Zagrebački startup objavio aplikaciju gdje možete provjeriti radi li vaš omiljeni dućan nedjeljom

Zahvaljujući tvrtki Zero Molecule i njezinoj nedavno predstavljenoj aplikaciji Radi.li na jednom mjestu možete naći koje su trgovine otvorene nedjeljom, ali i druge korisne informacije kao što su popusti ili akcije. Više o tome za Financije.hr ispričao je CEO Zero Moleculea David Ante Macan.

Krenimo od aktualnosti – nedavno ste predstavili aplikaciju Radi.li koja na jednom mjestu donosi informacije o radnom vremenu trgovačkih centara i trgovina u Hrvatskoj. Kako se rodila ideja, koliko je prošlo od ideje do realizacije te koliko je ljudi radilo na njoj?

Ideja je došla “prirodno” kada smo prvu nedjelju, kao i većina drugih građana, guglali i tražili po internetu i portalima koje trgovine ovu nedjelju rade, a koje ne. I naravno, nadali se da su informacije točne kada smo išli do željene trgovine. Problem je što neke trgovine nemaju ujednačene podatke na Google mapama i svojim web stranicama, a bilo je i nekih koje imaju različita vremena na web stranici spram vlastite loyalty aplikacije. Tada smo zaključili da je potrebna platforma koja će služiti kao nešto što se u našoj struci zove “single source of truth”. Dugo vremena je ta ideja bila samo ideja jer nismo imali vremena pozabaviti se time. Negdje tijekom Božićnih praznika 2023. odlučili smo započeti razvoj da se malo poigramo nekim novim tehnologijama koje sada već nudimo u sklopu svojih usluga. Razvoj je trajao otprilike mjesec dana i na projektu je radilo četvero ljudi, s time da naravno nismo imali prilike raditi na tome “u komadu” s obzirom da smo imali i imamo aktualne projekte i obveze prema svojim klijentima koji moraju biti prioritet. Nakon inicijalnog razvoja, neko vrijeme smo aplikaciju koristili interno čisto da vidimo funkcionira li sve i ima li zapravo smisla koristiti je.

Kako se koristi Radi.li i koje sve mogućnosti pruža?

Aplikacija je poprilično jednostavna i korištenje je (barem se nadamo) intuitivno – otvorite je, po mogućnosti dozvolite pristup lokaciji kako bi se mapa pozicionirala na vašu trenutnu lokaciju i imate pregled svih trgovina u neposrednoj blizini. Uz to možete pretraživati trgovine i adrese u tražilici, a neki dan smo ubacili i opciju filtriranja željenih trgovina jer nam je to bila funkcionalnost koju su korisnici daleko najviše tražili. Uz to, zahvaljujući vlasniku projekta “jelposkupilo.eu”, Anti Bariću, od nedavno imamo i opciju prikaza akcija i popusta za većinu podržanih trgovina, kao i poveznicu na katalog trgovine, što nosi još dodatnu informativnu vrijednost za krajnjeg korisnika kada bira u koju trgovinu će ići. Naravno, planiramo još mnoštvo toga ubaciti i iz tog razloga odlučili smo javno objaviti portal za podršku gdje bilo tko može napisati prijedlog ili ideju za funkcionalnost, želju za dodavanjem trgovina, ali i prijaviti kvar ili neispravnost obzirom da je aplikacija još “svježa”. Portal je dostupan na https://radili.supahub.com/.

Koliko u ovom trenutku trgovačkih centara i trgovina pokriva?

U ovom trenutku imamo ih šest – Konzum, Kaufland, Boso, Lidl, Tommy i Spar. U skorije vrijeme planiramo ubaciti još nekoliko popularnih trgovina koje su korisnici tražili. Svaku od njih moramo individualno “procesirati” pa taj dio ovisno o formatu, kvaliteti i dostupnosti podataka može ponekad potrajati.

Ako se ne varam, aplikacija je trenutno besplatna. Imate li je u planu na neki način monetizirati?

Svakako ćemo morati ići prema nekom obliku monetizacije ako želimo da aplikacija bude održiva, samo još moramo odabrati smjer u kojem bi išli. Naravno, prioritet će uvijek ostati društvena korisnost i tu neće biti kompromisa.

Recite mi sada nešto o Vašoj tvrtki Zero Molecule – kada ste osnovani, koliko imate zaposlenih i kakve sve usluge nudite?

Osnovani smo 2018., a trenutačno nas je šest. Primarno smo agencija za razvoj specijaliziranih web i mobilnih rješenja. Isporučujemo rješenja za razne industrije diljem svijeta, a primarni klijenti su nam u Australiji i istočnoj obali SAD-a.

Koje biste od Vaših dosadašnjih projekata i/ili suradnji izdvojili?

Iako smo isporučili mnogo projekata i kompleksnih rješenja na koje smo ponosni, izdvojio bih web za kampanju pokojnog Marka Babića sa svrhom podizanja svijesti o sarkomu. Taj projekt smo radili u partnerstvu s agencijom Degordian i izuzetno smo ponosni na njega kao i na sve sudionike projekta.

Što se baš komercijalnih projekata tiče, teško je izdvojiti samo jedan, ali možda najdraži nam je projekt “Nebo”. To je svojevrsna društvena mreža za nautičare i entuzijaste nautike. Osim što nam je drago jer aplikacija ima desetke tisuća korisnika na dnevnoj bazi, zadovoljni smo činjenicom da je bilo dosta tehničkih izazova u sklopu projekta koje smo uspjeli riješiti i naposlijetku isporučiti kvalitetan proizvod. Radimo s njima otprilike tri godine te i dalje redovno isporučujemo nove funkcionalnosti, podižemo kvalitetu postojećih itd.

Osobno sam prvi puta čuo za Vas zahvaljujući pobjedi na Novathonu 2017. godine koju ste osigurali rješenjem Let’s Play. O kakvom se rješenju radilo?

Ni ja se baš ne sjećam detalja projekta, ali to je u suštini bilo rješenje za “raskusurati” se s prijateljima. Naravno u 2024. godini smiješno je tako nešto nazivati inovativnim s obzirom da ima dosta kvalitetnih rješenja za taj problem, ali tada toga nije bilo. Šteta što projekt nikada nije išao dalje od te konceptualne faze, ali na kraju dana drago nam je da se možemo danas digitalno “raskusurati” bilo kakvim rješenjima.

Clutch Vas je uvrstio i među najuspješnije B2B tvrtke u Hrvatskoj. Što Vam je to priznanje donijelo po pitanju referenci za neke buduće poslove?

Definitivno je porastao broj upita za razvojem raznih rješenja i donekle nas “stavio na mapu” regionalnih razvojnih agencija.

I završno, koji su planovi za dalje? Kako za Radi.li tako i vezano uz Zero Molecule općenito?

Uh, da ste me ovo pitali prije nekoliko godina, odmah bih “ispalio” odgovor. Danas je malo teže odgovoriti na to pitanje jer se kroz godine toliko toga promijenilo spram inicijalnih planova, što je zapravo ispalo odlično. Jedina stvar koja se nikada nije promijenila je želja za radom na izvanrednim projektima, kako našim, tako i tuđima. Uz to, ovaj projekt kao i kampanja “osjećam to u kostima” pokazali su nam da definitivno ne želimo stati sa društveno korisnim projektima. Na kraju dana, razvoj digitalnih rješenja nam je specijalnost, pa zašto onda neka od tih rješenja ne bi bila i za opće dobro?

18 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari