Italija razmatra nove poticaje za kupnju automobila koji bi uzimali u obzir emisiju ugljika u procesu proizvodnje i distribucije, izjavili su upućeni izvori, dodajući da bi mjere trebale zaštititi talijanske kompanije od jeftine kineske konkurencije.
Poticaji bi mogli odvratiti Talijane od kupnje električnih automobila proizvedenih u Kini i popularnih u Europi zahvaljujući nižim cijenama, a slijedili bi francuski model, prenosi Hina.
Rim drži da je francuski okvir poticaja “razuman” i razmatra takvu opciju, rekao je jedan od izvora u ponedjeljak. Italija je zainteresirana za francuski pristup, potvrdio je drugi izvor.
Kriteriji za dodjelu poticaja obično se temelje na emisiji vozila, a Francuska planira dodjeljivati bodove prema količini energije potrošene u proizvodnji njihovih materijala, te u montaži i transportu do tržišta, kao i prema vrsti baterija.
Propisi o tržišnom natjecanju u EU ne dopuštaju preferiranje domaćih proizvođača, ali francuski kriteriji vjerojatno će diskvalificirati kineske automobile iz programa poticaja budući da kineska industrija uglavnom koristi struju iz termoelektrana na ugljen i doprema automobile brodom.
Pariz tvrdi da su kriteriji u skladu s pravilima Svjetske trgovinske organizacije (WTO) koja, kako tvrdi, dopušta izuzetke iz bog zdravstvenih i ekoloških razloga.
Rim želi sastaviti široki, dugoročni plan za domaću automobilsku industriju u dogovoru s relevantnim tvrtkama, uključujući proizvođača Fiata Stellantisa, kako bi vratio proizvodnju na nekadašnjih milijun vozila godišnje.
Pročitajte još:
Razgovori uključuju i nove poticaje i očekuje se da će trajati do kraja godine.
Ministar industrije Adolfo Urso rekao je u rujnu da su Talijani iskoristili 80 posto poticaja za kupnju vozila proizvedenih u inozemstvu i da bi izmjena okvira poticaja trebala podržati prijelaz na ekološki prihvatljivija vozila i domaću proizvodnju automobila.
2 Odgovora
Ne vjerujem Talijanima, prečesto okreću i mijenjaju strane.
Sigurno treba podržati domaću proizvodnju i ekološki prihvatljiviji način vožnje.