U Hrvatskoj je u prvoj polovici 2024. godine objavljeno više od 174 tisuće oglasa za posao ili 2,1 posto manje nego u istom razdoblju 2023., uz smanjenje potražnje za radnicima u turizmu i ugostiteljstvu, prodaji i proizvodnji, pokazuje analiza portala MojPosao, koju je na razini polugodišnjeg istraživanja provela tvrtka Alma Career Croatia.
Analiza pokazuje da je najveće smanjenje potražnje za radnicima, od 15 posto u odnosu na prošlu godinu, bio u kategoriji dizajna i umjetnosti, dok je u turizmu smanjenje iznosili 12, a u prodaji i proizvodnji za po deset posto.
Prema zanimanjima, a unatoč padu potražnje odnosno manjem broju natječaja u prvoj polovici ove godine za te djelatnosti, ipak su i dalje najtraženiji bili prodavači i trgovci, konobari i barmeni, kuhari te skladištari i vozači.
Najveći je pak rast broja oglasa za različite oblike skrbi i to od čak 28 posto u odnosu na prvu polovicu prošle godine. Povećana je i potražnja za radnicima u marketingu, PR i medijima i to za 22 posto, a isti procenat povećanja zabilježen je i kod poslova vezanih za arhitekturu, dok je za poslove ljudskih resursa, prenosi Hina, broj oglasa povećan za 12 posto.
Iako je nakon višegodišnjeg rasta, u prvoj polovici ove godine 2024. došlo do blagog pada potražnje za radnicima na hrvatskom tržištu rada, s portala MojPosao važnom označavaju činjenicu da se nastavio rast broja stranih radnika u Hrvatskoj, koji je neprekidan već nekoliko godina.
To je, kažu, u skladu s predviđanjima da će se nastaviti val dolazaka radnika iz inozemstva i rast broja izdanih radnih dozvola.
“S obzirom da se proces zapošljavanja stranaca najčešće provodi posredstvom specijaliziranih agencija za uvoz strane radne snage, kao i na trenutne uvjete na domaćem tržištu rada, vjerujemo da je stvarna potražnja za radom ipak rasla, i to za oko tri posto u usporedbi s prošlom godinom”, komentira direktor Alma Career regije Jug i direktor Alma Career Croatia Igor Žonja.
Najviše oglasa u Zagrebu
Kao i ranijih godina, i ove se u prvoj polovici najviše poslova ili 55 posto od ukupno objavljenih oglasa nudilo u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji.
Slijede ih obalne županije – Splitsko-dalmatinska sa 17 posto od ukupnih oglasa za poslove, Primorsko-goranska s 14 i Istarska s 11 posto tih oglasa.
Nastavio se i rast zapošljavanja na neodređeno ili za stalno, i to za četiri posto u odnosu na prošlu 2023., jer su poslodavci u čak 80 posto oglasa za posao u prvih šest mjeseci 2024. to nudili. S druge strane, također za četiri posto, smanjio se broj oglasa za rad na određeno, kojih je bilo oko 47 posto.
Djelatnici za sezonski posao tražili su se u sedam posto oglasa, a u samo dva posto objavljenih oglasa traženi su studenti, podaci su iz ove analize.
Pročitajte još:
“Povećana fluktuacija zaposlenika, uz visoka očekivanja novih generacija koje traže stabilnost i sigurnost, dodatno motivira poslodavce na ovu praksu. Tu je i mogućnost rada na daljinu za inozemne tvrtke, što dodatno proširuje opcije za talente i motivira poslodavce da nude atraktivnije uvjete kako bi ostali konkurentni na tržištu”, kaže Žonja.
Poslodavci sve više prepoznaju važnost cjelovite brige o zaposlenicima, uključujući konkurentne beneficije, pružanje prilika za profesionalni razvoj, ali i fleksibilnost u radu te podrška ravnoteži između poslovnog i privatnog života kao neophodnih za lojalnosti i zadovoljstvo zaposlenih.
9 Odgovora
Normalno
Loše, loše.
Nrma radnika vise
Uskoro će nas ovi strani radnici pregaziti..
Stranci popunjavaju praznine. Treba jos malo pričekati pa ce i plaće poceti padati
Nece vise imati kud s tim jadnicima..ajoj, porast ce nam opet broj korisnika socijalne pomoci
Logicno!
Stranaca na svakom koraku.
Normalno