Hrvatski građani su u 2023. od usluga elektroničkih komunikacija najviše koristili govorne usluge u mobilnoj mreži, pristup internetu putem fiksne mreže i IPTV uslugu, izvijestili su iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti, HAKOM, na temelju svog istraživanja o navikama korištenja tih usluga u 2023. godini.
Istraživanje su proveli krajem 2023., na uzorku od oko 1.000 punoljetnih građana od 18 do 65 godina, utvrdivši da se navike korištenja elektroničkim komunikacijskim uslugama u Hrvatskoj nisu znatno promijenile tijekom posljednje tri godine, posebice u najviše korištenim uslugama, prenosi Hina.
Većina ispitanih ili 77 posto rekla je da uslugu pristupa internetu u kućanstvu ima u sklopu paketa usluga, a njih čak 92 posto smatra da tako imaju sve potrebne usluge, što je tri posto više nego u prethodne dvije godine, kažu iz HAKOM-a.
17 posto ispitanih, ili tri posto više nego godinu ranije, je unatoč poduzimanju određenih sigurnosnih aktivnosti ipak doživjelo neki oblik kibernetičkog napada ili “cyber bullyinga”. Kako bi održali sigurnost na internetu, ispitanici su navodili da najčešće izbjegavaju preuzimanje aplikacija iz nepoznatih izvora, koriste sigurne lozinke, štite osobne podatke i ne stupaju u kontakt s nepoznatim osobama.
U kućanstvima, 91 posto korisnika interneta najviše koristi kućnu Wi-Fi mrežu, dok se putem mobilne spaja njih 55 posto. Od uređaja za spajanje na internet, njih 95 posto koristi pametne telefone, a nešto manje, 84 posto, prijenosna računala, dok stolna računala sve manje, u 2023. svega 44 posto ispitanih.
Internet, za 88 posto ispitanih, služi za čitanje elektroničke pošte, zatim za njih 85 posto za praćenje društvenih mreža, a za 83 posto za glasovne i video pozive tim putem. Iz HAKOM-a ističu i podatak da je više od 50 posto ispitanika u istraživanju reklo da bi ubuduće internet željeli više koristiti za rad na daljinu, a njih 38 posto i za obrazovanje.
Kod biranja operatora i dalje je za najviše korisnika, 78 posto, najvažnija brzina interneta te niska cijena paketa usluga, za njih 74 posto. Više od 60 posto ispitanika promijenilo je operatora jednom ili više puta, a 54 posto ih je najčešćim razlogom za to navela nižu cijenu konkurencije, pri čemu ih je oko 37 posto reklo da nije sigurno bi li promijenilo operatora kod povećanja cijene do 10 posto.
Pročitajte još:
Njih 32 posto navelo je i da nisu spremni platiti više za brži internet, a istraživanje je pokazalo i da trećina ispitanih nikada nije ni provjerila brzinu interneta te da ih je više od 50 posto od operatora dobilo informacije o maksimalnoj i uobičajenoj brzini.
U 2023. zabilježena je i relativno visoka razina zadovoljstva uslugama, 55 posto ispitanih korisnika kontaktiralo je korisničke službe više puta u godini, u čemu su više bili zadovoljni kvalitetom odgovora nego brzinom javljanja tih službi, pokazuje HAKOM-ovo istraživanje.
3 Odgovora
Najbolje ne imat nista od toga.
Šteta što smo toliko postali ovisni o mobitelima, a u budućnosti će biti i gore
Slazem se s gospodjom Tonkom?