Financijska izvješća kampanje za parlamentarne izbore: Stranke potrošile 6,6 milijuna eura

Freepik.om
Kampanja za EU koštala 1,4 milijuna eura, Foto: Freepik.com

Tijekom izbora za Sabor, HDZ-ova koalicija je potrošila najviše na izbornu kampanju, a po troškovima je slijede SDP-ova koalicija Rijeke pravde, Most, DP, Možemo, Fokus/Republika, IDS, te SDSS, pokazuju završni financijski izvještaji, koje je objavila Organizacija civilnog društva Gong. Zajedno su potrošili oko 6,6 milijuna eura.

Riječ je o podacima iz finalnih izvještaja o financiranju izborne kampanje svih stranaka i koalicija koje su sudjelovale na izborima za Sabor, a koje su Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) predale izvještaje mjesec dana nakon održanih izbora.

Na kampanju za izbore za Hrvatski sabor 2024. godine najviše novca potrošio je HDZ sa svojom koalicijskom listom – 2,15 milijuna eura. SDP je sa svojim partnerima potrošio 1,64 milijuna eura, Most 613.000 eura, Domovinski pokret 553.000, Možemo! 450.000, Fokus i Republika 331.000, SDSS 108.000, a svi ostali pojedinačno manje od 100.000“, navedeno je u ovim dokumentima.

Donacije u najvećoj vrijednosti primio je HDZ, i to što u novcu što u uslugama 790.213 eura. SDP sa svojim partnerima primio je 168.835 eura kroz 184 donacije, Socijaldemokrati s partnerima 55.684 eura, SDSS 54.800 eura, Fokus i Republika 44.892,49 eura, a Možemo je primio 43.427 eura, ali kroz čak 807 donacija, skoro isključivo malih pojedinačnih vrijednosti, pokazuju izvješća.

Od 25 najvećih pojedinačnih donacija 22 su uplaćene HDZ-u, između 5000 i 20.000 eura, dvije su uplaćene Fokusu (16.600 i 9000 eura), a jedna je donacija u obliku usluga, vrijednosti 11.590 eura, išla Domovinskom pokretu. Riječ je o donaciji tvrtke Filir d.o.o. koju vodi DP-ov Mario Radić“, objavio je Gong.

Iz baze podataka razvidno je da su donatori HDZ-a, i to s po 20.000 eura, tvrtke Agro-steel d.o.o. Zvonimira Širjana, te Bistra u vlasništvu križevačkog Radnika, građevinske tvrtke u vlasništvu Mirka Habijanca. Još 10.000 eura HDZ-u je donirao Hidroing, također u vlasništvu Radnika, te tvrtke Hidroing, Jadranski pomorski servis i Koprivno kamen.

Pojedinačne donacije

SDP-u su najveći donatori fizičke osobe. Najviše je donirao Kristijan Bodrožić 3981 eura, Ivan Račan i Ivica Lukanović po 3900 eura, te Mišel Jakšić 3526 eura.

Freepik.com
Financijska izvješća o kampanji, Foto: Freepik.com/Ilustracija

Andrej Plenković, predsjednik HDZ-a, na izborni je račun uplatio 3900 eura. Stranku su donirali i gotovo svi kandidati na izbornim listama, uplativši, uglavnom po 1000 eura.

Gordan Jandroković je uplatio 2500 eura, Branko Bačić i Davor Božinović po 2000, Željko Reiner i Gordan Grlić Radman 3000 eura, Damir Habijan, Tomo Medved, Radovan Fuchs i Vili Beroš po 1000 eura.

Europarlamentarka Dubravka Šuica svojoj stranci nije uplatila – ništa. Nula eura uplatio je i Oleg Butković ali i predsjednik SDP-a, Peđa Grbin, koji svojoj stranci nije uplatio ništa, navedeno je u izvješću.

Popusti na oglašavanje

Na medijsko oglašavanje najviše je potrošio također HDZ, 924.671 eura, potom SDP 733.327 eura, Domovinski pokret prijavio je 226.754 eura, a Možemo! 184.721 eura. SDP je za korištenje pjesme “Rijeke pravde” u kampanji već u prvim izvještajima uoči izbora prijavio da je Juri Stubliću na ime autorskih prava platio 23.275 eura i na tom iznosu su i ostali.

Od 108.232 eura troškova koliko je u kampanji ukupno prijavio SDSS, 50.858 eura, oko pola ukupnih troškova, isplaćeno je na ime usluga agenciji Designsystem d.o.o. reklamnog stručnjaka Borislava Maleševića, autora slogana “Hrvatska treba Srbe”.

Od 226.754 eura troškova koliko je Domovinski pokret prijavio da je potrošio na medijsko oglašavanje, oko trećine (70.815 eura) plaćeno je tvrtki Singar. Riječ je o tvrtki u vlasništvu Marije Dekanić, inače vlasnice portala Dnevno.hr i Direktno.hr. Z1 televiziji, čija najpoznatija emisija Bujica redovito promovira političare Domovinskog pokreta, plaćeno je 8.050 eura. U vlasništvu Marije Dekanić je i tvrtka Logobox preko koje se zakupljuju plakati, i koja je od stranke Ivana Penave uprihodila 61.382 eura. Tvrtkama Marije Dekanić Domovinski pokret ukupno je platio 140.247 eura“, objavio je Gong.

Iz svih financijskih izvještaja predanih DIP-u medijske tvrtke su strankama u kampanji odobrile ukupno 566.297 eura popusta na medijsko oglašavanje. Daleko najveći iznos popusta dobio je HDZ, 335.520 eura, odnosno skoro 60 posto ukupnog iznosa svih popusta. Sljedeći najveći iznos popusta dobio je Možemo!, 80.568 eura, a potom Fokus 69.001 eura.

Najmanje popuste dobili su SDP i Domovinski pokret – Domovinski pokret ukupno 14.918 eura, a SDP samo 4.223 eura.

21 Odgovora

  1. Pa tu se prica o ciframa koje mi obicni smrtnici ne znamo ni procitati a kamoli ih ikad vidjeti😅

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari