Riječki 3. Maj isporučio još jedan trup za luksuznu 50-metarsku Benedetti superjahtu

Hina
Brodogradilište 3. maj, Rijeka, Foto: Hina/M.Klepac, kolovoz 2024. godine

U ponedjeljak je riječko brodogradilište 3. maj izdalo priopćenje u kojem stoji da je u petak, 21. veljače, održana svečanost primopredaje gotovog trupa jahte za talijanskog naručitelja, tvrtku Itaqua iz Trsta. Riječ je o trupu za talijanskog proizvođača Benetti, najpoznatijeg po nagrađivanim luksuznim jahtama. Riječ je o jednom od četiri trupa koje je naručila Itaqua, koja u najmu i drži jednu od hala riječkog brodogradilišta.

3. maj je taj posao ugovorio kao podizvođač, a kao i ranije isporučeni trupovi ovaj će ići na završno opremanje u Italiju. Dobra je to vijest za 3. maj i brodograđevnu industriju u Hrvatskoj, koju već godinama muče problemi. U jednom od pokušaja da se brodogradilištima udahne novi život pulski Uljanik je prije desetak godina postao vlasnikom riječkog 3. maja, ali su problemi u funkcioniranju Uljanika kasnije ostavili traga na oba brodogradilišta.

3. maj je potom, da bi mogao poslovati uslijed blokada i problema, 2017. godine osnovao tvrtku-kćer nazvanu 3. maj Rijeka 1905. U prosincu prošle godine vlada je donijela odluku o namirenju dijela duga od 48,1 milijuna eura nastalog naplatom državnom jamstva prilikom propasti 3. maja, na način da se dio duga prebije preuzimanjem tvrtke-kćeri, procijenjene vrijednosti 10,3 milijuna eura.

Odlukom nadzornog odbora 3. maja iz siječnja, nova tvrtka je nastavila brodograđevnu djelatnost jer je na nju prenesena koncesija na pomorskom dobru. Takvim manevrom omogućeno je da 3. maj dovrši ranije ugovorene poslove, a 3. maj Rijeka 1905. će zatim nastaviti poslovati bez financijskih opterećenja iz ranijih razdoblja, nakon dokapitalizacije operativnom imovinom. 

Trenutačno 3. maj radi na završnoj fazi izgradnje broda za prijevoz rasutog tereta Algoma Endeavour za kanadskog naručitelja, koje uvelike kasni, jer je njegovo dovršenje ugovoreno za 15. veljače. Nakon što se isporuči Algoma Endeavour, 3. Maj brodogradilište d.d. bi trebalo konačno otići u stečaj.

Po pisanju lokalnih medija, brod bi konačno mogao biti dovršen i isporučen ovih dana, a po izračunu Novog Lista na njemu će biti ostvaren gubitak od oko 40 milijuna eura, koje će na kraju pokriti država.

U međuvremenu, svi novougovoreni poslovi, kao što je izgradnja polarnog kruzera Scenic Eclipse, prepušteni su tvrtki-kćeri 3. maj Rijeka 1905. Kruzer gradi Scenicova hrvatska tvrtka MKM Yachts, a početak radova na tom projektu orije dva mjeseca je bio predviđen za polovicu veljače, nakon što Algoma Endeavour konačno bude isporučen.

Prema medijskim informacijama, razgovori se odvijaju i za neke druge projekte, kao što je izgradnja specijalnog broda za opsluživanje vjetroelektrana na moru. 

Po posljednjim najavama iz siječnja, država – koja trenutačno preko Centra za restrukturiranje i prodaju (CERP) ima u vlasništvu i novoosnovanu Uljanik Brodogradnju 1856 u Puli i 3. maj 1905 u Rijeci – ove godine namjerava započeti s traženjem ulagača za prodaju tih nekoć velikih i moćnih kompanija.

U međuvremenu, 3. maj i dalje isporučuje trupove za Benetti, namijenjene za 50-metarski modele luksuznih superjahti iz njihove linije B.Now 50, koja je prvi put predstavljena javnosti 2022.

5 Odgovora

  1. Bravo za 3.maj,odlično rade svoj posao,imamo odlične hrvatske proizvođače,ali ih premalo cijenimo.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari