Podravka radnicima povećala plaću dva puta u 2023. godini, a dm ulaže u digitalizaciju

Pixabay.com
ilustracija, foto: Pixabay.com

Podravka je dobro poznata tvrtka u Hrvatskoj, a dobro je poznat i njen odnos prema zaposlenicima. Svojim radnicima povećali su plaću dva puta u 2023. godini, što je ukupno pet puta u posljednje dvije i pol godine. No, još jedna tvrtka je poznata po dobrom odnosu prema zaposlenicima i mnogim humanitarnim akcijama, a to je dm.

Razgovarali smo s obje tvrtke o poslovanju u protekloj godini i planovima koje imaju za 2024.

Za Podravku je 2023. godina prošla prema planu, nastavljen je snažan investicijski ciklus koji se aktivno i kontinuitetno provodi još od implementacije Strategije poslovanja Grupe Podravka za period od 2021. do 2025. godine, rekli su nam iz kompanije.

Podravka je jedna od vodećih hrvatskih kompanija koja posluje diljem svijeta, a sve je počelo 1934. godine u Koprivnici kada je pokrenuta radionica za preradu voća koja je 13 godina kasnije dobila ime po kojem je svima poznata i danas.

U 2023. godini proširili su Tvornicu juha i Vegete te tako osigurali vlastitu proizvodnju tjestenine, a u sklopu modernizacije mesne industrije Danica u Koprivnici dovršili su i investiciju u moderni sustav za sterilizaciju proizvoda.

“Ulagali smo i u poljoprivrednu mehanizaciju, navodnjavanje, dodatne sunčane elektrane te još mnogo toga. Uspješno smo završili i projekt Zaokret Žita, čime smo osigurali stabilne temelje za daljnji rast pekarstva i širenje na slovenskom, ali i hrvatskom tržištu”, kazali su za Financije.hr iz Podravke.

Hina
Zgrada Podravke, Foto: Hina/arhiv

Započeli su dvije važne investicije u 2023. godini, a očekuju da će se sve završiti u 2024. Radi se o izgradnji tvornice za preradu rajčice u okviru postojeće tvornice Kalnik u Varaždinu i najvećoj investiciji u sklopu Strategije poslovanja Grupe Podravka do 2025. – izgradnji logističko-distributivnog centra u Koprivnici.

Projekti koji su u tijeku i koji će se završiti ove godine vrijedni su oko 100 milijuna eura.

Iz Podravke ističu da su od 1. prosinca 2023. uveli novi sustav plaća koji će mnogim radnicima donijeti rast primanja. Stoga, krajem prošle godine prosječna neto primanja njihovih radnika bila su gotovo 20 posto veća u odnosu na kraj 2022. godine i oko 40 posto veća u odnosu na prosinac 2021. godine.

Prema Strategiji poslovanja daljnji rast kompanije temeljit će im se na izvozu na razvijenija i bogatija tržišta. Fokus su stavili na Njemačku, Austriju i zemlje Srednje Europe.

“Takva tržišna ekspanzija temelji se na tehnološkoj modernizaciji i povećanju efikasnosti proizvodnje, a sve s ciljem daljnje transformacije Podravke u efikasnu multinacionalnu kompaniju koja se rame uz rame nosi s najvećim svjetskim tvrtkama”, kažu iz kompanije.

dm
Gordana Picek, Foto: dm Hrvatska

Gordana Picek, voditeljica resora nabave i marketinga dm-a za regiju Adria te voditeljica prodajne regije u Hrvatskoj, rekla je da je u poslovnoj godini 2022/2023. dm ostvario rast svih ključnih poslovnih pokazatelja. Broj kupnji porastao je za više od 11 posto, dok je ukupan promet rastao za 24,16 posto i dosegnuo 441,7 milijuna eura.

Prva dm prodavaonica u Hrvatskoj otvorena je 1996. u Zagrebu, a danas imaju više od 178 prodavaonica.

Promet u dm online shopu se prošle godine povećao za više od 73 posto, dok je u segmentu bezreceptnih medicinskih proizvoda (OTC) porastao za gotovo 50 posto. Picek tvrdi da je za sve to zaslužan rast broja kupaca. Naime, prošle je godine dm prodavaonice svaki dan posjetilo 96.738 kupaca, što je gotovo 10.000 kupaca više nego u prethodnoj poslovnoj godini. Istaknula je i da su prilikom uvođenja eura dodatno snizili cijene 700 proizvoda.

“U cijene, razvoj prodajne mreže i digitalizaciju poslovanja u prošloj smo poslovnoj godini uložili više od 8,3 milijuna eura. Otvorili smo deset novih prodavaonica, 11 specijaliziranih OTC kutaka te smo većinu OTC proizvoda uvrstili u ponudu dm online shopa”, rekla je Picek.

U dm-u su se fokusirali na nove zakone koji su utjecali na promjene u njihovom poslovanju, pa u narednoj godini žele vidjeti koji je dugoročni utjecaj uvođenja eura, Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o trgovini te odluke Vlade RH o izravnim mjerama kontrole cijena.

“Ulagat ćemo u digitalizaciju i online poslovanje, s posebnim fokusom na razvoj održivog i osviještenog asortimana. Jednostavnost online kupnje, kao i mogućnost odabira održivijih proizvoda postali su imperativ maloprodaje u proteklih nekoliko godina”, kazala je Picek.

“Uz ulaganja u prodajnu mrežu, cijene i asortiman, u ovoj poslovnoj godini nastavit ćemo ulagati u razvoj digitalnih usluga s fokusom na usavršavanje aplikacije “Moj dm”, dodala je.

13 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari