Iz Tesle su prošloga tjedna objavili kako dobrovoljno povlače oko 239.000 svojih električnih vozila u SAD-u zbog problema koji mogu uzrokovati kvar stražnjih kamera.
S obzirom da vijesti o povlačenju automobila tvrtke Elona Muska dolaze gotovo na tjednoj bazi, odlučili smo na jednom mjestu nabrojati sve takve slučajeve u posljednjih godinu dana, odnosno podsjetit ćemo na brojne probleme zbog kojih su njihova vozila morala biti uklonjena s ceste.
Rekordni broj automobila tako je povučen u veljači, 2,2 milijuna, i to zbog fonta na ploči s instrumentima koji je manji od onog propisanog Federalnim standardom za sigurnost motornih vozila. Među njima je bio i tada novi model Cybertruck, a problem je riješen nadogradnjom softvera koju vlasnici automobila nisu morali platiti.
Problemima sa Cybertruckom tu nije bio kraj pa ih je u listopadu, nakon istrage Nacionalne uprave za sigurnost prometa na autocestama (NHTSA), povučeno 27.000 zbog problema s kamerom za vožnju unatrag. Bio je to već peti opoziv izdan za ovo električno vozilo otkako je pušteno na tržište krajem 2023. godine.
Sredinom prosinca u Tesli su potvrdili da povlače 694.304 vozila u Sjedinjenim Državama zbog problema sa sustavom za nadzor tlaka u gumama, a vrijedi spomenuti kako su potencijalne opasnosti za vozače utvrđene i u Kini, gdje je početkom prošle godine zbog komplikacija vezanih uz sustav autopilota s cesta uklonjeno čak 1,6 milijuna modela S, X, 3 i Y.
Nešto više, 1,8 milijuna automobila, uklonjeno je s američkih ulica i u srpnju, kada je ustanovljen rizik od softverskog kvara koji može spriječiti detekciju nezakvačenog poklopca motora, što je sanirano ažuriranjem softvera putem bežične veze.
Kvar u sustavu upozorenja na sigurnosni pojas doveo je do opoziva 125.227 vozila u SAD-u u svibnju, pri čemu je NHTSA nesigurnima također proglasila modele S, X, 3 i Y.
Izvršni direktor Tesle već je neko vrijeme “na ratnoj nozi” s Nacionalnom upravom za sigurnost prometa čiji rad redovno kritizira. Analitičari procjenjuju da će mu u tom sukobu pomoći činjenica da je blizak savjetnik novoizabranog predsjednika Donalda Trumpa koji ovoga tjedna preuzima dužnost.
Kada uzmemo u obzir sva ta povlačenja, nimalo ne čudi što je u prosincu 2023. godine Tesla proglašena najopasnijim automobilom u Americi. Riječ je o istraživanju tvrtke LendingTree, a kriterij je bio broj prometnih nesreća u godinu dana.
S 24 nesreće na 1.000 vozača Tesla se našla na vrhu, ispred automobila marke RAM s 23 nesreće te Subarua s 21.
Dobrim dijelom i zbog toga, Elon Musk je najavio kako se Tesla planira transformirati iz proizvođača automobila u proizvođača robota. Svojevrsni prijelaz predstavlja robotaksi koji je, nakon nekoliko odgađanja, u listopadu konačno pokazan javnosti.
U pitanju je robotaksi s dvoja vrata u obliku krila, bez volana i papučica koji se oslanjaju na umjetnu inteligenciju i kamere te im, za razliku od vozila konkurenata u toj industriji, nisu potrebni drugi hardverski sustavi.
“Autonomna budućnost je ovdje. Imamo 50 potpuno autonomnih automobila ovdje večeras, svi su bez vozača”, kazao je Musk tom prilikom te predstavio i veće, samovozeće vozilo, nazvano Robovan, sposobno prevesti do 20 ljudi.
Pročitajte još:
Muskov plan je upravljati flotom samovozećih Tesla taksija koje će putnici moći naručiti putem aplikacije.
Vlasnici Teslinih vozila također će moći zarađivati putem aplikacije tako što će svoja vozila staviti na raspolaganje kao robotaksije.
8 Odgovora
Ma nije mi ta elektrika nikako pouzdana, ovi pravi auti su puno bolji
apsolutno da je
Ma nije moguće
Hrpa problema sa autom a oni bi htjeli biti lideri autonomne vožnje
Naravno gdje drugdje nego kvar u sustavu raznoraznih upozorenja, najčešće.
Ako tesle nisu sigurne, nece ni ti njegovi robo taxiji biti
Bacanje sredstava firme u vjetar
Ja se stvarno divim ovim budaletinama koje kupuju Tesle.