U ožujku 2024. u usporedbi s veljačom 2024. desezonirani obujam trgovine na malo porastao je u eurozoni za 0,8 posto, a u EU za 1,2 posto, pokazuju prve procjene Eurostata, statističkog ureda Europske unije.
U veljači 2024. obujam trgovine na malo pao je za 0,3 posto u eurozoni i za 0,1 posto u EU.
U ožujku 2024. u usporedbi s ožujkom 2023., kalendarski prilagođeni indeks maloprodaje porastao je za 0,7 posto u eurozoni i za 2,0 posto u EU.
Mjesečna usporedba po sektoru maloprodaje i po državama članicama
U europodručju u ožujku 2024., u usporedbi s veljačom 2024., obujam trgovine na malo
- porastao je za hranu, piće, duhan za 1,2 posto.
- ostao stabilan za neprehrambene proizvode (osim goriva za automobile),
- porastao za motorna goriva u specijaliziranim prodavaonicama za 2,0 posto.
U EU obujam trgovine na malo
- porastao za hranu, piće, duhan za 0,8 posto.
- povećan za neprehrambene proizvode (osim motornih goriva) za 0,5 posto,
- povećan za motorna goriva u specijaliziranim prodavaonicama za 1,5 posto.
Među državama članicama za koje su dostupni podaci najveći mjesečni porast ukupnog obujma trgovine na malo zabilježen je u Poljskoj (+7,3 posto), Cipru (+4,8 posto) i Mađarskoj (+2,0 posto). Najveći pad zabilježen je u Švedskoj (-1,8 posto), Malti (-1,0 posto) i Austriji (-0,8 posto).
Godišnja usporedba po sektoru maloprodaje i po državi članici
U europodručju u ožujku 2024., u usporedbi s ožujkom 2023., obujam trgovine na malo
- porastao za hranu, piće, duhan za 1,1 posto.
- povećan za neprehrambene proizvode (osim motornih goriva) za 0,8 posto,
- manje za motorna goriva u specijaliziranim prodavaonicama za 0,6 posto.
Pročitajte još:
U EU obujam trgovine na malo
- porastao za hranu, piće, duhan za 1,0 posto,
- povećan za neprehrambene proizvode (osim motornih goriva) za 3,0 posto,
- smanjen za motorna goriva u specijaliziranim prodavaonicama za 0,5 posto.
Među državama članicama za koje su podaci dostupni, najveći godišnji porast ukupnog obujma trgovine na malo zabilježen je u Poljskoj (+14,8 posto), Luksemburgu (+10,3 posto) i Hrvatskoj (+8,9 posto). Najveći pad zabilježen je u Belgiji (-4,6 posto), Estoniji (-2,3 posto) i Austriji (-2,0 posto).
2 Odgovora
Hrvati su poznati shopingholicari
Lijepo…