Većina automobila na europskim cestama ispušta istu količinu ugljičnog dioksida (CO2) kao i prije 12 godina, unatoč zacrtanom smanjenju za novoregistrirana vozila, upozorio je u Europski revizorski sud (ECA). U prošlom desetljeću, proizvođači automobila koristili su ‘rupe’ u testiranju kako bi u laboratorijskim uvjetima dokazali manju emisiju štetnih plinova. Na cesti su ista vozila ispuštala daleko više ugljičnog dioksida.
Testiranje je, u međuvremenu, izmijenjeno i zbog skandala s Volkswagenovim lažiranjem podataka o emisiji za dizelaše iz 2015., i sada bolje odražava stvarne uvjete u vožnji. Od rujna 2017., novi su testovi postali obavezni, prenosi Hina.
“To je učinkovito smanjilo, ali nije eliminiralo, jaz između emisija u laboratoriju i onih u stvarnoj vožnji. Stvarna emisija iz konvencionalnih automobila, koji još uvijek čine gotovo tri četvrtine novoregistriranih vozila, nije smanjena”, zaključili su revizori.
Europska komisija sprema se preporučiti da se neto emisija do 2040. smanji za 90 posto u odnosu na razine iz 1990. kako bi EU do sredine stoljeća svela ispuštanje štetnih plinova neto na nulu.
“Emisija CO2 iz automobila neće biti stvarno i opipljivo smanjena sve dok prevladavaju motori s unutarnjim izgaranjem, ali je elektrifikacija voznog parka EU-a istodobno krupni pothvat”, rekao je član ECA-e koji je vodio reviziju Pietro Russo.
EU je u proteklih 30 godina uspio smanjiti emisiju stakleničkih plinova na mnogim područjima, ali ispuštanje CO2 u sektoru transporta i dalje raste. U 2021. godini činio je 23 posto ukupnih emisija stakleničkih plinova u EU-u, a više od polovine tog udjela otpadalo je na osobne automobile.
U proteklih deset godina emisija iz dizelaša nije se značajnije promijenila, a u segmentu benzinaca smanjena je za 4,6 posto, priopćila je ECA, dodavši da je pozitivan utjecaj učinkovitijih motora poništila njihova veća snaga, ali i veća masa vozila, povezana s popularizacijom sportskih terenaca.
Pročitajte još:
Stvarne emisije hibridnih automobila također su puno veće od onih zabilježenih u laboratoriju, upozorila je ECA, prognozirajući prilagodbe tek od 2025. “Do tada će se plug-in hibridi i dalje tretirati kao vozila s niskim emisijama, u korist proizvođača automobila”, rekli su europski revizori.
Udio električnih vozila u prodaji skočio je s jedan na sedam posto u razdoblju od 2018. do 2022. Samo su električna vozila, po revizorima, pomogla smanjiti prosječnu stvarnu emisiju CO2. ECA istodobno upozorava na prepreke bržem prihvaćanju električnih vozila, izdvojivši manjak sirovina za baterije i cijenu novog vozila, dodavši da bi to moglo potaknuti građane da zadrže stara vozila koja zagađuju okoliš.
7 Odgovora
Hitno nešto promijeniti
uzas, zagađuju sve
Strasno
Ko bi rekao
Nama nije dosta da nas truju ovdje po Zagrebu nego nam još trebaju pluća u vrit otići s ovim ostalim kemikalijama.
Ne cudim se ja tome.
sup