Stigli prvi nautičari, već se spominju novi rekordi

pixabay.com
Rovinj, marina Foto: Pixabay.com

Predsezonu tradicionalno otvaraju nautičari čiji su brodovi na vezu u hrvatskim marinama, a neki ih dolaze urediti i prije Uskrsa.

Prošlogodišnja rekordna sezona za nautički turizam, ove bi godine mogla biti nadmašena i na jugu Istre. Dok se većina vlasnika brodova očekuje za Uskrs, najam plovila je malo neizvjesniji. Sve je više onih koji brod rezerviraju prije samog dolaska.

“Uglavnom su to Talijani jer su blizu, rijetko Slovenci. Što se tiče Austrijanaca i Nijemaca, oni su jako precizni, sve ide unaprijed, sve planirano, organizirano, to su Nijemci.”, izjavio je za HRT voditelj najma brodova Evgenij Salomakin.

Prošla je godina ACI-jevim marinama donijela dosad najveće prihode ikad.

“Također očekujemo i ove godine nastavak tog pozitivnog trenda, pogotovo uzevši u obzir da se Uskrs ove godine obilježava nešto ranije. Mogu reći da se pripreme kod nas počinju odvijati već na kraju sezone za iduću, pojasnila je Adriana Mišković.”, iz odnosa s javnošću ACI-ja. 

I u marini nasuprot, izgrađenoj u bivšoj vojnoj zoni prije nepune dvije godine, gotovo nema slobodnog veza. Prvi gosti već su stigli. Marina prima jahte duge i do 45 metara, što je u Istri rijetkost. Vlasnici, naravno, dobrostojeći. No inflacija i skupoća je i njih promijenila.

“Nautičari su gosti koji su malo veće platežne moći, ali sa svim ovim zadnjim poskupljenjima, kako vani tako i kod nas, počeli su i oni pratiti, hajdemo reći, svaki euro.”, istaknuo je Vanja Čengić, voditelj Marine Polesana.

Neizvjesnost daljnjih ulaganja zbog isticanja koncesija

Uz 400-tinjak vezova, u marini će ih niknuti još 150 te čak 1000 kopnenih. Usporedno se dio austrougarskih zgrada pretvara u hotelski kompleks. Bit će tu stotinjak soba, saune, bazeni, podzemna garaža i niz sadržaja. Tvrtka ima 50-godišnju koncesiju pa se ulagati isplati. No većini naših marina koncesije istječu za 5 godina, kada će se raspisati novi natječaj. U Udruzi marina imaju prijedlog.

“Prijedlog je da se postojećim koncesionarima koji su ispunjavali svoje obveze da blaga prednost u smislu dobrog i korektnog poslovanja.”, izjavio je Sean Lisjak, predsjednik Udruge hrvatskih marina.

Prihvati li se njihov prijedlog, otklonila bi se, kažu, neizvjesnost na dulji rok i omogućila sigurna višemilijunska ulaganja u kvalitetu usluge.

Poslovni prihodi (EUR):
33.227.628,78 (2022)
Broj zaposlenih:
358 (2022)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari