Izvoz i investicije ključni su za održivi razvoj gospodarstva, istaknula je u četvrtak glavna tajnica Hrvatske gospodarske komore (HGK) Marina Rožić na konferenciji “Internacionalizacija: Novo gospodarsko okruženje – nove prilike”, istaknuvši i da je u 10 godina članstva u EU hrvatski izvoz usluga porastao za 128 posto, a ukupan izvoz za 150 posto.
“Unutar EU ostvarujemo 70 posto izvoza, a cilj nam je povećati izvoz na trećim tržištima, koja su ujedno i bazen sirovina i roba. Želimo privući investicije i to posebno one digitalne i zelene tranzicije”, kazala je Rožić, prenela je Hina.
Dodala je i kako je jačanje internacionalizacije ključan segment djelovanja HGK te upravo zato ističu kako dugoročne ciljeve treba imati bez obzira na turbulencije koje nas okružuju.
“Tri su područja na kojima svi mi, i tvrtke i institucije, moramo poraditi. To je povećanje udjela malih i srednjih tvrtki u međunarodnoj trgovini, jačanje prisutnosti na trećim tržištima i privlačenje investicija”, istaknula je Rožić.
Državni tajnik u Ministarstvu vanjskih i europskih poslova te izaslanik predsjednika Vlade Zdenko Lucić je kazao kako je Hrvatska ostvarila najbolju moguću integraciju s EU, a da će sljedeći korak, pristupanje OECD-u, dodatno povećati konkurentnost i atraktivnost ulagačima.
Osvrnuvši se na perspektive trećih tržišta, kazao je da globalna tržišta nose veliki potencijal za hrvatski gospodarski rast. “Važno je imati informacije o mogućnostima koje se tvrtkama pružaju i alatima koji su im na raspolaganju”, rekao je Lucić.
Voditelj Odjela iz Glavne uprave za trgovinu EK Peter Berz dao je pregled trgovinskih sporazuma EU s trećim zemljama te naveo da Unija potiče slobodnu i poštenu trgovinu koju prepoznaje kao jedan od najsnažnijih pokretača rasta i zapošljavanja, stoga je sklopila više od 40 trgovinskih sporazuma s 80-tak zemalja.
Direktor tvrtke Končar – Mjerni transformatori Davor Baković izjavio je da posluju s više od stotinu zemlja, na svim kontinentima i poslovanje za svaku od tih zemlja izgleda drugačije. “Jako su važni partneri, poslovne veze i naravno proizvod koji imate te njegova konkurentnost, tako da sve kreće odavde, s domaćeg terena”, rekao je.
Hrvatska kompanija Altpro već gotovo tri desetljeća uspješno se pozicionira na svjetskim tržištima kroz razne željezničke projekte diljem svijeta, pogotovo na trećim tržištima, poput Indije. “Potencijal posla na tom tržištu je izrazit, ne samo za našu tvrtku, već bilo koju hrvatsku tvrtku koju zanima izvoz. Mi smo na tim tržištima upoznali partnere i bez njih se na tim tržištima nema što tražiti, a kako ćete vi kao tvrtka provesti tu lokalizaciju proizvodnje, to je vaše umijeće”, kazao je predsjednik Uprave Altpro-a Zvonimir Viduka.
Pročitajte još:
Na konferenciji je istaknuto i da se kao odgovor globalnim izazovima EU orijentirala na održivi pristup digitalnom i podatkovnom gospodarstvu. Traži se jača sigurnost, pristupačnost i održivost kako bi se uspostavila dugoročna energetska rješenja i sustavna prilagodba strateških lanaca opskrbe.
Europske zemlje globalno kreću u reviziju strateških tržišta i revidiranje ovisnosti, posebno u ključnim tehnologijama i sirovinama, navodi se u priopćenju HGK.
Ključni faktori na kojima se gradi budućnost EU gospodarstva su povećana održivost, otpornost i uključenost, za inovativnu i jaku tehnološku bazu te jačanje EU kao sigurnosnog i obrambenog čimbenika, istaknuto je.
8 Odgovora
Super
Top
Nice
Samo jako!
Vrh.
A najvise je porastao izvoz stanovnika
I dalje nam je izvoz radne snage najjaci
Sumnjam u te brojke