Kako je najpopularnija društvena mreža rasla do preko tri milijarde korisnika

Pixabay.com
Facebook, Foto: Pixabay.com

S otprilike tri milijarde aktivnih korisnika mjesečno od drugog kvartala 2023., Facebook je najkorištenija online društvena mreža u cijelom svijetu, a ove godine je proslavila svoj dvadeseti rođendan.

Platforma je premašila dvije milijarde aktivnih korisnika u drugom tromjesečju 2017., a trebalo je nešto više od 13 godina da dosegne ovu prekretnicu. Za usporedbu, Instagramu u vlasništvu Meta trebalo je 11,2 godine, a Googleovom YouTubeu trebalo je nešto više od 14 godina da postigne ovaj pokazatelj.

Od siječnja 2022. Facebookova vodeća baza publike bila je u Indiji, s gotovo 330 milijuna korisnika, dok su Sjedinjene Države bile na drugom mjestu s približno 179 milijuna korisnika. Platforma također pronalazi izuzetnu popularnost u Indoneziji i Brazilu.

Korištenje društvenih medija u Sjedinjenim Državama

U siječnju 2021. Facebook je bio platforma na kojoj su korisnici u Sjedinjenim Državama provodili najviše vremena dnevno. Prosječno vrijeme provedeno na Facebooku bilo je 33 minute, a slijede ga TikTok s 32 minute i Twitter s 31 dnevnom minutom.

Zbog izbijanja COVID-19 2020. godine, sve glavne platforme društvenih medija zabilježile su porast dnevne upotrebe, koja je zatim stagnirala ili se smanjila 2021. Na kraju 2021. više od četvrtine svih korisnika Facebooka u Sjedinjenim Državama pripadalo je dobnoj skupini od 25 do 34 godine, a 18,2 posto korisnika bilo je u dobnoj skupini od 35 do 44 godine. Općenito, vjerojatnije je da će korisnici Facebooka biti žene.

Izvor podataka: Statista

Meta platforme

Meta je nedavno preimenovana matična tvrtka Facebooka i imala je ukupno 3,59 milijardi korisnika osnovnih proizvoda do posljednjeg kvartala 2021.

Ostali Meta proizvodi uključuju Instagram, Facebook Messenger, WhatsApp i Oculus – Metinu podružnicu za virtualnu stvarnost koja proizvodi VR slušalice.

U 2021. prihod Mete iznosio je 117 milijardi američkih dolara, u odnosu na oko 86 milijardi američkih dolara u prethodnoj financijskoj godini.

I dalje popularna unatoč prigovorima

Mark Zuckerberg i njegove kolege s Harvarda pokrenuli su 4. veljače 2004., Facebook koji se  prvo širio na američka sveučilišta, da bi se potpuno otvorio svima 2006. godine.

Društvena mreža brzo je osvojila većinu korisnika interneta. U 2023. više od tri milijarde korisnika otvorilo je Facebook barem jednom mjesečno.

U 2022., inače njezinoj lošoj poslovnoj godini, dobit je dosegnula 23 milijarde dolara.

Uspjeh Facebooka nošen je vrlo preciznim ciljanjem oglašavanja za velike korisnike. Taj ekonomski model temeljen na osobnim podacima zaradio je brojne pritužbe i novčane kazne, od skandala Cambridge Analytica 2018. do otkrića jednog zviždača 2021. koji je tvrtku optužio da stavlja profit ispred sigurnosti svojih korisnika.

Unatoč presudama i kritikama da je zastarjela, uspjeh i dalje ne izostaje jer mreža i dalje raste, unatoč sporijem tempu. Korisnici ju i dalje koriste najviše zbog zajedničkih interesa, poput umjetnosti, politike ili povijesti, tema iz susjedstva, različitih hobija, a koriste ga i dalje poslovni korisnici koji se na njoj oglašavaju.

15 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari