Nedostatak osoblja i stručnjaka veliki izazov za bankarski sektor

Foto: Kampus Production/Pexels

U Europskoj uniji je u razdoblju od 2008. do 2022. godine broj djelatnika na “tradicionalnim” radnim mjestima u banci smanjen za oko 22 posto, a u isto vrijeme je u IT sektoru banaka broj novozaposlenih rastao u prosjeku osam posto godišnje, pokazalo je istraživanje koje je provela međunarodna konzultantska kuća Horváth.

U istom je sudjelovalo više od 50 stručnjaka, znanstvenika i menadžera iz sektora bankarstva, a cilj je bio prepoznati ključne izazove s kojima se banke suočavaju u procesu digitalne transformacije.

Ispitanici su, navodi se u propćenju, kao izazove između ostalog naveli brz razvoj tehnologije, povećanu potražnju za održivim proizvodima i nedostatak djelatnika, posebno pad interesa mlađih generacija za rad u bankarskom sektoru.

“Kad govorimo o ljudskim resursima, prepoznali smo dva ključna izazova: kontinuirani nedostatak osoblja i stručnjaka, koji će se nastaviti pogoršavati i u bankarskom sektoru, te sve veća očekivanja od postojećih zaposlenika. Nužno je postojeće djelatnike sustavno educirati o novim tehnologijama, s obzirom da kvalitetno digitalno korisničko iskustvo postaje konkurentna prednost. Banke trebaju dodatno uložiti u rješenja koja će odgovoriti na potrebe klijenata, a razvijanjem privlačnih i inovativnih proizvoda privući će i talentirane zaposlenike”, istaknuo je Robert Ćuzela Piljac, iz konzultantske kuće Horváth.

Istraživanje je otkrio i da oko 40 posto klijenata “tradicionalnog” bankarstva u ovom trenutku koristi najmanje jedan proizvod FinTech kompanija. Izdvojili su i podatak iz istraživanja iz Njemačke, prema kojem je prosječno razdoblje u kojem klijent ostaje u ugovornom odnosu s bankom sedam godina, dok je 2000. taj period iznosio prosječno 14 godina.

Trendovi pokazuju da značajno raste broj klijenata koji sve rjeđe za pojedine usluge biraju odlazak u poslovnice, već primarno s bankom komuniciraju digitalnim putem, pa je i više od 60 posto ispitanih prepoznalo važnost digitalizacije u bankarskom sektoru.

Izdvojili su da je u razdoblju između 2018. i 2023. godine 34 posto svih procesa u bankama bilo automatizirano, a korištenje umjetne inteligencije vide kao ključan alat u poboljšanju bankarske usluge.

4 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari