Luka Ploče prvi put na ljestvici najprometnijih: Zadovoljni smo, to je rezultat dugog rada i kapitalnih ulaganja

Freepik.com
Teretni pomorski prijevoz, ilustracija, Foto: Freepik.com

Kontejnerske luke u istočnoj i jugoistočnoj Aziji potvrdile su primat na svjetskoj ljestvici u 2023. godini, pokazalo je izvješće Svjetske banke i S&P Globala, a na svjetsku kartu upisale su se, uz Rijeku, i hrvatske Ploče.

Azijske luke zauzele su čak 13 mjesta među 20 najbolje plasiranih na svjetskoj ljestvici, pokazuje četvrto godišnje izvješće Svjetske banke i S&P Globala. Prvo je mjesto ponovo je zauzela kineska luka Yangshan, a drugo omanska luka Salalah. Kolumbijska luka Cartagena popela se na treće mjesto, a marokanski Tanger-Mediterranean, najveća luka na Mediteranu, zadržao je četvrtu poziciju. Na petom je mjestu malezijska luka Tanjung Pelepas.

Samo se jedna europska luka, španjolski Algercias, svrstala među 20 najprometnijih na ljestvici Svjetske banke i S&P Globala.

Bolji plasman nego u 2022. zabilježili su u skupini vodećih, uz Cartagenu i Tanjung, i kineski Ningbo i Port Said. Slabije rezultate zabilježili su među vodećima Khalifa i Hamad Port.

Europske luke – na istoj razini, luka Ploče uvrštena na ljestvicu

Nijedna europska luka nije prošle godine poboljšala rezultate, navodi se u izvješću, dodajući da su brodovi na pristajanje u gruzijskom Potiju, talijanskoj La Speciji i Trstu, turskom Mersinu, njemačkom Hamburgu i slovenskom Kopru u prošloj godini čekali dulje nego u 2022. godini.

Na popisu se prvi puta nalazi i hrvatska luka Ploče, zauzevši 206. mjesto, među ukupno 405 luka.

Zadovoljni smo što je Luka Ploče uvrštena na ljestvicu najprometnijih svjetskih kontejnerskih luka. To je rezultat dugogodišnjeg rada i kapitalnih ulaganja u Luku Ploče, a ujedno i potvrda da smo na dobrom putu, posebno u ovim izazovnim vremenima geopolitičkih previranja koja utječu na poslovanje svih. Naši ciljevi za budućnost uključuju ulaganje u kontejnerski terminal i zelene tehnologije te jačanje naše pozicije unutar TEN-T mreže, što nam otvara nove mogućnosti za poslovni rast i razvoj“, rekao je za Financije.hr, predsjednik Uprave Luka Ploče d.d., Hrvoje Livaja.

VAl grupa/PR
Hrvoje Livaja, predsjednik Uprave Luka Ploče d.d., Foto: Val Grupa/PR

Luka Rijeka nalazi se pak na 400. mjestu. U 2022. godini, luka Rijeka bila je na 334. mjestu na ljestvici koja je obuhvaćala ukupno 348 luka.

Novopridošlice na popisu uključuju i estonsku luku Muuga i omansku Al Duqmu, napominju autori izvješća.

Izvješće obuhvaća ukupno 405 luka širom svijeta koje su prošle godine imale minimalno 24 pristajanja s mehanizmom evidencije radnog vremena unutar godinu dana.

Više od 80 posto robne trgovine prevozi se morem pa su otpornost, učinkovitost i ukupna izvedba luka ključni za globalna tržišta i gospodarski razvoj, ističu u Svjetskoj banci i S&P Globalu.

Rad luka i prošle godine imao je brojne regionalne poteškoće, navodi se u izvješću.

Glavni ekonomist Svjetske banke Martin Humphreys rekao je da su problemi koje su donijeli covid-19 i njegove posljedice dodatno su ublaženi u 2023., ali pomorski kontejnerski prijevoz i dalje je nepredvidiv i nestabilan sektor. Velike luke, smatra, moraju ulagati u otpornost, novu tehnologiju i zelenu infrastrukturu kako bi osigurale stabilnost globalnih tržišta i održivost pomorskog sektora.

LUKA PLOČE d.d.

Trg kralja Tomislava 21, 20340, Ploče, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
75.374.558,27 (2023)
Broj zaposlenih:
406 (2023)

LUKA RIJEKA d. d.

Riva 1, 51000, Rijeka, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
34.075.868,00 (2023)
Broj zaposlenih:
635 (2023)

45 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari