HNB: Mobilno bankarstvo u 2022. koristilo 53 posto potrošača

HNB
Hrvatska narodna banka; Foto: Božidar Bengez/HNB

Prosječan potrošač u Hrvatskoj, tijekom 2022. godine, uslugom mobilnog bankarstva prosječno je zadao 61 transakciju u ukupnoj vrijednosti od 52.122 kune, a uslugom internetskog bankarstva 12 transakcija u ukupnoj vrijednosti od 16.646 kuna, navodi se u novoj publikaciji Hrvatske narodne banke (HNB) “Platne transakcije i računi”, dostavljene portalu financije.hr.

Posljednjih nekoliko godina broj korisnika internetskog bankarstva je stagnirao, kod određenih kategorija korisnika čak lagano padao, dok je broj korisnika mobilnog bankarstva znatno rastao. Na dan 31. prosinca 2022. godine, 39% potrošača u Hrvatskoj imalo je ugovorenu uslugu internetskog bankarstva, a čak 53% potrošača uslugu mobilnog bankarstva.

Iz podataka o korištenim kanalima plaćanja može se zaključiti da se potrošači i poslovni subjekti sve više služe elektroničkim načinom zadavanja platnih transakcija u odnosu na papirne naloge, navodi se iz HNB-a. Drugim riječima, nastavio se trend porasta broja korisnika mobilnog i internetskog bankarstva kao i platnih transakcija iniciranih tim kanalima.

Kada se navedeni podaci usporede s podacima iz 2021. godine, broj potrošača koji se koriste uslugom mobilnog bankarstva u 2022. povećao se za 10%, a broj potrošača koji se koriste uslugom internetskog bankarstva povećao se za 7%.

Prikupljeni podaci o izvršenim bezgotovinskim platnim transakcijama u 2022.godini, upućuju na nastavak trenda porasta ukupnog broja i vrijednosti svih bezgotovinskih platnih transakcija u Republici Hrvatskoj, stoji u publikaciji HNB-a, u sklopu koje je porast u prvom redu detaljnije analiziran u odnosu na broj nacionalnih i međunarodnih kreditnih transfera, koji je u posljednjih godinu dana porastao za 5,3%, dok je vrijednost porasla za 24,5%.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari