Croatia Airlines završio polugodište s 1,7 milijuna eura neto dobiti

Hina/Arhiv
Croatia Airlines, arhiv Foto: Hina/D.Senčar/2020

Hrvatski nacionalni avioprijevoznik Croatia Airline prvo polugodište 2023. godine završio je s operativnom dobiti u visini od 2,6 milijuna eura, koja s neto rezultatom financiranja daje neto dobit od 1,7 milijuna eura, dok je u isto vrijeme lani gubitak iznosio 21,8 milijuna eura, pokazuje financijsko izvješće kompanije.

Ostvareni financijski rezultat prvog polugodišta 2023. godine znatno je bolji i od rezultata zabilježenog u prvom polugodištu pretkrizne 2019. godine, kada je ostvaren gubitak od 11,9 milijuna eura, ističu iz Croatia Airlinesa u priopćenju koje prenosi Hina.

Prema podacima iz polugodišnjeg financijskog izvješća, koje je objavljeno na Zagrebačkoj burzi, ukupni prihodi Croatia Airlinesa u razdoblju od siječnja do kraja lipnja ove godine iznosili su 118,4 milijuna eura, 42 posto više nego u istom razdoblju lani. Ukupni poslovni prihodi veći su za 52 posto u odnosu na razdoblje siječanj-lipanj 2022. godine i iznosili su 112,8 milijuna eura.

Najveći udio (83 posto) u ukupnim poslovnim prihodima odnosi se na prihode od prijevoza putnika, koji su veći za 58 posto u odnosu na isto razdoblje lani, uz rast broja putnika od 39 posto.

“Croatia Airlines ostvario je rast putničkih prihoda i u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu, i to u oba kvartala 2023. godine za 10 posto”, ističu iz hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika.

Foto: Pixabay.com

Po podacima iz izvješća, ukupni rashodi u prvom su polugodištu iznosili 116,7 milijuna eura i za 11 posto su veći nego u istom razdoblju lani. Ostvareni operativni troškovi iznosili su 110,2 milijuna eura i veći su za 14 posto u odnosu na ostvarene troškove prvog polugodišta 2022. godine, što iz Croatia Airlinesa objašnjavaju rastom broja letova (plus 20 posto) te povećanjem broja putnika.

“Uz stalno praćenje potreba tržišta, prilagodbe reda letenja, povećanje frekvencija i obnavljanje pojedinih ruta što je, uz prosječno 67 letova dnevno, rezultiralo rastom naleta od 20 posto u odnosu na isto razdoblje 2022. godine, ostvarenom pozitivnom rezultatu uz stalno unapređenje poslovnih procesa pridonijeli i pozitivni tržišni trendovi, snažan rast prihoda kao i stabilizacija cijene goriva”, ističu iz Croatia Airlinesa u priopćenju.

U prvom polugodištu ove godine Croatia Airlines je ostvario je nalet od 16.461 blok sati, a zabilježeno je 12.070 letova. Ukupan broj prevezenih putnika iznosio je 773 tisuće, što je 39 posto više u odnosu na isto razdoblje lani. Pritom je u domaćem redovitom prometu prevezeno 29 posto više putnika u odnosu na isto razdoblje lani, a u međunarodnom redovitom prometu 41 posto više putnika nego u prvom polugodištu 2022. godine, navode iz Croatia Airlinesa.

Dodaju i kako su ostvareni putnički kilometri povećani za 35 posto, a putnički faktor popunjenosti (PLF) iznosio je 63,7 posto, što je 7,5 postotnih bodova više u odnosu na prvo polugodište 2022. godine.

Croatia Airlines tijekom turističke sezone izravno povezuje Hrvatsku s 24 međunarodnih odredišta, odnosno 25 europskih zračnih luka, a zrakoplovi pritom lete na 47 međunarodnih linija.

Ukupno je planirano više od 17.000 letova, a u ponudi je više od 1.820.000 sjedala, navodi se u priopćenju, uz podsjećanje da je ljetnim redom letenja Croatia Airlines dodatno proširio mrežu međunarodnih odredišta uvođenjem novih međunarodnih linija iz Splita za Oslo i Skopje, iz Dubrovnika za Prag iz Bola na otoku Braču za München te ponovnim uvođenjem linije Zagreb-Mostar.

Ostvareni rezultat Croatia Airlinesa u prvom polugodištu ove godine prati i prognoze Međunarodne udruge za zračni promet (IATA), sukladno kojima se nakon povijesnih gubitaka koje je zrakoplovna industrija pretrpjela zbog pandemije koronavirusa i povezanih ograničenja putovanja, u 2023. godini očekuje povratak profitabilnosti zrakoplovne industrije, ističu uz ostalo iz nacionalnog avioprijevoznika.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari