Ruska antivirusna tvrtka Kaspersky napušta SAD

Freepik.com
Antivirusni program, Foto: Freepik.com

Ruska tvrtka za antivirusne softvere, Kaspersky Labs, potvrdila je da napušta SAD nakon što je Bidenova administracija zabranila prodaju i distribuciju softvera te tvrtke.

Kaspersky je za BBC rekao da je donio tešku odluku o odlasku jer poslovne prilike u zemlji više nisu održive.

Ova objava uslijedila je nakon što je ministrica trgovine SAD-a, Gina Raimondo, prošlog mjeseca rekla da utjecaj Moskve na tvrtku predstavlja značajan rizik za američku infrastrukturu i usluge.

Kaspersky, koji je u SAD-u djelovao dva desetljeća, ove optužbe je odbacio i iako je najavio da namjerava iskoristiti “sve zakonski dostupne opcije” u borbi protiv zabrane, iz SAD-a ipak odlaze.

Počevši od 20. srpnja 2024. godine, Kaspersky će postupno ugasiti svoje operacije u SAD-u i eliminirati pozicije sa sjedištem u SAD-u”, rekla je tvrtka u izjavi.

Njegova američka web stranica već je prestala prodavati svoje antivirusne i kibernetičke alate, s porukom da kupnja nije dostupna američkim kupcima.

Podsjećamo, ministrica Raimondo je rekla da su SAD bile prisiljene poduzeti mjere zbog, kako je navela, ruskog kapaciteta i namjere da se prikupe osobni podaci Amerikanaca.

“Kaspersky općenito više neće moći, među ostalim aktivnostima, prodavati svoj softver unutar Sjedinjenih Država ili pružati ažuriranja softvera koji se već koristi”, priopćilo je tada Ministarstvo trgovine.

Presuda o zabrani protiv tvrtke Kaspersky je koristila široke ovlasti koje je stvorila Trumpova administracija da zabrani ili ograniči transakcije između američkih tvrtki i tehnoloških kompanija iz “stranih protivničkih” nacija poput Rusije i Kine.

Odluka je zabranila preuzimanje ažuriranja softvera, preprodaju i licenciranje proizvoda od 29. rujna, dok su novoskopljeni poslovi trebali biti okončani unutar 30 dana od objave. Prodavači i preprodavači koji krše ograničenja suočit će se s kaznama Ministarstva trgovine.

Prema Ministarstvu trgovine, multinacionalna kompanija sa sjedištem u Moskvi ima urede u 31 zemlji diljem svijeta, opslužujući više od 400 milijuna korisnika i 270.000 korporativnih klijenata u više od 200 zemalja.

9 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari