Istra – uspješan model cjelogodišnjeg održivog turizma

Financije.hr
Selo u Istri, detalj, Foto: Financije.hr/Lejla Barić

Iskustva izrađena po mjeri čovjeka, autentični proizvodi i strateška partnerstva od Istre su stvorili destinaciju koja turizam živi 300 dana u godini, zaključak je  panel-rasprave „Kako Istra ima ono što mnogi žele – sezonu izvan sezone“.

Povod za panel-raspravu je nastavak suradnje Mastercarda i Turističke zajednice Istre, kroz marketinšku kampanju koja će biti pokrenuta početkom ožujka na tržištima Njemačke, Nizozemske i Češke s ciljem dodatnog pozicioniranja Istre kao regije koja uspješno privlači turiste čitavu godinu.

Kampanja je utemeljena na pokazateljima iz MasterCardovog izvješća Tourism Insights koji, slijedeći podatke prikupljene s društvenih mreža, platformi poput Bookinga i TripAdvisora te na temelju transakcija, prikazuju aktivnosti i navike potrošača prije, tijekom i nakon turističkog posjeta, priopćeno je iz Mastercarda.

Prema izvješću Tourism Insights, turisti s ovih tržišta, uz bogatu enogastro ponudu, u Istri najviše uživaju u avanturističkim aranžmanima i klasičnom suncu i moru. Fokus kampanje bit će upravo promovirati te segmente, ali s ciljem privlačenja turista primarno van glavne sezone – u razdoblju kad Istra nudi potpuno drugačiji doživljaj svojim gostima.

„Sukladno globalnim strateškim ciljevima i inicijativama Mastercarda, i mi lokalno kroz različite projekte i partnerstva podupiremo revitalizaciju turizma. Ovdje nam je Tourism Insights iznimno koristan alat jer nam daje jasan uvid što turist današnjice želi, gdje boravi, kakve su mu svakodnevne navike i za što je voljan dati svoj novac. Izuzetno mi je drago što vrijednost ovih podataka prepoznaju i institucije poput Turističke zajednice Istre i tako nam otvaraju vrata da im budemo strateški partner, a posljedično od toga najveću korist ima lokalna zajednica“, izjavila je Gea Kariž, iz Mastercarda.

Val Grupa
Panel “Kako Istra ima ono što mnogi žele – sezonu izvan sezone“, Foto: Val Grupa/PR

Da su upravo unaprjeđenje života lokalne zajednice i održivost destinacije rezultati koji dolaze pametnom promocijom destinacije smatra i Denis Ivošević iz Turističke zajednice Istarske županije koji tvrdi kako je razvoj Istre u ovim segmentima najbolji pokazatelj da su pozitivne promjene moguće, bez obzira na prošlost i polazišnu točku.

Istra ima možda i najodrživiji turizam na Mediteranu. Prije gotovo 30 godina Istra je imala 330 napuštenih sela u unutrašnjosti, a danas je, zbog različitih proizvoda koje smo razvijali među kojima su vina, ulja, tartufi i pršut – 200 sela spašeno. To je bio rezultat naše ideje održivog razvoja koja se temeljila na povratku stanovništva u središnji dio regije. Ljudi koji su se vratili ovdje su zasnovali obitelji, otvorili male obiteljske hotele, agroturizme, vinarije, uljare“, istaknuo Ivošević.

Samo podaci za prosinac 2023. godine pokazuju da je u Istri ostvareno 163.043 noćenja, što je za oko 24.000 noćenja više u odnosu na godinu prije.

Jadranka Gojtanić iz Maistre u ovom je povodu pojasnila što to čini Istru primamljivom destinacijom i van ljetne sezone.

„Kao jedan od vodećih hotelskih lanaca u Hrvatskoj, neprestano radimo na diverzifikaciji naše ponude i kreiranju atraktivnih paketa i promotivnih ponuda kako bismo privukli različite profile gostiju, u sezoni i izvan nje. Naši gosti traže autentična iskustva, žele doživjeti destinaciju kroz hranu, lokalne običaje i tradiciju, žele upoznati domaće ljude, osjetiti svakodnevicu drugačije kulture. Ovakva tailor-made iskustva, ali i personalizirani pristup osoblja, veći mir i bolju vrijednost za novac, naši gosti mogu očekivati upravo izvan sezone“, kaže Gojtanić.

Istarski model pristupa turizmu leži na podršci malim poduzetnicima te međusobnom skladu svih dionika koji dovodi do uspješnih turističkih rezultata.

Financije.hr
Svetvinčenat, Istra, Foto: FInancije.hr/Lejla Barić

Jedan od njih je i Mladen Draguzet, vlasnik agencije za pustolovni turizam koji ističe da su ovakvi aranžmani namijenjeni isključivo onima željnima adrenalina, ali, istovremeno ističe da uspješno radi čitavu godinu. 

„Mi danas radimo 300 dana u godini. U Istri je doista najljepše u pred i posezoni, a posebno je upravo to što nudimo aranžmane u kojima turisti raznih interesa mogu uživati čitavu godinu. To potvrđuje čest slučaj da mnogi gosti k nama prvotno dođu na team buildinge, pa nam se uskoro vrate s obitelji na godišnji odmor“, zaključio je Draguzet.

Predstavljanje kampanje uvodnim je govorom otvorio Tulio Demetlika, zamjenik istarskog župana Borisa Miletića, iskazavši podršku Istarske županije cjelokupnoj suradnji.

Kampanja je nastavak dugogodišnje strateške suradnje između Mastercarda i Turističke zajednice Istarske županije, u sklopu koje je prošle godine provedena i prva kampanja utemeljena na podacima iz izvješća Tourism Insights i to na tržištima Austrije i Švicarske.

Prošlogodišnja kampanja rezultirala je značajnim angažmanom ciljane publike i uspješno pozicionirala Istru kao idealnu destinaciju za posjet u predsezoni 2023. godine. Istra je već godinama i najtraženija ljetna destinacija, a najtraženije destinacije su Rovinj i Poreč.

25 Odgovora

  1. Istra se uvijek izdvajala od cijele obale. Uvijek su ulagi u turizam i to im se isplatilo

  2. Istra je prekrasna, isto kao juzna Dalmacija. Najljepse lokacije za odmor samo sto je do sada u Istri bila manja guzva

  3. Samo da jos napisem…smatram da Istra stvarno ima najodrziviji turizam na Mediteranu!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari