Indija radi na novoj politici električnih vozila koja bi smanjila uvozne poreze za proizvođače automobila koji se obvežu na lokalnu proizvodnju, nakon prijedloga Tesle koja razmatra ulazak na domaće tržište. Politika koja se razmatra mogla bi proizvođačima automobila omogućiti uvoz potpuno izgrađenih električnih vozila u Indiju po smanjenom porezu od čak 15 posto, u usporedbi sa sadašnjih 100 posto koji se primjenjuje na automobile koji koštaju više od 40.000 USD, i 70 posto za ostale, rekla su visokopozicionirani izvori, bliski indijskoj vladi, objavio je Reuters.
Ako se takva politika usvoji, to bi moglo dovesti do drastičnog smanjenja troškova uvezenih električnih vozila koje su lokalni proizvođači automobila željeli izbjeći. Također, to bi otvorilo vrata globalnim proizvođačima automobila, osim Tesle, da dođu do trećeg najvećeg svjetskog tržišta automobila gdje je prodaja električnih vozila manja od dva posto ukupne prodaje automobila, ali brzo raste.
Cijena Teslinog najprodavanijeg modela Y, na primjer, počinje od 47.740 dolara u SAD-u prije poreznih olakšica. Niži uvozni porezi mogli bi pomoći Tesli da proda cijeli asortiman modela u Indiji, a ne samo nove automobile koje želi proizvoditi lokalno.
Dionice “Tata Motorsa”, najvećeg indijskog proizvođača električnih automobila, pale su gotovo tri posto u izvješću Reutersa, dok su rivali “Mahindra i Mahindra” pali za više od dva procenta, povlačeći referentni automobilski indeks na unutardnevni niske s gubicima od 1,1 posto. New Delhi će polako razmatrati prijedlog politike jer bi svako smanjenje poreza na uvezena električna vozila moglo poremetiti tržište i uznemiriti lokalne igrače poput Tate i Mahindre, piše Reuters, koji ulažu u proizvodnju električnih automobila kod kuće, rekao je indijski dužnosnik.
Ipak, Indijsko ministarstvo trgovine, koje radi na planu, i Tesla nisu odgovorili na zahtjeve za komentar. Upitana o tom potezu, ministrica financija Nirmala Sitharaman rekla je novinarima da “nema prijedloga pred sobom” za smanjenje uvoznih carina na električna vozila.
Tesla je prvi put pokušao ući u Indiju 2021. godine „tjerajući“ dužnosnike da smanje uvozni porez za električna vozila od 100 posto. Prošle su godine pregovori između Tesle i indijske vlade propali kada su dužnosnici prenijeli da će se tvrtka prvo morati posvetiti lokalnoj proizvodnji.
Pročitajte još:
Nedavno je Tesla rekao indijskim dužnosnicima da želi uspostaviti lokalnu tvornicu i napraviti novo električno vozilo po cijeni od oko 24.000 USD, otprilike 25 posto jeftinije od trenutnog ulaznog modela, i za indijsko tržište i za izvoz.