Prošle godine je u Europskoj uniji prijevoz robe u cestovnom teretnom prometu iznosio 1,85 milijardi tonskih kilometara, što je za 3,2 posto manje nego u 2022. kada je iznosio 1,91 milijardu tonskih kilometara, objavio je Eurostat, statistički ured Europske unije.
Ističu da je zbog pandemije došlo do ograničenja i nestabilnosti u prijevozu u prvom i drugom tromjesečju 2020., ali se situacija popravila u 2021. i ostala stabilna u 2022. godini.
Međutim, lani je zabilježen pad na godišnjoj razini u svim tromjesečjima – u prvom za 2,3 posto, drugom za 3,6 posto, trećem za 3,8 posto, a u četvrtom za 3,1 posto. U posljednja dva tromjesečja pad je bio na razinama iz 2019. godine.
Najveće smanjenje tonskih kilometara u 2023., u odnosu na godinu prije, zabilježeno je u Portugalu i to za 16,4 posto. Slijede Slovačka i Švedska s padom od 16,2 odnosno 11,5 posto.
Pročitajte još:
S druge strane, Litva je zabilježila najveći rast tonskih kilometara, za 17,3 posto, na drugom mjestu je Danska s 8,2 posto, a na trećem Cipar sa 7,8 posto.
Najveća količina robe prevezena je između Njemačke i Nizozemske, ukupno 83,3 milijuna tona. Istovremeno, između Njemačke i Poljske prevezeno je 69,2 milijuna tona robe, a između Belgije i Francuske 53,8 milijuna tona.
6 Odgovora
Sve je moguce!
Ne cudim se.
Nema cudjenja!
Znaci da ce za ovu godinu biti zabiljezen rast, kad se prikupe svi kompletni podaci
Da
Imaju prijevoznici para!