Obim trgovine na malo raste u Europi, Hrvatska među državama s najvećim postotkom

Pixabay.com
Trgovina, ilustracija Foto: Pixabay.com

U ožujku 2024. u usporedbi s veljačom 2024. desezonirani obujam trgovine na malo porastao je u eurozoni za 0,8 posto, a u EU za 1,2 posto, pokazuju prve procjene Eurostata, statističkog ureda Europske unije.

U veljači 2024. obujam trgovine na malo pao je za 0,3 posto u eurozoni i za 0,1 posto u EU.

U ožujku 2024. u usporedbi s ožujkom 2023., kalendarski prilagođeni indeks maloprodaje porastao je za 0,7 posto u eurozoni i za 2,0 posto u EU.

Mjesečna usporedba po sektoru maloprodaje i po državama članicama

U europodručju u ožujku 2024., u usporedbi s veljačom 2024., obujam trgovine na malo

  • porastao je za hranu, piće, duhan za 1,2 posto.
  • ostao stabilan za neprehrambene proizvode (osim goriva za automobile),
  • porastao za motorna goriva u specijaliziranim prodavaonicama za 2,0 posto.

U EU obujam trgovine na malo

  • porastao za hranu, piće, duhan za 0,8 posto.
  • povećan za neprehrambene proizvode (osim motornih goriva) za 0,5 posto,
  • povećan za motorna goriva u specijaliziranim prodavaonicama za 1,5 posto.

Među državama članicama za koje su dostupni podaci najveći mjesečni porast ukupnog obujma trgovine na malo zabilježen je u Poljskoj (+7,3 posto), Cipru (+4,8 posto) i Mađarskoj (+2,0 posto). Najveći pad zabilježen je u Švedskoj (-1,8 posto), Malti (-1,0 posto) i Austriji (-0,8 posto).

Rast obujma trgovine na malo, izvor: Eurostat

Godišnja usporedba po sektoru maloprodaje i po državi članici

U europodručju u ožujku 2024., u usporedbi s ožujkom 2023., obujam trgovine na malo

  • porastao za hranu, piće, duhan za 1,1 posto.
  • povećan za neprehrambene proizvode (osim motornih goriva) za 0,8 posto,
  • manje za motorna goriva u specijaliziranim prodavaonicama za 0,6 posto.

U EU obujam trgovine na malo

  • porastao za hranu, piće, duhan za 1,0 posto,
  • povećan za neprehrambene proizvode (osim motornih goriva) za 3,0 posto,
  • smanjen za motorna goriva u specijaliziranim prodavaonicama za 0,5 posto.

Među državama članicama za koje su podaci dostupni, najveći godišnji porast ukupnog obujma trgovine na malo zabilježen je u Poljskoj (+14,8 posto), Luksemburgu (+10,3 posto) i Hrvatskoj (+8,9 posto). Najveći pad zabilježen je u Belgiji (-4,6 posto), Estoniji (-2,3 posto) i Austriji (-2,0 posto).

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari