WTM u Londonu: U turističkoj sezoni 2025. najvažnije će biti cijene

Hina
Štand Hrvatske na WTM-u, London, Foto: Hina/T.Miščančuk

Za više od 50 posto Europljana, uključujući i Veliku Britaniju, omjer cijene i kvalitete bit će glavni motiv putovanja za 2025. i zato apeliramo na hrvatski turistički sektor da pažljivo formira cijene, poručili su s turističke burze WTM ministar turizma i sporta Tonči Glavina i direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ), Kristjan Staničić.

“WTM je prilika da se predstavimo ne samo važnom britanskom, nego i međunarodnom turističkom tržištu, na kojem se donose trendovi i naznake za iduću godinu. Sve nove analize i istraživanja pokazuju da je svima zajednički trend – turisti će najviše birati manje destinacije i s dobrim omjerom cijene i kvalitete, a Hrvatska ima priliku da s prvim akcijama kroz zimu ili takozvanim first minute cijenama privuče goste”, kazao je ministar Glavina.

Naglasio je i da je cijena sada svima veći motiv za putovanja nego gostoljubivost i prirodne ljepote, kao i manje destinacije u čemu Hrvatska ima dobre potencijale za cijelu godinu u Gorskom kotaru, Zagorju i Zagori, Lici, Slavoniji i Baranji.

Ako bi se sve dobro odvilo, rekao je direktor HTZ-a, Hrvatska bi iduće godine s britanskog tržišta mogla dosegnuti oko milijun turista, prenosi Hina, naspram njih oko 850 tisuća koliko će ih doći ove godine.

CA/PR
Croatia Airlines i HTZ na sajmu u Londonu, Foto: CA/PR

Za 2025. svi partneri iz Ujedinjenog Kraljevstva, posebice avio prijevoznici i touroperatori najavljuju mogućnost dolaska više turista nego u 2024. jer već u zimskom redu letenja 2024/2025 s tog tržišta imamo do 15 posto više letova nego lani ili nešto više od tisuću. Lete za Zagreb, Dubrovnik, Split i Zadar, ali otvara se i Pula i sve to treba iskoristiti što bolje i za ovu posezonu, ali i predsezonu”, kazao je Staničić.

Ipak, smatra da će 2025. ukupno biti i zahtjevna i teška za turizam zbog pritiska cijena, geopolitike i drugih izazova. I on je naznačio da će cijene biti najvažnije za odabir destinacija za odmor te da, iako ih ipak na kraju regulira tržište tj. ponuda i potražnja, sektoru u zemlji preporučuje da ne povećava cijene neopravdano, bez ulaganja u kvalitetu.

“Kako bi se turizam dalje nastavio dobro i održivo razvijati, poduzimamo i sve već komunicirane zakonske korake u sklopu reforme turizma, koja će nadamo se zaustaviti pretjeranu apartmanizaciju, ali i donijeti više kvalitete i u turističkoj ponudi i u životu stanovnika”, istaknuo je Staničić.

Organizatori WTM-a procjenjuju da će se ove godine na toj burzi dogovoriti poslova vrijednih više od 2,2 milijarde funti, a dio tog ‘kolača’, iako u manjoj mjeri, odnosi se i na Hrvatsku, čiji izlagači, poput primjerice touroperatora Unilinea i ID Riva Toursa Trogir na temelju razgovora s partnerima očekuju i do 15 posto veći organizirani promet iz te zemlje, ali i SAD-a iduće godine.

“Tu razgovaramo ne samo s britanskim, nego i partnerima iz svijeta, i iako je rano za prognoze, vjerujemo u poraste iduće godine”, rekao je Hini direktor ID Riva Trogira, Petar Razović.

Direktor podaje Unilinea Ivan Rukavina kaže da je sada još rano za prognoze jer buking miruje, ali očekuje da će se aktivirati više do kraja godine za iduću za organizirane grupe.

Hina
Štand Hrvatske u Londonu, Foto: Hina/T.Miščančuk

“Cijene su top tema u svim razgovorima i važno bi bilo da se u Hrvatskoj, posebice smještaja stabiliziraju odnosno ostanu bar na razini ove godine. Svako daljnje povećanje cijena neće biti dobro ni za koga”, smatra Rukavina.

Većem prometu iz Ujedinjenog Kraljevstva i ukupno u idućoj godini nadaju se i u Jadranu Crikvenica, čija članica uprave Irina Tomić ističe veliko zanimanje za njihov hotel na Braču (u Postirama), a pojačavaju i promociju za Crikveničku rivijeru.

“U zadnjih godinu dana transformiramo poslovanje, očekujemo i dokapitalizaciju o čemu za sada ne možemo reći više, ali sve će to vjerujemo donijeti nove investicije i razvoj”, rekla je Tomić.

Direktori turističkih zajednica Dubrovnika i županije Dubrovačko-neretvanske Miro Drašković i Julio Srgota naglasili su da je Ujedinjeno Kraljevstvo za njih i dalje najvažnije tržište, s kojeg su ove godine ostvarili povećanja iznad 10 posto u odnosu na lani te da slično očekuju i iduće godine.

WTM London kao jedna od vodećih svjetskih turističkih burzi počeo je u utorak po 44. put i traje do 7. studenoga. Na ovoj burzi predstavlja se više od 4.000 izlagača iz svih segmenata turističke i industrije putovanja iz više od 180 zemalja.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari