Europska komisija smanjila svoje predložene carine na uvoz Tesla automobila proizvedenih u Kini, te je priopćila da bi neke kineske tvrtke sa zajedničkim ulaganjima s proizvođačima automobila iz EU mogle dobiti niže planirane kaznene pristojbe na električna vozila kineske proizvodnje.
Nova carinska stopa koju je Europska komisija postavila za Teslu sada iznosi devet posto, prenosi Reuters, i znatno je niža od 20,8 posto, koja je postavljena u srpnju. Komisija je priopćila i da je Tesla zatražio ponovni izračun svoje stope koja bi se temeljila na specifičnim subvencijama koje je tvrtka primila.
Uz Teslu, nove niže privremene carine dobili su i kineski proizvođač električnih vozila BYD, za kojeg će stopa iznositi 17 posto, umjesto dosadašnjih 17,4 posto, Geely, koji će imati stopu od 19,3 umjesto dosadašnjih 19,9 posto i SAIC s novom privremenom carinom od 36,3 posto, umjesto dosadašnjih maksimalnih 37,6 posto.
U najprofitabilnijoj istrazi Europske unije o navodnim kineskim subvencijama, Komisija je objavila nacrt konačnih nalaza svoje antisubvencijske istrage, što je izazvalo prijetnje odmazde iz Pekinga.
Izvršno tijelo EU izjavilo je kako i dalje vjeruje da je kineska proizvodnja električnih vozila imala koristi od opsežnih subvencija i predložila konačne carine do 36,3 posto. To je nešto niže od maksimalne privremene carine od 37,6 posto, koju je Komisija odredila u srpnju za tvrtke koje nisu surađivale u protusubvencijskoj istrazi EU.
Tesla je bila među tvrtkama koje su surađivale u istrazi EU. Komisija je rekla da je provela istragu, uključujući slanje tima u Teslina postrojenja u Kini, kako bi provjerili koje je subvencije tvrtka primila.
Dužnosnik Komisije rekao je da je Bruxelles zaključio da Tesla dobiva manje subvencija od Kine u usporedbi s kineskim proizvođačima električnih vozila koje je Bruxelles istraživao. Komisija, koja nadzire trgovinsku politiku bloka, kaže da je mjera potrebna kako bi se suprotstavilo, nepravednim subvencijama.
Pročitajte još:
Podsjećamo, u srpnju je Europska komisija odredila privremene carine između 17,4 i 37,6 posto povrh standardnih EU carina od deset posto na uvoz automobila.
Kineske tvrtke u zajedničkim pothvatima s proizvođačima iz EU također mogu imati pravo na niže stope carine planirane za kinesku tvrtku u koju su integrirane – za razliku od automatskog primanja najviše carinske stope, pojasnila je Komisija.
11 Odgovora
hmm
Zanimljivo.
Ma nije moguće
Jako veliko smanjenje
Tesla posluje po cijelom svijetu
Auuuuu!
Super!
Muljaze…
Popusta EU
Da
Interesantno