Snažan pad prodaje hrane u prvih pola godine u Njemačkoj

Foto: Freepik.com / KamranAydinov

Promet u njemačkoj maloprodaji zamjetno se smanjio u prvoj polovini godine, odražavajući snažan pad prodaje hrane, otkrivaju podaci zavoda za statistiku koje prenosi Hina.

U prvih šest ovogodišnji mjeseci obujam prodaje bio je realno manji za 4,5 posto nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.

U nominalnom izrazu porastao je za 3,6 posto, utvrdio je Destatis, dodajući da razlika između rezultata u realnom i nominalnom izrazu “zrcali osjetno višu razinu cijena u maloprodaji”.

Snažno je u realnom izrazu porasla samo prodaja odjeće, obuće, tekstila i kožne galanterije, za 10,6 posto.

U lipnju, na kraju prve polovine godine, realni je promet u maloprodaji, prema sezonski i kalendarski prilagođenim podacima, smanjen za 0,8 posto u odnosu na svibanj. Smanjen je i u nominalnom izrazu, za 0,5 posto.

Inflacija je u ovoj godini osjetno oslabila zahvaljujući padu cijena energije i visokoj poredbenoj osnovici u 2022. godini.

Na godišnjoj razini promet se u lipnju realno smanjio za 1,6 posto. Nominalno je pak porastao za 4,3 posto.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari