U Hrvatskoj je na početku 2025. realni promet od maloprodaje porastao na godišnjoj razini, 22. mjesec zaredom, dok je na mjesečnoj razini pao, pokazali su podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS).
U siječnju ove godine je sezonski i kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo, koji su ostvarili svi poslovni subjekti u toj djelatnosti, realno je pao za 1,4 posto u odnosu na prosinac lani.
Promet od maloprodaje prehrambenih proizvoda pao je za 1,7 posto na mjesečnoj razini, dok je promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima, osim trgovine motornim gorivima i mazivima, pao za 1,1 posto.
U odnosu na siječanj 2024. godine, kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je porastao za 4,4 posto. Istodobno, promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao je za 1,1 posto, a promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima, osim trgovine motornim gorivima i mazivima, bio je veći za 8,7 posto.
Iz DZS-a ističu da je trgovina na malo prehrambenim proizvodima najviše utjecala na porast nominalnog prometa. Dodali su i da je u prvom mjesecu ove godine, prema izvornim indeksima, porast prometa na godišnjoj razini ostvarilo svih devet trgovačkih struka.
Najveći utjecaj na porast nominalnog prometa na godišnjoj razini imala je nespecijalizirana trgovina pretežno hranom, pićima i duhanskim proizvodima, s porastom prometa od 6,6 posto i utjecajem na ukupan indeks prometa od 2,3 posto.

Slijede motorna goriva i maziva, s porastom prometa od 8,7 posto i utjecajem na ukupni indeks prometa od 1,6 posto, a na trećem mjestu su ljekarne, medicinski i ortopedski proizvodi, optičarski proizvodi, kozmetički i toaletni proizvodi, s porastom prometa od sedam posto i utjecajem na ukupan indeks prometa od 0,7 posto.
Prema tome je u siječnju 2025. ukupan izvorni promet od maloprodaje nominalno porastao za 7,1 posto, u odnosu na siječanj prošle godine.
Pročitajte još:
Podsjećamo, u prosincu lani sezonski prilagođena maloprodaja u eurozoni bila je za 0,2 posto manja na mjesečnoj razini, dok je prema prosincu 2023. kalendarski prilagođena brojka bila veća za 1,9 posto, objavio je Eurostat. U cijeloj Europskoj uniji (EU) u odnosu na studeni pad je 0,3 posto, a na godišnjoj razini trgovina na malo je porasla za dva posto.
U Hrvatskoj je maloprodaja u prosincu rasla 0,6 posto na mjesečnoj razini i 6,5 posto na godišnjoj razini, navodi statistički ured Europske unije. Najveći mjesečni pad na kraju prošle godine dogodio se u Sloveniji, za 2,2 posto, a najsnažniji mjesečni rast zabilježila je Slovačka sa stopom od 8,2 posto.
5 Odgovora
neka je
Maloprodaja raste maloprodaja pada tko će to pratiti
Ne vidim nesto da je bojkot uspio i da je maloprodaja pala!
Ništa od bojkotiranja hheehe, propalo
Odlično. Uzaludni pokušaji blokiranja kupovine i trgovačkih lanaca, kako su stručnjaci i predvidjeli, nisu donijeli ništa…