Na tržištu poštanskih usluga, zbog novih komunikacijskih tehnologija, sve je manje pisama, što je utjecalo na smanjenje ostvarenog ukupnog broja poštanskih usluga te promjene tržišnih udjela, ali ne i na prihode koji su u trećem tromjesečju 2023. godine porasli na 76,3 milijuna eura, izvijestili su iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti HAKOM.
Podaci regulatora HAKOM-a pokazuju, naime, da je u trećem tromjesečju sa 45,6 milijuna realiziranih pismovnih usluga, odnosno pošiljki, zabilježen pad od 15,2 posto u odnosu na isto razdoblje 2022.
Unatoč tom smanjenju, prenosi Hina, pismovne pošiljke i dalje imaju najveći udjel na poštanskom tržištu, od 76 posto, ali je to za četiri posto manji udjel nego je bio lani. Istovremeno, paketnim pošiljkama/paketima porastao je tržišni udjel na gotovo 16 posto, dok ostalo čine tiskanice.
“Manji broj ukupno ostvarenih poštanskih usluga na tržištu ipak nije utjecao na prihode s obzirom na to da je u proteklom razdoblju došlo do rasta cijena, posebno u segmentu univerzalne usluge, ali i većeg broja obavljenih usluga s dodanom vrijednosti (ekspresnih pošiljaka)”, priopćeno je iz HAKOM-a.
Prihodi su na poštanskom tržištu u trećem tromjesečju 2023. godine iznosili su 76,3 milijuna eura, što je 9,3 posto više nego u istom razdoblju 2022. godine.
Pročitajte još:
„Broj usluga u međunarodnom poštanskom prometu raste od početka godine, a u trećem tromjesečju ostvareno je četiri posto više nego u istom razdoblju lani, što prati i rast udjela međunarodnog prometa u ukupnom prometu na nešto više od osam posto“, navodi se u priopćenju.
Poštanske usluge u trećem tromjesečju 2023. godine u Hrvatskoj je pružalo 24 davatelja, od kojih su se dva nova uključila na tržište u trećem tromjesečju, a među svima i dalje je najveći HP-Hrvatska pošta s udjelom od 85,4 posto po broju ostvarenih usluga i od 57,1 posto prema ukupnim prihodima.