Danska brodarska grupa AP Moller-Maersk A/S, odnosno Maersk, i njezina matična tvrtka pokrenule su novu tvrtku za razvoj, posjedovanje i upravljanje pogonima za proizvodnju zelenog metanola s ciljem postizanja godišnjeg proizvodnog kapaciteta od preko tri milijuna tona do 2030.
Novi subjekt pod nazivom C2X ulagat će u velika postrojenja za proizvodnju zelenog metanola, počevši s projektima u blizini Sueskog kanala u Egiptu i luke Huelva u Španjolskoj. Cilj će biti opskrba kupaca u sektoru kemikalija i prijevoza, uključujući Maersk, navodi se izjavi objavljenoj na stranici RenewablesNow.
„Postoji hitan ekološki zahtjev za povećanjem proizvodnje zelenog metanola. C2X je osnovan kako bi se omogućila energetska tranzicija u nekoliko industrija koje je teško smanjiti, uključujući plastiku, ljepila, tekstil i goriva,” rekao je Robert Uggla, izvršni direktor A.P. Moller Holdinga, matične tvrtke za prijevoz kontejnera, koja će biti većinski vlasnik C2X-a.
Novi posao, iza kojeg stoji tim od 60 ljudi, vodi CEO Brian Davis, bivši izvršni direktor u Shellu i Marathon Petroleum Corp.
“Naš fokus je na razvoju vlastitih velikih projekata i selektivnim ulaganjima u atraktivne razvoje gdje možemo pomoći u realizaciji tih projekata putem pristupa našem kapitalu, stručnosti i komercijalizaciji”, istaknuo je Davis.
Maersk je predstavio C2X na isti dan kada je održao ceremoniju krštenja prvog svjetskog kontejnerskog broda s metanolom, kojemu je ime dala predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen.
Pročitajte još:
Maersk ima naručene 24 dodatne posude za metanol za isporuku između 2024. i 2027. i ima politiku narudžbe samo novih posuda u vlasništvu koje dolaze s opcijom ekološkog goriva.
Prošle je godine danska tvrtka sklopila niz strateških partnerstava za nabavu najmanje 730.000 tona zelenog metanola godišnje do kraja 2025. godine. U to je vrijeme rečeno da će ugovori osigurati gorivo potrebno za prvih 12 naručenih zelenih kontejnerskih brodova.