Gotovo 60 posto malih i srednjih tvrtki u EU dostiže tek ‘osnovni digitalni intenzitet’

pixabay.com
IT sektor, ilustracija Foto: Pixabay.com

Integracija digitalnih tehnologija u sva područja poslovanja omogućuje tvrtkama da poboljšaju svoje proizvode i usluge i steknu konkurentnost, na primjer prebacivanjem svoje prodaje na internet.

EU si je postavila dva glavna cilja za digitalnu transformaciju poslovanja do 2030.: više od 90 posto malih i srednjih poduzeća trebalo bi doseći barem osnovnu razinu digitalnog intenziteta, a 75 posto tvrtki u EU trebalo bi koristiti usluge računalstva u oblaku, provoditi analizu velikih podataka ili koristiti umjetnu inteligenciju.

Digitalni intenzitet poslovanja prati indeks digitalnog intenziteta (DII), koji mjeri korištenje 12 različitih digitalnih tehnologija od strane poduzeća, na primjer korištenje umjetne inteligencije ili e-prodaje.

Indeks ocjenjuje tvrtke ovisno o tome koliko digitalnih tehnologija koriste:

0-3: vrlo nisko, 4-6: nisko, 7-9: visoko, 10-12: vrlo visoko

Minimalna ocjena 4 znači da tvrtka ima osnovnu razinu digitalnog intenziteta. Stoga osnovna razina uključuje sva poduzeća s niskom, visokom i vrlo visokom razinom digitalnog intenziteta, isključujući vrlo nisku razinu.

Indeks digitalnog intenziteta u državama EU, izvor: Eurostat

Primjena tehnologije u tvrtkama još nedovoljna, pogotovo u malim

Godine 2023. godine 59 posto svih poduzeća u EU-u doseglo je osnovnu razinu digitalnog intenziteta. Udio malih i srednjih poduzeća bio je 58 posto, oko 30 postotnih bodova (pp) ispod cilja EU-a 2030., dok je za velika poduzeća iznosio 91 posto.

Velike tvrtke imale su veći udio za vrlo visok (26 posto) i visok digitalni intenzitet (42 posto) u usporedbi sa samo 4 posto malih i srednjih poduzeća s vrlo visokom razinom i gotovo 20 posto s visokom razinom digitalnog intenziteta. Većina malih i srednjih poduzeća zabilježila je niske (34 posto) ili vrlo niske (42 posto) razine digitalnog intenziteta.

Udio malih i srednjih poduzeća s osnovnom razinom digitalnog intenziteta kretao se od 27 posto u Rumunjskoj i 28 posto u Bugarskoj do 80 posto u Švedskoj i 86 posto u Finskoj.

U Hrvatskoj je jako niski intenzitet imalo 43 posto tvrtki, 31.8 posto niski, visoki je imalo 20.1 posto tvrtki, a vrlo visoki tek 5.1 posto.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari