Izvršni direktor Lamborghinija: Prodaja električnih sportskih automobila ne ide baš najbolje

Wikimedia Commons
Lamborghini Lanzador, Foto: Wikimedia Commons

Lamborghini još uvijek odugovlači s potpunim prelaskom svojih sportskih automobila na električni pogon jer raste skepticizam oko te tehnologije.

“Iako prelazak na električni pogon ne bi utjecao na samu vožnju, problem su emocionalni aspekti, poput zvuka V10 motora Huracana, jer se to ne može replicirati”, rekao je šef Lamborghinija Stephan Winkelmann.

Marka u vlasništvu Volkswagena također ostaje otvorena za korištenje e-goriva ako propisi postanu povoljniji, prenosi The Business Times.

“Potpuno električni sportski superautomobili nisu nešto što se dobro prodaje. Još je prerano i moramo vidjeti hoće li se i kada to dogoditi”, kazao je Winkelmann.

I Mate Rimac dobro je upoznat s lošom prodajom električnih sportskih automobila. Nedavno je rekao kako je tri godine nakon lansiranja Nevere prodano samo 50 od planiranih 150 automobila.

Situacija u sektoru vrhunskih automobila trenutačno je napeta i mnogi razmatraju kako se nositi s regulatornim pritiscima za smanjenje emisija jer potražnja za električnim vozilima usporava, a vlade smanjuju subvencije za tu tehnologiju. Grupacija Mercedes-Benz zaustavila je razvoj električnih luksuznih limuzina kako bi uštedjela novac i planira prodavati automobile na benzin dulje od očekivanog.

Lamborghinijev rival Ferrari napredniji je u elektrifikaciji, a sljedeći mjesec planira otvoriti tvornicu koja će proizvoditi hibridne i električne superautomobile u Maranellu, Italija. Njegov prvi potpuno električni model trebao bi biti predstavljen sljedeće godine. BYD je pak u boljoj poziciji od obojice jer je u veljači 2024. predstavio električni sportski automobil vrijedan oko 217.074 eura. Yangwang U9 prvo će se prodavati samo u Kini, gdje je Lamborghinijev utjecaj ograničen.

Lamborghini je imao uspjeha u prodaji plug-in hibrida, uključujući sportski automobil Revuelto, ali njegov prvi potpuno električni model Lanzador neće stići prije 2028. godine.

Ipak, proizvođač automobila revidira svoj opskrbni lanac i proizvodnju kako bi do 2030. proizveo Lamborghini s 40 posto manje emisija ugljičnog dioksida nego sada, rekao je Winkelmann. Kada je riječ o sintetičkim gorivima, brend ima koristi od rada u Porscheu, još jednom proizvođaču luksuznih automobila u Volkswagenovom portfelju.

E-goriva bi mogla doći u veći fokus za dvije godine kada će Europska unija razmotriti svoj plan da do 2035. zabrani prodaju novih automobila koja imaju motore s unutarnjim izgaranjem.

23 Odgovora

  1. Pa ko ce kupit Lamba na struju pored takvih benzinskih mašina koje imaju u asortimanu 😂

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari