U prosincu prošle godine sezonski prilagođena maloprodaja u eurozoni bila je 0,2 posto niža na mjesečnoj razini, dok je prema prosincu 2023. kalendarski prilagođena brojka bila veća za 1,9 posto, objavio je Eurostat.
U cijeloj Europskoj uniji (EU) u odnosu na studeni pad je 0,3 posto, a na godišnjoj razini trgovina na malo je narasla dva posto.
U godišnjem prosjeku maloprodaja je u 2024. u eurozoni bila veća jedan posto prema godini ranije, a u čitavoj EU 1,3 posto.
U Hrvatskoj je maloprodaja u prosincu rasla 0,6 posto na mjesečnoj razini i 6,5 posto na godišnjoj razini.
Najveći mjesečni pad na kraju prošle godine dogodio se u Sloveniji, za 2,2 posto, a nakon toga u Njemačkoj i Poljskoj za 1,6, odnosno 1,5 posto.
Uvjerljivo najsnažniji mjesečni rast zabilježila je Slovačka stopom od 8,2 posto ispred Finske s 2,1 posto.
I na godišnjoj razini u rastu maloprodaje vodi Slovačka s 10 posto ispred Litve sa 8,7 posto i Luksemburga s 8,4 posto.
Pročitajte još:
Godišnji prosinački pad u trgovini na malo zabilježile su tek tri zemlje – Slovenija od 3,1 posto, Belgija s 2,4 posto te Poljska od 0,5 posto.
Pogledaju li se sastavnice maloprodaje, u eurozoni je na godišnjoj razini najviše rasla prodaja neprehrambenih proizvoda bez goriva, i to za 3,1 posto, a prodaja goriva je povećana za 1,2 posto. Prodaja hrane, pića i duhana zabilježila je tek blagi rast od 0,2 posto.