Istraživanje: Polovica kompanija tek počela usvajati AI tehnologije

Freepik.com
Umjetna inteligencija, ilustracija, Foto: Freepik.com

Gotovo 50 posto kompanija iz područja uslužnih djelatnosti još uvijek je na početku procesa usvajanja umjetne inteligencije iako su svi složni da je AI glavni pokretač digitalne transformacije, kako u internim operacijama, tako i u interakciji s korisnicima.

Jedan je to od zaključaka istraživanja konzultantske kuće Horváth, u kojem je sudjelovalo više od 770 menadžera iz kompanija koje posluju u 29 država, uključujući Hrvatsku. Istraživanje je obuhvatilo kompanije koje se bave proizvodnjom te one iz područja uslužnih djelatnosti.

Spomenuta je studija, stoji u priopćenju, pokazala da menadžeri upravo digitalnu transformaciju prepoznaju ključnom za osiguranje srednjoročnog i dugoročnog rasta kompanija.

Istraživanje je otkrio da kompanije koje se bave proizvodnjom povećavaju svoju radnu snagu i otvaraju radna mjesta u svim zemljama u kojima posluju, osim u Njemačkoj. Glavni rast događa se u Sjevernoj Americi, Aziji i istočnoj Europi.

Kompanije pogone za razvoj proizvoda sve više sele na tržišta u razvoju, a ključni čimbenici koji utječu na ovaj trend su primarno povoljniji uvjeti poslovanja na takvim područjima i optimizacija ukupnih troškova.

Također, ispitanici se slažu da na aktualnu poslovnu situaciju značajno utječu rastuće cijene sirovina i poremećaji u opskrbnom lancu te kompanije nastavljaju ulagati u jačanje otpornosti svog poslovanja u svim regijama u kojima posluju.

“U svijetu koji se brzo mijenja, tvrtke moraju pronaći optimalna rješenja kako bi osigurale otpornost i prilagodljivost promjenama. Uspješne transformacije kompanija zahtijevaju redefinirane modele upravljanja, nove oblike suradnje središnjice i regionalnih organizacija te nove vještine, što se ne odnosi samo na zaposlenike, već i na top menadžment. Istraživanje je potvrdilo i da u skladu s digitalnom transformacijom, ulaganje u kibernetičku sigurnost ostaje vodeća tema kompanija”, objasnila je Maria Boldor iz konzultantske kuće Horváth.

U svim industrijama su usredotočenost na kupca, razumijevanje specifičnih potreba kupaca i operativna izvrsnost istaknuti kao ključna prednost u poslovanju i postizanju rasta.

20 Odgovora

  1. AI ima divan potencijal treba kvalitetno iskoristiti tehnologiju, ali polako i sigurno

  2. Znanstvena studija bi trebala uključivati i argumente za i argumente protiv. Gledati sve kroz fokus menađžera je legitimno, ali i nerealno.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari