interes za humanitarnim team buildingom.

“Sve više tvrtki razvija segment društveno odgovornog poslovanja, a upravo aktivnosti vezane za humanitarni rad idealna su prilika za okupiti ljude, dati im zajednički cilj do kojeg trebaju doći suradnjom i međusobnim uvažavanjem, dok istovremeno rade nešto plemenito za zajednicu i pomažu ljudima kojima je pomoć potrebna”.

Humanitarni aspekt imao je i najbolji team building za 2022. godinu za koji je nagrađena tvrtka King ICT.

“Nagradu Ambasador dodjeljuje Croatian Meeting Professionals Association, a pripala je organizatorima King ICT-ovog teambuildinga (interno plus Team Building Hrvatska) za najbolju organizaciju i izvedbu eventa. Teambuilding 2022 održan je u Poreču, a organizacija je počela gotovo pa odmah nakon povratka s teambuildinga 2021”, objašnjava Ivana Belošević, stručnjakinja za odnose s javnošću i digitalne komunikacije King ICT-ja, i otkriva što je sve bilo potrebno za organiziranje ovog nagrađivanog eventa.

Ivana Belošević, Foto: King ICT promo

“Jako je zahtjevno naći prigodnu lokaciju za više od 600 zaposlenika i organizirati put (te godine išli smo s 12 autobusa) – osim kapaciteta, smještaj treba biti na određenoj razini, imati u blizini sportske terene i slično. Kad stavimo na stranu tu logistiku, na red dolazi brendiranje samog eventa – svi imamo matching majice u različitim bojama za dva dana, organiziramo sportska natjecanja i turnire koji uključuju nogomet, tenis, košarku, stolni tenis, šah, belu…, a tu je i osmišljavanje zabavnog programa. Važno nam je da pokušamo naći dobar balans između zabavnog i radnog dijela. Stoga nastojimo da naše radionice uvijek imaju i humanitarnu notu, a to je nešto što Kingovce i Kingovke najviše veseli i motivira”.

U Poreču su bili podijeljeni u tri tima. Tim 1 izradio je 54 bicikla koje su donirali djeci iz udomiteljskih obitelji u čemu im je pomogla udruga Oaza. Svaki bicikl imao je “ime i prezime”, odnosno zaposlenici tvrtke znali su za koje dijete rade bicikl. Jednom su dječaku uspjeli nabaviti i novi Spiderman bicikl jer je svojim udomiteljima rekao da mu je to velika želja.

Tim 2 izradio je namještaj za dva dječja doma, dok je Tim 3 sudjelovao u “treasure huntu”, a tri ekipe koje su skupile najviše bodova, odlučivale su koje će tri udruge donirati.

“Dobra praksa nastavila se i u 2023. godini jer smo za Osnovnu školu Marija Martinolića Mali Lošinj obnovili stariju učionicu i potpuno je digitalizirali i donirali računalnu opremu, što je oduševilo tamošnje malce i nastavnike”, rekla je Belošević koju smo pitali i što je najvažnije da bi jedan team building bio uspješan.

Team building, Foto: King ICT promo

“Svakako je najvažnija organizacija – zato nekad krećemo čak i godinu dana unaprijed. Nama je najveći izazov lokacija, čisto zbog naše brojnosti – jer na teambuildingu nam se pridruže zaposlenici svih naših tvrtki – Aktivis, Smart Energy, Planet IX, Omega Software, kao i kolege iz Kingovih ureda u regiji (Bosna i Hercegovina, Srbija, Sjeverna Makedonija). Osim toga, ključ je slušati feedback – treba znati za koga se ovaj događaj radi, a radi se zbog naših djelatnika. Bitno je da se njima svidi, da ih iznenadi, a da ujedno zadrži duh kulture naše tvrtke”.

U King ICT-ju, dodala je, nakon svakog teambuildinga provode internu anketu gdje traže sve sudionike da ocijene sve aspekte kako bi vidjeli što im se i koliko svidjelo i gdje mogu biti još bolji. Izdvojila je ovogodišnji teambuilding koji se održao u svibnju, kada su posjetili Mali Lošinj.

“Nikad nismo dobili bolje ocjene u anketi. Glavno iznenađenje bio je Psihomodo pop – kad se na našem partyju Gobac popeo na stage, zavladalo je opće veselje. Što se tiče ostalih – teško je reći, ali važno nam je da uvijek podižemo ljestvicu. Nemoguće je pogoditi baš svaki ukus, ali bitno je da je što više kolega zadovoljno i da uspijemo napraviti teambuilding gdje će za svakoga biti ponešto”.

Uz dobar organizacijski tim, uhodane poslovne odnose s partnerima i podizvođačima te kvalitetnu komunikaciju s klijentom Filip Kraljević Seričević važnim za uspjeh team buildinga smatra kreativnost i snalažljivost.

Filip Kraljević Seričević, Foto: Promo

“Ponekad morate imati i malo sreće – na primjer, ako planirate aktivnosti u prirodi možete se samo nadati da se prognoza neće promijeniti u zadnji tren i da nećete pokisnuti. U tom slučaju u pravilu imamo pripremljen takozvani “kišni program” kako bi klijenti i dalje realizirali svoj team building i imali odlično iskustvo”, ističe.

Na pitanje koliko je vremena potrebno za organizaciju napomenuo je kako to prvenstveno ovisi o zahtjevima i preferencijama klijenta.

“S obzirom na to da su inicijalne ponude informativnog karaktera, podložne su promjenama pa se često jedna ponuda mijenja i nekoliko puta prije realizacije. To oduzima više vremena, pogotovo ako se radi o team buildingu koji se planira tek za sljedeću godinu. S druge strane, zahtjevi i upiti nekih klijenata su vrlo jednostavni, pa i sama organizacija traje svega nekoliko dana”.

Najpopularniji dani za odlazak na team building su, prema njihovom iskustvu, petak i subota. Nitko od zaposlenika ne želi da im se skraćuje slobodan vikend, a uprava ih želi što duže na radnome mjestu, pa je to logičan kompromis na obostrano zadovoljstvo. Tvrtke bi također trebale obratiti pažnju na dob djelatnika i fizičku spremu jer ne mogu i ne žele svi ići na sve aktivnosti.

“Ako, primjerice, veći dio grupe želi adrenalinski tip team buildinga, uvijek se trudimo ponuditi alternativu za sve one koji su skloniji mirnijm aktivnostima. Zapravo smatram da bi trebali uvažiti želje i potrebe svojih zaposlenika jer se ovakve aktivnosti i organiziraju kako bi se unaprijedila komunikacija, osnažio tim te kako bi svaki zaposlenik kući ponio lijepe uspomene”.

Najviše team buildinga održava se od kraja ožujka do sredine lipnja, nakon čega ponovno kreće u rujnu i traje gotovo do kraja studenog. Direktor Team-building.coma naveo je i da je ovo prva godina da se MICE industrija oporavila od posljedica COVID pandemije koja je cijeli turizam i MICE industriju gotovo u potpunosti zaustavila, djelomično čak i preobrazila u vidu da su team building aktivnosti jedno vrijeme postale više virtualne, odnosno hibridne (team building unutar radnog mjesta).

“Što se tiče konkretno organiziranih događanja, još uvijek zbrajamo tekuću godinu, ali recimo da očekujemo da ćemo u udarnim mjesecima raditi sigurno preko 10 događanja mjesečno”.

Za kraj, provjerili smo i koje su najveće vrijednosti takvog druženja, kako za samu tvrtku tako i za njezine zaposlenike.

“Vrijednost teambuidlinga je iznimno velika – to je samo jedan aspekt kad govorimo o employer brandingu. Važno je da zajedno možemo raditi, ali i zabavljati se. Lijepo je vidjeti kolege iz drugih gradova, kolege koji su došli iz našeg ureda u Bruxellesu, kolege iz regije, drugih odjela i tvrtki – i s njima stvoriti prijateljske odnose. Vjerujemo da su zaposlenici najefikasniji kada su sretni i zadovoljni svojim radnim mjestom, a team building, za koji se svake godine zbilja potrudimo, samo je jedan način na koji im pokazujemo da su zaposlenici najveća snaga naše tvrtke, smatra Ivana Belošević.

6 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari