Globalna prodaja baterijskih električnih te hibridnih vozila povećana je za 29 posto u ožujku na godišnjoj razini, a ponajviše zahvaljujući rastu u Kini i Europi dok je prodaja u Sjevernoj Americi prigušena stajalištem predsjednika SAD-a Donalda Trumpa o ugljičnim emisijama te carinskom neizvjesnošću.
Charles Lester iz tvrtke Rho Motion, koja se bavi analizom automobilskog tržišta, navodi da je gotovo 40 posto električnih automobila koji se prodaju u SAD-u iz uvoza te da oko četvrtina proizvedenih kod kuće koristi uvezene baterije.
Kineske uzvratne carine bi mogle dovesti do čak i udvostručenja cijene za modele Tesle koji se prodaju u Kini. SAD je nametnuo carine od 25 posto na uvoz automobila početkom ovog mjeseca.
Globalna prodaja baterijskih električnih vozila te hibrida dosegla je brojku od 1,7 milijuna u ožujku, pokazuju podaci Rho Motiona.
To je doprinijelo i ukupnom godišnjem rastu prodaje od 29 posto u prvom tromjesečju.
U ožujku je prodaja u Kini godišnje narasla 36 posto na gotovo milijun električnih automobila. U Europi ih je prodano 400 tisuća i to je rast od 24 posto. U SAD-u i Kanadi prodaja je bila veća 12 posto naspram ožujka 2024. i došla do brojke od 200 tisuća vozila. U ostatku svijeta zabilježen je rast prodaje od 13 posto.
Pročitajte još:
Vlade diljem svijeta nastoje poticati prijelaz na električne automobile, ali trgovinske napetosti i problemi koji su u zadnje vrijeme pogađali automobilsku industriju ukazuju na zatvaranje nekih tvornica i gubitak tisuća radnih mjesta.
Predsjednik Stellantisa John Elkann je izjavio na skupštini tvrtke ovoga tjedna kako pretjerano stroga regulacija i carine stavlja proizvođače automobila u Europi i SAD-u u vrlo težak položaj.
Jedan odgovor
Uskoro malo čišći zrak