Zvonimir Sedlić: Nutris je više od tvrtke – to je pokret koji želi promijeniti način na koji proizvodimo i konzumiramo hranu

Zvonimir Sedlić, Foto: Promo

Najveći europski tematski investicijski fond fokusiran na stvaranje pozitivnog društvenog utjecaja, Summa Equity, stekao je većinski udjel u hrvatskoj tvrtki Nutris.

U pitanju je tvrtka koja predvodi prelazak na zdravu, uravnoteženu i održivu biljnu prehranu inovativnim proizvodima. Sjedište Nutrisa nalazi se u Novom Senkovcu kod Slatine, dok je njezin inovacijski centar smješten u Zagrebu.

Istovremeno, istraživanjem i razvojem bavi se njezina sestrinska tvrtka Bioptimate, čije je sjedište u blizini Kopenhagena.

Bob, ključni sastojak Nutrisova asortimana, ima najmanji ugljični otisak među biljnim proteinima i stvara preko 90 posto manje emisija stakleničkih plinova u usporedbi s proizvodnjom proteina iz sirutke. Ujedno je i alternativa proteinima iz soje i graška te je izvrstan odgovor na sve veću potražnju industrije i potrošača za zdravom, uravnoteženom i održivom prehranom.

Samo ove godine tvrtka je uložila više od šest milijuna eura u partnerstvo s farmerima za proizvodnju boba, što je ukupna proizvodnja navedene kulture u Hrvatskoj.

Trenutno sudjeluju na sajmu Food Ingredients Europe koji se od 19. do 21. studenog održava u Frankfurtu.

Spomenuta akvizicija realizirana je iz fonda Summa Equity Fund III koji raspolaže s 2,3 milijarde eura, a temelji se na dugogodišnjoj praksi unapređenja strategija portfeljnih tvrtki Summa Equityja s ciljem poticanja održivog rasta i rješavanja ključnih globalnih problema.

“Ulaganje u sektor biljne hrane je ključno jer trenutni prehrambeni sustav značajno opterećuje planetarne resurse. Osiguranje održivih izvora proteina za rastuću globalnu populaciju od presudne je važnosti i ključan dio naše strategije učinkovitosti resursa. Ponosni smo što podržavamo jednog od pravih inovatora u ovom području”, komentirao je tom prilikom Jacob Frandsen, partner u tvrtki Summa.

Summa je osnovana 2016. godine sa svrhom ulaganja u rješavanje globalnih izazova.  Upravlja imovinom većom od pet milijardi eura i ima realizirano više od 30 ulaganja putem tri fonda. Njihova ulaganja ciljaju dugoročan održivi rast jer se bave ključnim društvenim, ekološkim i upravljačkim izazovima.

Smješteni su na području sjeverne Europe te imaju urede u Stockholmu, Oslu i Münchenu.

Više o ovoj akviziciji, samoj tvrtki, brojnim prednostima boba i inovativnim metodama koje koriste za Financije.hr smo razgovarali sa SEO-om i osnivačem Nutrisa Zvonimirom Sedlićem.

Krenuo bih od aktualnosti – prošlog tjedna objavljeno je da je Nutris ušao u portfelj Summa Equity fonda. Možete li u kratkim crtama ispričati nešto više o tome – kako su tekli pregovori, koliko su trajali i što će vam sve omogućiti partnerstvo s njima?

Ulazak u portfelj Summa Equity fonda ključan je korak za daljnji rast Nutrisa. Pregovori su trajali gotovo godinu dana, a ovo partnerstvo omogućit će nam dodatna ulaganja u istraživanje, unapređenje proizvodnih procesa i širenje na globalnim tržištima poput Sjeverne Amerike. Summa Equity dijeli našu viziju održivosti i rješavanja klimatskih izazova, što nam daje dodatnu konkurentsku prednost. Njihova podrška osigurat će nam dugoročnu stabilnost i rast, dok se fokusiramo na održivu poljoprivredu, razvoj zdravih i ukusnih proizvoda te smanjenje emisija u globalnim prehrambenim lancima.

O kakvom je fondu točno riječ? U press materijalima stoji da su fokusirani na stvaranje pozitivnog društvenog utjecaja.

Summa Equity je najveći europski tematski investicijski fond fokusiran na održivost. Njihova ulaganja ciljaju dugoročne projekte s pozitivnim društvenim i okolišnim utjecajem. Summa se posebno fokusira na tri ključna područja: učinkovitost resursa, demografske promjene i tehnološke transformacije. Oni globalne izazove vide kao prilike za stvaranje održivih rješenja.

Prije nešto više od dvije godine otvorili ste i prvu europsku hibridnu tvornicu za proizvodnju visokokvalitetnih sastojaka biljnog porijekla. Ako se ne varam, u njoj se koristi revolucionarna tehnologija razvijena na Sveučilištu u Kopenhagenu? Kakva je to tehnologija?

Koristimo naprednu tehnologiju razvijenu u suradnji sa Sveučilištem u Kopenhagenu i našom sestrinskom tvrtkom Bioptimate. Ova patentirana tehnologija omogućava blago procesiranje boba, čime se osigurava očuvanje prirodne strukture biljke, smanjuje korištenje kemikalija, vode i energije te minimizira otpad. Naši procesi rezultiraju visokokvalitetnim proteinskim izolatima, škrobom i vlaknima, s minimalnim ekološkim otiskom.

Što sve proizvodite u toj tvornici?

U našoj tvornici proizvodimo visokokvalitetne proteinske izolate, škrob i vlakna od boba. Ovi proizvodi postavljaju nove standarde u zdravoj i održivoj prehrani, te su ključni sastojci u industriji biljnih alternativa i funkcionalne hrane. Na primjer, naši proteini boba koriste se u tjestenini, umacima, sportskoj prehrani i drugim proizvodima.

Nutrisova tvornica za proizvodnju izolata boba, prva te vrste u Europi, Foto: Promo

Koje prednosti ima bob u odnosu na druge slične biljke?

Bob je izvrstan biljni protein koji se koristi kao održiva alternativa soji i grašku. Pruža brojne prednosti – smanjuje emisije stakleničkih plinova za više od 90 posto u usporedbi s proteinima životinjskog podrijetla, poboljšava plodnost tla i podržava regeneraciju. Koristi se u biljnoj prehrani, mliječnim alternativama, sportskim dodacima i mesnim alternativama.

Sad bih se vratio na Vaše početke – kako se rodila ideja o tvrtki koja će proizvoditi zdravu, uravnoteženu i održivu biljnu prehranu?

Nutris je rođen iz moje osobne strasti prema inovacijama u prehrambenoj industriji. Kroz godine rada u ovom sektoru, shvatio sam da postoji ogroman potencijal u biljnim proteinima i održivoj poljoprivredi, posebno u kontekstu klimatskih promjena i potrebe za zdravijom prehranom. Želio sam dokazati da možemo stvoriti nešto veliko i važno u Hrvatskoj, što će pozitivno utjecati na poljoprivredu, zajednicu i okoliš. Ideja je bila jednostavna – koristiti bogatstvo naše zemlje, posijati bob, jednu vrijednu, ali zaboravljenu kulturu, te uz pomoć inovacija i novih tehnologija stvoriti proizvode koji su dobri za ljude i planet. Nutris je danas više od tvrtke – to je pokret koji želi promijeniti način na koji proizvodimo i konzumiramo hranu.

Osnovani ste 2019. godine, koliko danas imate zaposlenih i na koje sve tržišta izvozite svoje proizvode?

Trenutno imamo tim od 65 zaposlenih, od kojih su većina ljudi iz lokalne zajednice. Za nas, to nije samo broj – svaki naš zaposlenik je dio šire Nutris obitelji. Svjesni smo da bez njih ne bismo postigli ovo što dosada jesmo i zato smo ponosni što smo u posljednjih šest mjeseci povećali plaće naših zaposlenika između trideset i pedeset posto. Vjerujemo da se dugoročni uspjeh gradi na zadovoljstvu i motivaciji ljudi koji su svakodnevno posvećeni našoj viziji i misiji.

Kada je riječ o tržištima, Nutris već sada posluje globalno. Naši proizvodi izvoze se na ključna tržišta u Europskoj uniji, Sjevernoj Americi i Aziji, gdje surađujemo s velikim prehrambenim tvrtkama, ali i proizvođačima dodataka prehrani te specijaliziranim tvrtkama iz segmenta sportske prehrane. Ponosni smo što Hrvatska kroz Nutris dobiva priliku da bude prepoznata kao izvor visokokvalitetnih, održivih prehrambenih sastojaka, a cilj name je i dalje jačati prisutnost na globalnoj sceni. U planu za ovu godinu je proširenje suradnje s domaćim tvrtkama, jer vjerujemo da i lokalno tržište ima veliki potencijal za rast i inovacije.

Koje ste ključne investicije do sada realizirali kako biste postigli ciljeve održivosti i razvoja?

Do sada smo uložili više od 48 milijuna eura u razvoj infrastrukture i tehnologija koje su ključne za postizanje naših ciljeva održivosti. Posebno smo fokusirani na smanjenje utjecaja na okoliš kroz optimizaciju proizvodnih procesa i smanjenje emisija. Naša ulaganja uključuju moderne tehnologije koje omogućuju maksimalno iskorištavanje resursa i smanjenje otpada, čime se stvaraju proizvodi s minimalnim ekološkim otiskom. Također, kontinuirano investiramo u istraživanje i razvoj kako bismo poboljšali naše tehnologije i proširili kapacitete. Naš krajnji cilj je postati kompanija koja ne samo da minimizira negativan utjecaj, već aktivno doprinosi regeneraciji okoliša.

Surađujete i s velikim brojem poljoprivrednika, što sve uključuje i kako izgleda ta suradnja?

Suradnja s više od 500 poljoprivrednika iz istočne i sjeverozapadne Hrvatske ključna je za naš uspjeh. Osiguravamo siguran otkup boba i edukaciju o održivim poljoprivrednim praksama. Naš cilj je poticati regenerativnu poljoprivredu i podržavati održivi rast.

U Zagrebu se nalazi i Vaš inovacijski centar. Možete li navesti neke od inovacija koje su nastale u tom centru?

Inovacijski centar u Zagrebu ključan je za našu misiju stvaranja održivih, nutritivno bogatih i ukusnih proizvoda ili jednostavno rečeno bolje hrane. U njemu smo razvili brojne koncepte koristeći sastojke iz boba, poput inovativne tjestenine, ‘bobognese’ umaka, proteinskih snackova i drugih proizvoda. Naš cilj je koristiti prednosti boba u stvaranju proizvoda koji ne samo da zadovoljavaju rastuću potražnju za biljnim proteinima, već i pružaju visoku nutritivnu vrijednost uz odličan okus. Ove inovacije osiguravaju da naš asortiman prati globalne trendove i potrebe tržišta, s naglaskom na zdravlje, okus i ekološku odgovornost. 

Za kraj, koji su planovi za dalje?

Naš fokus je na daljnjem širenju prodaje velikim kupcima, jačanju globalne prisutnosti te kontinuiranom ulaganju u istraživanje i razvoj. Cilj nam je postati globalni lider u održivoj proizvodnji proteina s neto pozitivnim utjecajem na društvo i okoliš. Nastavit ćemo razvijati inovativne proizvode i tehnologije koje smanjuju naš ekološki otisak, a istovremeno povećavaju nutritivnu vrijednost hrane. Također, nastavljamo ulagati u pozicioniranje Hrvatske kao lidera u proizvodnji biljnih proteina i održivoj poljoprivredi, stvarajući dodanu vrijednost za domaće gospodarstvo i promovirajući hrvatske proizvode na globalnom tržištu.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari